|
کدخبر: 333186

بیت کوین شوک جدیدی به بازار ارز دیجیتال وارد کرد | ۱۲۰۰۰ بیت کوین به کدام آدرس منتقل شد ؟

صرافی ورشکسته مت گاکس (Mt. Gox) به تازگی ۱۲,۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۷۰۹.۴ میلیون دلار را به یک آدرس جدید و ناشناخته منتقل کرده است. این انتقال، نخستین جابجایی بزرگ مت گاکس پس از تاریخ ۳۰ جولای (۹ مرداد) به شمار می‌آید و احتمال می‌رود که بخشی از این وجوه برای توزیع میان طلبکاران استفاده شود. با این حال، برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این اقدام بیشتر به منظور ذخیره‌سازی مجدد صورت گرفته است.

اقتصاد بیت کوین شوک جدیدی به بازار ارز دیجیتال وارد کرد | ۱۲۰۰۰ بیت کوین به کدام آدرس منتقل شد ؟

در حال حاضر، مت گاکس هنوز حدود ۴۶,۱۶۴ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲.۷ میلیارد دلار در اختیار دارد که بخش عمده‌ای از این دارایی‌ها هنوز به طلبکاران بازپرداخت نشده است. همچنین به نظر می‌رسد طلبکاران، مقادیر بازپس‌گرفته شده را نگه داشته و در حال حاضر قصد فروش آن‌ها را ندارند.

اولین تراکنش Mt. Gox بعد از حدود یک ماه

صرافی منحل‌شده Mt. Gox، به‌تازگی در اولین تراکنش بزرگ خود بعد از پایان ماه جولای (مرداد)، حدود ۱۲,۰۰۰ بیت کوین را به آدرس کیف پول جدید و ناشناس منتقل کرده است.

این صرافی، در تاریخ ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد)، ۱۲,۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۷۰۹.۴ میلیون دلار را به آدرس کیف پولی خالی که با “1PuQB” شروع می شد ارسال کرد. همچنین ۱,۲۶۵ بیت کوین به ارزش ۷۴.۸ میلیون دلار را به آدرسی که با “1Jbez” شروع می شود ارسال کرد که در پلتفرم آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) به‌عنوان کیف پول سرد (Cold Wallet) شناسایی شده است. از آن زمان تا به حال، وجوه دیگری منتقل نشده است.

این انتقال عمده می‌تواند به این معنی باشد که مت گاکس در حال آماده‌سازی برای توزیع بیشتر بیت کوین به طلبکاران خود است؛ اگرچه الکس تورن (Alex Thorn)، رئیس تحقیقات شرکت گلکسی (Galaxy)، اعتقاد دیگری دارد.

تورن بر این باور است که تنها مقدار کمی از وجوه منتقل‌شده (74.5 میلیون دلار)، برای توزیع بین طلبکاران در نظر گرفته شده است و باقی مقادیر، به سیستم ذخیره سرد (Cold Storage) که متعلق به اموال و دارایی‌های این شرکت است منتقل می‌شود.

در هر صورت، از ۳۰ جولای (۹مرداد) به بعد، این اولین تراکنش بزرگ بیت کوین از طرف صرافی Mt. Gox است. مت گاکس در اواخر جولای، در طی سه ساعت، مقدار ۴۷,۲۲۹ بیت کوین را به سه کیف پول ناشناس منتقل کرد. در آن زمان، آرکهام اینتلیجنس حدس می‌زد که مقدار ۳۳,۱۰۵ بیت کوین به آدرسی متعلق به صرافی بیت‌گو (BitGo) منتقل شده است تا به طلبکاران بازپرداخت شود.

طبق داده‌های کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، حدود ۶۸٪ از سرمایه مت گاکس، به طلبکاران بازگردانده شده است.

طلبکاران Mt. Gox، بیت کوین‌های بازپرداخت‌شده را نگه داشته‌اند و نمی‌فروشند

در زمان انتشار این مطلب، صرافی Mt. Gox هنوز مقدار ۴۶,۱۶۴ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲.۷ میلیارد دلار در اختیار دارد. جالب اینجاست که برخلاف انتظارات، به نظر می‌رسد طلبکاران، بیت‌ کوین‌های بازپرداختی را نگه داشته‌اند و هنوز نفروخته‌اند.

لوکاس انزردورفر-کنراد (Lukas Enzersdorfer-Konrad)، معاون مدیرعامل کارگزاری بیت‌پاندا (Bitpanda)، می‌گوید که مت گاکس یکی از اولین صرافی‌های حوزه کریپتو بود و افرادی که از آن استفاده می‌کردند، از اولین پذیرندگان بیت‌ کوین بودند. او می‌گوید:

برای آن‌ها، بیت کوین فقط یک دارایی ساده نیست، بلکه یک فناوری و ایده است که واقعاً به آن اعتقاد دارند. این بدان معنا نیست که آن‌ها هرگز بیت‌ کوین‌های خود را نخواهند فروخت، اما این موضوع، بر زمان و مقدار فروش آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

ماریا کارولا (Maria Carola)، مدیر عامل صرافی استلیث‌اکس (StealthEX)، نیز می‌گوید که طلبکاران Mt. Gox به‌دلیل انتظار افزایش قیمت بیت‌ کوین در آینده، ترجیح می‌دهند توکن‌های خود را نگه دارند تا شاید سود بیشتری به دست آورند.

او همچنین می‌گوید که فروش فوری می‌تواند به‌معنای پرداخت مالیات‌های سنگین بر سود سرمایه باشد، در حالی که نگه داشتن بیت کوین‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا منتظر شرایط بهتری در بازار باشند.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها