|
کدخبر: 333216

بیت کوین با روش جدید بازار ارز دیجیتال را تسخیر خواهد کرد

اکوسیستم بیت کوین دوباره جان تازه‌ای گرفته و همزمان نظر فعالان با تجربه و علاقه‌مندان تازه‌وارد را به خود جلب کرده است.

اقتصاد بیت کوین با روش جدید بازار ارز دیجیتال را تسخیر خواهد کرد

پس از ماه‌ها تلاش و توسعه، اکوسیستم بیت کوین اکنون با پروژه‌ها و نوآوری‌های جدید دوباره به صحنه آمده است. در این گزارش، به بررسی پیشرفت‌های مهم اخیر پرداخته و فرصت‌های کلیدی را برای افرادی که به دنبال بهره‌برداری از پتانسیل بیت کوین هستند، معرفی می‌کند.

شبکه فرکتال (Fractal)؛ در آستانه راه‌اندازی

فرکتال بیت کوین (Fractal Bitcoin)، یک راه حل مقیاس‌پذیری (Scalability) توسعه یافته توسط یونی‌ست (UniSat)، شبکه اصلی خود را در اول سپتامبر (۱۱ شهریور) راه‌اندازی می‌کند. فرکتال که از کد اصلی بیت کوین توسعه یافته است، کاملاً با کیف پول‌ها، ابزارها و تجهیزات استخراج موجود سازگار است.

فرکتال با کاهش زمان تایید بلاک به ۳۰ ثانیه، BRC-۲۰ را در شبکه آزمایشی خود فعال و بیش از ۸.۳ میلیون آدرس فعال را در ۲۴ ساعت جذب کرد. مشارکت زودهنگام در تست شبکه می‌تواند احتمالا ایردراپ‌های شبکه اصلی را به همراه داشته باشد و این موضوع را به چشم‌اندازی هیجان‌انگیز برای کاربران تبدیل می‌کند. این هفته منتظر آموزش شرکت این ایردراپ در میهن بلاکچین باشید.

بابیلون (Babylon)؛ در آستانه راه‌اندازی

بابیلون، پروتکل استیکینگ بیت کوین، در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) با حمایت سرمایه‌گذاران بزرگی مانند پارادیم (Paradigm)، پالی‌چین (Polychain) و بایننس‌لبز (Binance Labs) راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه تاکنون بیش از ۹۶ میلیون دلار توسط شرکت‌های بزرگ تامین مالی شده است. سقف سرمایه‌گذاری اولیه بابیلون ۱٬۰۰۰ بیت کوین خواهد بود. با این وجود، هیچ پاداش استیکینگی در فاز اول وجود نداشته و صرفا یک سیستم امتیازدهی وجود دارد. پروتکل‌های مربوط به لیکوییدیتی استیکینگ مانند پامپ‌بی‌تی‌سی (PumpBTC) و پی‌استیک (pSTAKE) نیز در پاداش دادن به شرکت‌کنندگان فعال خواهند بود. به زودی نحوه شرکت در استیکینگ بابیلون نیز در میهن بلاکچین منتشر خواهد شد.

رشد اکوسیستم RGB

RGB یک پروتکل عمومی قرارداد هوشمند بیت کوین است که می‌تواند دارایی‌ها را در شبکه بیت کوین صادر کند، عملکردهای قرارداد هوشمند را پیاده سازی کند و غیره. زمان توسعه پروتکل RGB بسیار طولانی است. از سال ۲۰۱۹، مشارکت‌کنندگان و مؤسسات زیادی از آن حمایت کرده‌اند، اما بیشتر آنها کارهای توسعه‌ای را پشت پرده انجام می‌دهند و پیشرفت چندانی در ساخت‌وساز اکوسیستمی وجود ندارد.

اما اخیرا دو پروژه در اکوسیستم RGB نیز توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرده است. Jerry’s Box، اولین پروژه با استاندارد RGB-۲۰، در ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) یک ایردراپ بزرگ انجام داد و به هولدرهای رون (RUNE)، بی‌آر‌سی ۲۰ (BRC۲۰) و ان‌اف‌تی (NFT) بیت کوین پاداش داد.

بلاک‌جوکر (BlockJoker)، یک پروژه میم با استخراج رایگان POW نیز بیش از ۴۵٬۰۰۰ نود (Node) را جذب کرده است. هر دو پروژه فعالیت رو به رشد در اکوسیستم RGB را نشان می‌دهند.

اولین استیبل کوین‌های شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ دارایی‌های تپ‌روت (Taproot) یا همان Taproot Assets را در ۲۳ جولای (۲ مرداد) معرفی کرد. کاربران می‌توانند دارایی‌های Taproot را روی شبکه بیت کوین مینت کنند و آنها را از طریق شبکه‌های لایتنینگ با مزایای سرعت بالا وکارمزد پایین انتقال دهند. برخلاف سایر پروتکل‌های دارایی بیت‌کوین، شبکه لایتنینگ قصد ندارد دارایی‌های جدید بیشتری در شبکه اصلی ایجاد کند، اما وسواس زیادی برای معرفی استیبل کوین‌ها در شبکه لایتنینگ دارد.

در حال حاضر، پروژه‌هایی برای راه‌اندازی استیبل کوین‌ها در شبکه لایتنینگ وجود دارند. Speed ​​Wallet استیبل کوین USDT را از اتریوم به Taproot Assets متصل کرد و آن را در کیف پول حضانتی شبکه لایتنینگ خود ادغام کرد. استیبل کوین موجود در Taproot Assets نیز به عنوان USDT-L مشخص شده است. شبکه Lnfi (که قبلا Nostr Assets نام داشت) راه‌اندازی پل LN Bridge را اعلام کرد که USDT شبکه اتریوم را به Taproot Assets متصل می‌کند و آن را به صورت TA-USDT نشان می‌دهد.

انتشار نسخه بتای ماشین مجازی اتومیکالز

Atomicals نیز یک پروتکل قرارداد هوشمند است که روی شبکه اصلی بیت کوین ساخته شده است. اگرچه در نیمه دوم سال گذشته در اکوسیستم بیت کوین بسیار محبوب بود، اما به تدریج کمرنگ شد. با این حال، پروتکل Atomicals هنوز توسط بسیاری از بازیگران اکوسیستم بیت کوین به عنوان ایده‌آل‌ترین راه حل قرارداد هوشمند لایه اول در نظر گرفته می‌شود.

پروتکل اتومیکالز (Atomicals) با انتشار اخیر نسخه بتای ماشین مجازی اتومیکال (AVM) در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) به موفقیت جدیدی دست یافت. این AVM به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند، دارایی‌های بیت کوین را ایجاد و مدیریت کنند که این خود، حضور اتومیکالز را در اکوسیستم بیت کوین گسترش می‌دهد.

رونز هنوز هم اصلی‌ترین تراکنش در شبکه بیت کوین است

طبق داده های Geniidata، رونز از ماه آگوست به عنوان اصلی‌ترین نوع تراکنش در شبکه بیت کوین باقی مانده است. به طور میانگین بیش از ۵۰٪ از تراکنش‌ها متعلق به Runes بوده و پس از آن تراکنش‌های معمولی بیت کوین قرار دارند. در حالی که BRC-۲۰ و Ordinals بیش از ۱۰٪ از کل سهم تراکنش را تشکیل نمی‌دهند و تعداد کل آدرس‌های هولد Rune از BRC-۲۰ فراتر رفته است.

تراکنش‌های Runes اکنون بیش از ۵۰٪ از فعالیت‌های شبکه بیت‌کوین را تحت سلطه دارند و Rune ۰ UNCOMMON•GOOD همچنان محبوب‌ترین دارای رون است. هولد Rune ۰ به فرصتی برای ایردراپ‌های آینده، لیست‌های احتمالی و آربیتراژ کارمزد تبدیل شده است.

سه نکته زیر به طور تقریبی دلایلی را خلاصه می‌کند که چرا کاربران اکوسیستم بیت کوین Rune ۰ را نگه می‌دارند:

آدرس‌های زیادی Rune ۰ را نگه می‌دارند تا ایردراپ‌های پروژه‌های دیگر اکوسیستم، مانند Jerrys box که در بالا ذکر شد، برنده شوند.

در حالی که کارمزد پایین است، Rune ۰ بیشتری مینت می‌کنند و قبل از فروش آنها برای سود، منتظر افزایش کارمزد هستند.

اعتقاد بر این است که Rune ۰ جایگاهی در میان رونز خواهد بود و بر اساس جامعه قوی و تعداد آدرس‌های آن، این پتانسیل را دارد که در صرافی فهرست شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها