|
کدخبر: 333193

گاو نر بیت کوین دست به کار شد | خرس ها از بازار ارز دیجیتال فراری می شوند ؟

براساس نتیج بدست آمده ا تحلیل توسط تحلیگرانبازار ارز دیجیتال دو شاخص کلیدی و مهم بازار ارز دیجیتال گویای این است که هیچ حبابی در قیمت بیت کوین وجود ندارد و و روند این ارز دیجیتال به صورت صعودی مانده است. شاخص حباب بیت کوین در برابر احتمال فروپاشی بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین به درستی تعیین شده است.

اقتصاد گاو نر بیت کوین دست به کار شد | خرس ها از بازار ارز دیجیتال فراری می شوند ؟

 شاخص MVRV Z-Score تنها کمی بالاتر از میانگین سالانه بیت کوین قرار دارد که نشان‌دهنده این است که این ارز دیجیتال بیش از حد ارزش‌گذاری نشده است.

تحلیلگران بر این باورند که تا زمانی که این شاخص‌ها به سطوح افراطی نرسند، روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد داشت و احتمال اصلاح عمیق قیمت کم است.

شاخص حباب بیت کوین در مقابل فروپاشی ساختار بازار نشان می‌دهد هیچ حبابی وجود ندارد

دو شاخص کلیدی بیت کوین نشان می‌دهند این ارز دیجیتال به احتمال زیاد در سطوح فعلی بیش از حد ارزش‌گذاری نشده است. بر اساس این شاخص‌ها احتمال اینکه قیمت بیت کوین بیش از حد واقعی‌ آن باشد پایین است و پرایس اکشن آن با ثبات، بدون ناهنجاری و جهش‌های شدید شکل می‌گیرد.

گرچه قیمت بیت کوین هنوز به سطوح اوج قیمتش در ماه مارس بازنگشته است، یک تحلیلگر معتقد است که بازار صعودی همچنان قوی و پایدار است و براساس اطلاعات این دو شاخص کلیدی، هیچ نشانه‌ای از اصلاح عمیق در آن دیده نمی‌شود.

شاخص حباب در مقابل فروپاشی ساختار بازار

در گزارش اکسل آدلر (Axel Adler)، محقق کریپتوکوانت (CryptoQuant)، به دو شاخص کلیدی، حباب در مقابل فروپاشی ساختار بازار و همچنین شاخص MVRV Z اشاره شده که به عنوان نشانه‌هایی مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در مسیر سالمی قرار دارد استفاده می‌شوند.

گاو-بیت-کوین

آدلر گفت:

می‌توانیم ببینیم که چرخه صعودی فعلی به طور کاملاً پایدار در حال توسعه یافتن است، بدون ناهنجاری‌های قابل توجه یا جهش‌های شدید قیمتی.

آدلر تأکید کرد نمره حباب بیت کوین در مقابل فروپاشی ساختار بازار به ۱.۰۲ کاهش یافته که او آن را «خط پایه» می‌داند و این نشان می‌دهد که بیت کوین در حال حاضر در وضعیت حباب قرار ندارد.

حباب‌ در بازار زمانی شکل می‌گیرد که ارزش بازار بیت کوین سریع‌تر از ارزش تحقق‌یافته آن رشد کند. وقتی بیت کوین به اوج تاریخی قیمت خود در ۷۳,۶۷۹ دلار رسید، این شاخص حدودا ۱.۵ را نشان می‌‌داد که علامتی برای وجود حباب در بازار بود.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، کمتر از یک هفته بعد، قیمت بیت کوین ۱۶٪ کاهش یافت و به ۶۱,۹۳۰ دلار رسید.

بیت کوین همچنان در تلاش است که سطح کلیدی در ۶۰,۰۰۰ دلار را حفظ کند. از ۲۲ ژانویه، بیت کوین در حال نوسان بین ۴۹,۸۴۲ دلار و ۶۹,۷۹۹ دلار نوسان داشته است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۹,۶۲۱ دلار معامله می‌شود.

آدلر همچنین اشاره کرد که میانگین متحرک ۳۰ روزه MVRV Z-Score بیت کوین، در ۱.۸ قرار دارد که کمی بالاتر از میانگین سالانه آن یعنی ۱.۶ است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که با حداقل ارزش‌گذاری بیش از حد در بیت کوین روبرو هستیم.

وقتی 30DMA MVRV Z-Score افزایش می‌یابد، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که آن دارایی بیش از حد واقعی‌اش ارزش‌گذاری شده و ممکن است اصلاح قیمت در راه باشد.

در مارس سال ۲۰۲۱، 30DMA MVRV Z-Score بیت کوین به بالای ۵ رسید، درست قبل از اینکه بیت کوین به سقفش در ۶۰,۷۰۱ دلار برسد. تنها سه ماه بعد ارزش بیت کوین ۴۵٪ کاهش یافت و به ۳۲,۸۲۷ دلار رسید.

هر دو شاخص، حباب بیت کوین در مقابل فروپاشی ساختار بازار و MVRV-Z، برای ارزیابی این موضوع استفاده می‌شوند که آیا بیت کوین می‌تواند به عنوان «بیش از حد ارزش‌گذاری‌شده» در نظر گرفته شود یا نه.

آدلر افزود:

تا زمانی که این شاخص به سطوح شدیدی که ممکن است نشان‌دهنده وجود احتمال اصلاح قیمت باشد، نرسد می‌توان بازار را صعودی در نظر گرفت.

چندین معامله‌گر در مورد دوره طولانی مدت تثبیت بیت کوین در روزهای اخیر، اظهار نظر کرده‌اند.

اش کریپتو (Ash Crypto)، معامله‌گر ارزهای دیجیتال در پستی که در شبکه اجتماعی X منتشر کرد، نوشت:

ما در دوره حوصله سربری هستیم. این مرحله، قبل و بعد از هاوینگ پیش می‌آید.

همچنین رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر ارزهای دیجیتال اضافه کرد که بیت کوین پس از هاوینگ در آستانه بازپس‌گرفتن محدوده انباشت مجدد است و این امر نشان می‌دهد بیت کوین می‌تواند در ماه‌های آینده حرکت صعودی داشته باشد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها