|
کدخبر: 333233

​مک دونالد ورشکست شد | ۷۰۰ هزار دلار سولانا دود شد

حساب اینستاگرام رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالدز (Mcdonald’s) به تازگی هک شده و هکرها از این موقعیت برای تبلیغ یک میم‌کوین جعلی مبتنی بر سولانا بهره بردند و موفق به کسب ۷۰۰,۰۰۰ دلار سود شدند. این واقعه نگرانی‌هایی را در مورد امنیت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ به وجود آورده است.

اقتصاد ​مک دونالد ورشکست شد | ۷۰۰ هزار دلار سولانا دود شد

هکرها با استفاده از شخصیت محبوب عروسکی مک‌دونالدز به نام گریمیس (Grimace) تلاش کردند تا جذابیت این میم‌کوین را افزایش دهند. این حادثه بار دیگر بر اهمیت حفاظت از حساب‌های آنلاین و اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب برای جلوگیری از چنین سوءاستفاده‌هایی تأکید می‌کند.

کلاه‌برداری هکرها با سوء استفاده از حساب اینستاگرام مک‌دونالدز

هکرها در ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد)، صفحه اینستاگرام رسمی مک‌دونالدز را هک کردند و موفق شدند با سوء استفاده از این صفحه، بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ دلار سولانا به دست آورند. آن‌ها از این حساب اینستاگرامی برای کلاهبرداری از طریق تبلیغ میم‌کوین جعلی “Grimace” استفاده کردند.

بر اساس اسکرین‌شات‌هایی که در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شد، صفحه اینستاگرام مک‌دونالدز مجموعه‌ای از پست‌ها را منتشر کرد که یک توکن جعلی با الهام از شخصیت بنفش مک‌دونالدز به‌نام “Grimace” را تبلیغ می‌کرد. پست‌های کلاه‌برداران، این میم‌کوین جعلی را با عنوان «آزمایش مک‌دونالدز بر بستر سولانا» معرفی کردند.

بر اساس داده‌های سرویس تحلیل بلاک‌چین بابل‌مپز (Bubblemaps)، هکرها ابتدا از پلتفرم توسعه میم کوین پامپ‌.فان (pump.fun) استفاده کردند و ۷۵٪ از کل عرضه در گردش توکن Grimace را به سرعت خریدند و سپس آن را بین تقریباً ۱۰۰ کیف پول مختلف تقسیم کردند.

بر اساس داده‌های دکس‌اسکرینر (DexScreener)، پس از انتشار این پست‌ها از حساب رسمی مک‌دونالدز، ارزش بازار میم‌کوین GRIMACE، در مدت ۳۰ دقیقه از چند هزار دلار به ۲۵ میلیون دلار رسید. قیمت این توکن سپس به‌سرعت کاهش یافت، زیرا هکرها دارایی‌های خود را فروختند و در مدت ۴۰ دقیقه، ارزش بازار این میم‌کوین به ۶۵۰٬۰۰۰ دلار کاهش یافت.

طبق گفته بابل‌مپز، هکرها پس از حمله به حساب اینستاگرام مک‌دونالدز، موفق شدند حدود ۷۰۰٬۰۰ دلار در قالب توکن سولانا به دست آورند. بعد از این حمله، هکرها همچنین بخش بیوگرافی صفحه مک‌دونالدز را ویرایش کرده و با اشاره به مبلغی که از این کلاهبرداری به دست آورده بودند، به اقدامات خود افتخار کردند.

آن‌‌ها در بخش بیوگرافی صفحه مک‌دونالدز نوشتند: ببخشید، شما توسط India_X_Kr3w مورد کلاهبرداری قرار گرفتید، ممنون برای ۷۰۰٬۰۰۰ دلار سولانا.

پست‌ها و نوشته‌های در بیوگرافی اکنون حذف شده و به حالت عادی بازگشته‌اند.

مک‌دونالدز اعلام کرد: ما این مشکل را حل کرده‌ایم و از طرفدارانمان به خاطر هر موضوع توهین‌آمیزی که در آن زمان پست شده است، عذرخواهی می‌کنیم.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها