|
کدخبر: 333136

پیش بینی تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین | بازار ارز دیجیتال صعودی می شود؟

معاملات آپشن بیت کوین در آستانه انتخابات ایالات متحده، علاقه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. ارزش اسمی سود باز قراردادهای آپشن که پس از انتخابات منقضی می‌شوند به ۳۴۵.۸۳ میلیون دلار رسیده است. آپشن‌های خرید با قیمت‌های بالاتر مانند ۸۰,۰۰۰ دلار محبوبیت بیشتری دارند که نشان‌دهنده انتظارات صعودی در میان معامله‌گران است

اقتصاد پیش بینی تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین | بازار ارز دیجیتال صعودی می شود؟

با وجود بازپس‌گیری سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار توسط بیت کوین، معاملات بلاک آپشن بیت کوین علائم نزولی را نشان می‌دهند و داده‌های آن‌چین نشان‌دهنده سیگنال‌های نزولی در کوتاه مدت هستند. در این مطلب، با تمرکز بر این دو موضوع به چشم‌انداز بازار بیت کوین در کوتاه مدت و در آستانه انتخابات آمریکا خواهیم پرداخت.

وضعیت معاملات بلاک آپشن‌ بیت کوین

داده‌های سایت Greeks.Live نشان می‌دهد ۳,۶۴۳ قرارداد بلاک آپشن خرید بیت کوین معامله شده است که ۲۴٪ از حجم کل معاملات روز را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، ۲,۰۸۴ قرارداد بلاک آپشن فروش بیت کوین معادل ۱۴٪ بوده است. گفتنی است بلاک‌ها سفارش‌های بزرگی هستند که به یکباره اجرا می‌شوند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد نوسانات میان‌مدت بیت کوین به زیر ۵۰٪ کاهش یافته است. این امر نشان‌دهنده آن است که بازیگران بزرگ بازار و نهنگ‌های بیت کوین نسبت به روند بازار در این ماه دیدگاهی محتاطانه دارند. در ماه گذشته، گاوهای بیت کوین به طور مکرر در سطح ۶۰,۰۰۰ دلار با شکست مواجه شده‌اند.

بنابراین، با توجه به اینکه در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با ۴.۳۲٪ افزایش بالاتر از ۶۱,۰۰۰ دلار معامله می‌شود، جالب خواهد بود که ببینیم آیا گاوها می‌توانند از اینجا به بعد کنترل بیشتری را در بازار به دست بگیرند یا خیر. در روز ]چهارشنبه، ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) همه نگاه‌ها به سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) پس از انشتار صورت جلسه FOMC خواهد بود.

علاوه بر آپشن‌های بیت کوین، آپشن‌های اتریوم نیز فعالیت قابل توجهی داشته‌اند؛ به طوری که ۳۱,۴۳۰ قرارداد بلوک آپشن خرید اتریوم، ۲۰٪ از معاملات روز را تشکیل داده و ۲۸,۴۸۸ قرارداد بلوک آپشن فروش اتریوم نیز ۱۸٪ از معاملات را شامل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد تمرکز اصلی معامله‌گران ارزهای دیجیتال در حال حاضر بر فروش آپشن‌های خرید و خرید آپشن‌های فروش است.

داده‌های آنچین سیگنال روند نزولی بیت کوین را می‌دهد

علاوه بر این، داده‌های آنچین سیگنال‌های نزولی قدرتمندی را برای بیت کوین صادر می‌کنند، به طوری که بیش از ۸۰٪ از هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین با ضرر مواجه هستند و بیت کوین‌های خود را با قیمتی بیشتر از قیمت فعلی خریداری کرده‌اند.

این وضعیت دقیقاً مشابه اتفاقیست که در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و میانه سال ۲۰۲۱ مشاهده شد که به وقوع یک وضعیت مشابه وحشت‌زده در میان تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اشاره دارد و ممکن است باعث شروع یک روند نزولی شود.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست کالا در بلومبرگ، گفت که بیت کوین ممکن است به زودی پیشتاز روند نزول قیمت دارایی‌های پر ریسک باشد. او گفت:

بیت کوین که در دوران بحران مالی و تسهیل کمی شکل گرفت، باعث شد که امسال بیشتر دارایی‌های پر ریسک را نیز به اوج‌های قیمتشان در امسال برسند و ممکن است در مسیر نزولی نیز همین کار را انجام دهد.

بازار آپشن‌های بیت کوین مرتبط با انتخابات ایالات متحده داغ است

در حالی که در کوتاه‌مدت، دیدگاه محتاطانه بر بازار حاکم است اما در بلندمدت و در آستانه انتخابات آمریکا، شاهد خوش‌بینی معامله‌گران به ویژه در بازار آپشن‌ها هستیم. به گفته وینترمیوت (Wintermute)، بازارساز ارزهای دیجیتال، افزایش سود باز نشان‌دهنده احساسات صعودی در بازار است. معامله‌گران ارزهای دیجیتال که درباره تأثیر احتمالی انتخابات آینده ایالات متحده بر صنعت دارایی‌های دیجیتال گمانه‌زنی می‌کنند، میلیون‌ها دلار در آپشن‌های بیت کوین مرتبط با این رویداد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

قراردادهای آپشن‌های انتخاباتی که قرار است چهار روز پس از انتخابات ۴ نوامبر تسویه شوند، معاملات آن‌ها یک ماه پیش در صرافی دریبیت (Deribit) راه‌اندازی شد. طبق داده‌های امبردیتا (Amberdata)، در حال حاضر ارزش اسمی سود باز یا ارزش دلاری تعداد قراردادهای آپشن فعال ۳۴۵.۸۳ میلیون دلار است.

آپشن‌های خرید (Call options، که پتانسیل بازدهی نامحدودی را با هزینه زیان محدود فراهم می‌کنند، ۶۷٪ از کل سود باز را تشکیل داده‌اند. بقیه مربوط به آپشن‌های فروش (Put options) بوده که از قیمت‌های نزولی محافظت می‌کنند و نسبت آپشن‌های پوت به کال کمتر از ۰.۵۰ را نشان می‌دهد.

به عبارت دیگر، تعداد آپشن‌های کال دو برابر آپشن‌های پوت بوده که انتظارات صعودی از نتیجه انتخابات را منعکس می‌کند.

شرکت وینترمیوت در این باره گفت:

این قراردادها که مختص به انتخابات هستند، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که از علاقه‌ افزایش‌یافته به این رویداد استفاده کنند و در مورد تأثیر انتخابات بر بازارهای کریپتو به طور هدفمند گمانه‌زنی کنند. نسبت پوت به کال فعلا ۰.۵۰ است با دو برابر شدن تعداد کال‌ها در مقابل پوت‌ها که نشان‌دهنده احساسات صعودی در بازار است.

آپشن خرید با قیمت ۸۰,۰۰۰ دلار محبوب‌ترین است و دارای سود باز بیش از ۳۹ میلیون دلار است. به طور کلی، سود باز بیشتر در قراردادهای آپشن‌های خرید با قیمت‌های بالاتر یعنی از ۷۰,۰۰۰ دلار تا ۱۴۰,۰۰۰ دلار متمرکز است. این امر نشان‌دهنده این است که معامله‌گران برای رکوردهای جدید قیمت بیت کوین در زمان انتخابات آماده می‌شوند.

در همین حال، ۳۹ میلیون دلار نیز در آپشن فروش با قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار قفل شده است.

وینترمیوت افزود:

تمرکز سود باز آپشن‌های خرید در قیمت‌های حدود ۸۰٬۰۰۰ دلار و ۱۰۰٬۰۰۰ دلار نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان در بازار برای افزایش احتمالی قیمت بیت کوین آماده می‌شوند، در حالی که وجود آپشن‌های فروش در قیمت پایین‌تر از ۴۵,۰۰۰ دلار نشان‌دهنده سطحی از پوشش ریسک یا حفاظت در برابر نزول است.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها