|
کدخبر: 333201

سیگنال های افزایش قیمت بیت کوین در بازار ارز دیجیتال دیده می شود | شورت‌ اسکوییزاتفاق می افتد ؟

​تحلیلگران بر این باورند که چندین معیار معاملاتی محبوب بیت کوین سیگنال‌های مثبتی ارائه می‌دهند که ممکن است تریدرها را وادار کند در صورت هم‌راستایی رویدادهای اقتصاد کلان، به سرعت اقدام کرده و در موقعیت‌های معاملاتی خود تجدیدنظر کنند. همچنین، معیارهای تکنیکال نشانه‌هایی از شورت اسکوییز (Short Squeeze) را نشان می‌دهند که می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

اقتصاد سیگنال های افزایش قیمت بیت کوین در بازار ارز دیجیتال دیده می شود | شورت‌ اسکوییزاتفاق می افتد ؟

مارکوس تیلن، تحلیلگر ارشد در تن‌اکس ریسرچ (10X Research)، در گزارشی که در تاریخ ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) منتشر شد، اعلام کرد که شاخص‌های تکنیکال در حال بهبود هستند. او همچنین اشاره کرد که با توجه به وجود تعدادی از تریدرها با موقعیت‌های شورت (فروش)، احتمال وقوع شورت اسکوییز وجود دارد. یکی از معیارهای مهمی که توجه تیلن را به عنوان نشانه‌ای از روند بهبود جلب کرده، «کف زدن» شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین (RSI) است که به اندازه‌گیری سرعت و تغییرات قیمت برای شناسایی شرایط اشباع خرید یا فروش می‌پردازد.

بر اساس داده‌های بیتبو (Bitbo)، مقدار RSI بیت کوین در تایم فریم ماهانه در حال حاضر ۶۱.۱۳ از ۱۰۰ بوده و از ۲۱ جولای ۸٪ کاهش یافته است.

تیلن اظهار داشت که افزایش سود باز (OI) بیت کوین در ۵ آگوست (۱۵ مرداد) که بازار اصلاح عمیقی را شروع کرد، بیشتر به دلیل افزایش پوزیشن‌های شورت بود که از فاندینگ ریت (Funding Rate) منفی آن نیز مشهود بود.

طبق داده‌های کوین‌گلس، سود باز از ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، یک روز پس از سقوط بیت کوین به ۴۹٬۸۴۲ دلار، ۱۳.۶۲٪ افزایش یافته است. بیشتر تریدرهای فیوچرز نسبت به افزایش قیمت بیت کوین خوشبین‌تر به نظر می‌رسند.

نسبت حجم پوت به کال (Put-to-Call) که تقاضا برای آپشن‌های پوت در مقابل کال را اندازه‌گیری می‌کند، با ۶۶.۳۳٪ کال و ۳۳.۶۷٪ پوت، ۰.۵۱ است.

مستر کریپتو (Mister Crypto) تریدر باتجربه ارز دیجیتال در صفحه X خود بیان کرد: یک شورت اسکوییز عظیم بیت کوین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تیلن توضیح داد که او فکر نمی‌کند بازار «خیلی بدبین» باشد، اما تریدرهای شورت ممکن است به دلیل «شانس‌های بهتر انتخاباتی» برای دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر، «مجبور به هج کردن پوزیشن‌های خود» شوند.

او معتقد است که بازار در نقطه حساسی قرار دارد و به شدت در انتظار تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در رابطه با کاهش نرخ بهره است.

او اظهار داشت : چنین پیامی می‌تواند باعث افزایش قیمت در بازار سهام شود که احتمالاً بیت‌کوین نیز همین روند را دنبال می‌کند.

K33 Research نیز از احتمال شورت اسکوییز خبر داد

به گفته کی۳۳ ریسرچ (K33 Research) نیز سیگنالی از بازار مشتقات بیت کوین به احتمال فزاینده شورت‌اسکوییز اشاره می‌کند که می‌تواند باعث افزایش شدید در قیمت بیت کوین شود.

معیار مذکور، فاندینگ ریت برای معاملات پرپچوال فیوچرز بیت کوین است که به ارزیابی میزان صعودی یا نزولی بودن احساسات سفته‌بازان کمک می‌کند. کی۳۳ اظهار داشت که میانگین هفت روزه فاندینگ ریت سالانه در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) کمترین میزان از مارس ۲۰۲۳ را ثبت کرده است که نشان‌دهنده شیوع پوزیشن‌های شورت است.

وتل لونده (Vetle Lunde) و دیوید زیمرمن (David Zimmerman)، تحلیلگران کی‌۳۳ در پستی نوشتند: فاندینگ‌ریت پرپچوال سوآپ در هفته گذشته به طور متوسط ​​در سطوح منفی بوده است، در حالی که سود باز به شدت افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده بازکردن تهاجمی پوزیشن‌های شورت است که از نظر ساختاری یک ستاپ آماده برای یک شورت‌اسکوییز ایجاد می‌کند.

در چنین حالتی، جهش‌های غافلگیرکننده قیمت، تریدرهایی را که با پول سریع و فرکانس بالا (Fast Money, High Frequency) کار می‌کنند، مجبور می‌کند تا پوزیشن‌های شورت را ببندند و همین موضوع، این جهش را حتی بیشتر تقویت می‌کند. حال و هوای بازار بیت کوین اخیراً تیره و تار بوده است؛ این دارایی دیجیتال در ماه آگوست اصلاح شدیدی را تجربه کرد و در تلاش برای حفظ قیمت بالای سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار است. از طرفی، شاخص جهانی سهام به بالاترین حد خود بازگشته و طلا به اوج جدیدی رسیده است، اما خبری از بیت کوین نیست.

کی۳۳ می‌گوید کل سود باز یا قراردادهای معوق (Notional OI) در بازار پرپچوال تقریباً به مقدار ۲۹٬۰۰۰ بیت کوین در هفته گذشته افزایش یافته است. میانگین هفت روزه ​​فاندینگ ریت سالانه نیز در ۲۰ آگوست ۲.۵٪- بود. لونده و زیمرمن اظهار داشتند که افزایش سریع سود باز در کنار فاندینگ ریت منفی، نسبتا به ندرت اتفاق میفتد.

قراردادهای پرپچوال فیوچرز در میان سفته‌بازان کریپتویی محبوب هستند، زیرا انقضای مشخصی ندارند. همچنین فعالیت در CME Group، بازار سنتی‌تر فیوچرز بیت‌کوین نیز افزایش یافته است که احتمالا نشانه‌ای از مشارکت مجدد سرمایه‌گذاران نهادی ایالات متحده باشد.

قیمت بیت کوین اخیراً به دلیل نگرانی از فروش کوین‌های توقیف شده توسط دولت ایالات متحده کاهش یافته است. همچنین تریدرها منتظر سخنرانی مهم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هستند که سیگنال‌های او در مورد کاهش مورد انتظار نرخ بهره می‌تواند نوسانات قیمت را تحریک کند.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها