|
کدخبر: 333255

بهترین میم کوین های بازار ارز دیجیتال را چگونه بشناسید ؟

در دنیای پرنوسان و هیجان‌انگیز ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها به عنوان یک پدیده پرسود شناخته شده‌اند. اما برای موفقیت در این بازار پرریسک، نیاز به نظارت و تحلیل مداوم، اجرای استراتژی‌های خاص و شناسایی میم کوین‌های با پتانسیل رشد بالا وجود دارد. ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین‌ها یکی از کلیدهای موفقیت در این عرصه به شمار می‌روند و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا با سرعت و دقت بیشتری میم کوین‌های جدید و با پتانسیل را شناسایی کنند.

اقتصاد بهترین میم کوین های بازار ارز دیجیتال را چگونه بشناسید ؟

میم‌ کوین‌ها (Meme Coin) همان گروهی از ارزهای دیجیتال هستند که بر اساس ترندها و میم‌های اینترنتی ایجاد می‌شوند. در رالی‌های صعودی، بارها شاهد رشد انفجاری بهترین میم‌ کوین ها ازجمله دوج کوین، شیبا اینو، پپه و میم کوین‌های سولانا بوده‌ایم. حتی در همین فراز و نشیب اخیر بازار برخی دیگر از بهترین میم کوین ها ازجمله Niero و MEW رشد قابل‌توجهی داشتند.

براساس این گزارش قصد داریم  به بررسی مراحل شناسایی جدیدترین و آینده‌دارترین میم کوین‌ها و معرفی ابزارهای کارآمد در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ابزارهای طلایی شناسایی میم کوین‌ها

بازار میم کوین‌ها مملو از فرصت‌ها و چالش‌ها است و باید این نکته را بدانیم که اگرچه برخی افراد از رشد میم‌کوین‌ها سود قابل‌توجهی به‌دست می‌آورند؛ اما این همه ماجرا نیست و بسیاری از کاربران علی‌رغم تلاش فراوان چیزی جز پشیمانی عایدشان نمی‌شود. موفقیت در بازار میم‌کوین‌ها علاوه‌بر شانس، به مهارت‌هایی مانند توانایی تحلیل بازار، استفاده از ابزارهای تکنیکال، کشف زودهنگام آینده‌دارترین و بهترین میم‌ کوین‌ ها، مدیریت استرس و واکنش سریع به تغییرات نیاز دارد.

قبل از اینکه ببینیم چطور می‌توانیم بهترین میم کوین ها را زودتر از دیگران شناسایی کنیم لازم است که به دو نکته اشاره کنیم؛ ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها انواع مختلفی دارند و هنگام استفاده از آن‌ها باید نقاط قوت و ضعف‌شان را در نظر بگیرید. نکته دیگر این است که سرعت بالای معاملات و سودهای نجومی مهم‌ترین شاخصه این بازار است؛ اما ریسک‌های فراوانی هم دارد. به همین دلیل بازار میم کوین‌ها برای همه افراد مناسب نیست و کاربرانی که قصد ورود به این بازار را دارند فقط با استفاده از ابزارهای معتبر می‌توانند احتمال ناکامی را به‌حداقل برسانند.

گام اول؛ بررسی آدرس‌های قرارداد و اطلاعات اولیه

اولین گام برای میم‌کوین هانترها، آنالیز میم‌‌کوین‌های جدید از جنبه‌های مختلف مانند امنیت و ساختار توزیع توکن است. به‌طور مثال باید امنیت قرارداد توکن را بررسی کنید و مطمئن شوید که با مشکلاتی مانند کلاهبرداری (Pixiu disk) مواجه نیست. سپس متن باز یا بسته بودن قرارداد توکن، مجوزهای توکن و هشدارهای امنیتی مانند قفل‌شدن استخرهای نقدینگی را بررسی کنید. اطلاعاتی نظیر ارزش بازار توکن، تعداد هولدرها، معاملات اخیر و تعداد توکن‌های نگهداری‌شده توسط ۱۰ دارنده برتر نیز معیارهای مهمی برای ارزیابی‌های اولیه هستند. به‌طور کلی این ارزیابی‌های به معامله‌گران کمک می‌کند بفهمند که آیا این میم کوین ارزش سرمایه‌گذاری و معامله دارد یا خیر.

شناسایی میم کوین های مستعد رشد

یکی از ابزارهای شناسایی میم‌کوین‌ها، وبسایت GMGN است که مجموعه‌ای از اطلاعات را در مورد میم‌ها ارائه می‌دهد. در این سایت می‌توانید از وضعیت ادامه همکاری یا قطع ارتباط توسعه‌دهندگان با پروژه، سرمایه‌گذاری تیم برای تبلیغات در سایت دکس‌اسکرینر (Dexscreener) و اطلاعات مربوط به حساب رسمی توکن در شبکه X و لینک‌های کامیونیتی پروژه در تلگرام مطلع شوید.

همچنین این وبسایت دارندگان توکن را به گروه‌های مختلف شامل پول‌های هوشمند (Smart money)، اینفلوئنسرها (KOLs)، نهنگ‌ها (Whales)، کیف پول‌های جدید، ربات‌های خرید خودکار یا اسنایپر (Sniper)، دارندگان توکن در مقیاس بزرگ (Large coin holders) و انباشت‌کنندگان توکن در مقیاس کوچک (Rat warehouses) تقسیم می‌کند. این دسته‌بندی‌ها به معامله‌گران نشان می‌دهد که چه نوع سرمایه‌گذارانی در یک توکن خاص فعال هستند و چه تأثیری بر قیمت و نوسان‌های آن دارند.

ابزار شناسایی بهترین میم کوین ها

علاوه بر وبسایت‌ شناسایی بهترین میم کوین ها، می‌توانید از ربات‌ تلگرامی GMGN هم برای ارزیابی میم‌کوین‌ها کمک بگیرید. با وارد کردن آدرس قرارداد توکن در این ربات‌، اطلاعات مربوط به دارندگان توکن و نحوه توزیع بین آن‌ها نمایش داده می‌شود.

برای اینکه بفهمید میم‌کوین در چه مرحله‌ای از رشد قرار دارد، اطلاعاتی مانند زمان ورود به بازار، میزان خرید و مقدار سود سرمایه‌گذاران را بررسی کنید. با استفاده از این تحلیل‌ها متوجه می‌شوید که رشد این میم‌کوین تازه شروع شده است یا به نقطه اوج خود رسیده است. با کنکاش در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید از نظر سایر کاربران در مورد این میم‌کوین مطلع شوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

گام دوم؛ بررسی پیشرفته‌تر از طریق فیلتر کردن آدرس‌ها

برای موفقیت در بازار میم کوین‌ها بهتر است که خودتان فهرستی از آدرس‌های پول هوشمند را بسازید و آن‌ها را زیرنظر بگیرید. منظور از آدرس‌های پول هوشمند، آدرس‌هایی با نرخ سود بالا هستند که عموما به سرمایه‌گذاران نهادی و اینفلوئنسرها تعلق دارند. لازم به یادآوری است که برخی از این آدرس‌های رسمی و عمومی ممکن است ارزش مرجع کمتری داشته باشند و نباید کورکورانه از آن‌ها پیروی کرد.

بعد از پیدا کردن یک میم‌ کوین مستعد رشد آدرس‌های پول هوشمند را در سه گروه دارندگان بزرگ اولیه، معامله‌گران با بازدهی بالا و خریداران اولیه بیابید. برای این کار می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند GMGN یا سایر ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها با قابلیت سفارشی‌سازی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که وضعیت آدرس‌ها را باید بر اساس زمان خریدشان بررسی کنید. اگر آدرسی قبل از افزایش قیمت میم‌کوین اقدام به خرید کرده باشد، این آدرس ارزش پیگیری دارد.

برخی ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها طراحی ساده‌تری دارند و با ارائه چند شاخص کلیدی مانند هولدرهای بزرگ، اینفلوئنسرها و معاملات نهانی (Insider trading)، اطلاعات مورد نیاز را به سرعت و بدون پیچیدگی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با کلیک روی یک آدرس، معاملات و وضعیت سود و زیان آن آدرس برای توکن مورد نظر نمایش داده می‌شود. لازم نیست که برای دیدن این اطلاعات به صفحات یا سایت‌های دیگر بروید.

بعد از انتخاب و غربال کردن گروهی از آدرس‌های کیف پول که به نظر مهم‌ هستند و ارزش پیگیری دارند، باید سراغ بررسی معاملات اخیر و میزان سودآوری آن‌ها بروید. بسیاری از آدرس‌هایی که سود بالایی دارند، لزوما ارزش پیگیری ندارند؛ زیرا ممکن است این آدرس‌ها با سرمایه‌گذاری در تعداد زیادی از میم کوین‌ها و برنده‌شدن در یکی از آن‌ها به سود رسیده باشند.

از آنجایی که برخی از آدرس‌های پول هوشمند برای گم‌کردن رد خود با چندین آدرس سروکار دارند، بهتر است برای پیدا کردن منبع اولیه وجوه موجود در کیف پول، آدرس ولت را در مرورگر شبکه سولانا، سول‌ اسکن (Solscan) جستجو کنید.

بعد از پیدا کردن آدرس‌هایی که ارزش پیگیری دارند، آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید و به‌طور مرتب فعالیت معاملاتی آن‌ها را بررسی کنید. هر زمان که با یک میم کوین جدید مواجه شدید، سراغ این لیست بروید و ببینید آیا کیف پول‌های منتخب شما میم کوین را خریده‌اند یا نه. اگر آدرسی میم‌ کوین جدید را خریده باشد، می‌توانید از این آدرس به عنوان مرجع تصمیم‌گیری استفاده کنید.

گام سوم؛ شناسایی جدیدترین و بهترین میم کوین ها

در بازار میم کوین‌ها، چرخه‌های معاملاتی به شدت کوتاه و محدود به دقایق هستند. به عبارت دیگر تغییرات قیمتی و فرصت‌های معاملاتی به سرعت رخ می‌دهند و معامله‌گران برای کسب سود از فرصت‌ها باید به سرعت واکنش نشان دهند. با این حال سرعت بالای معاملات به تنهایی تضمین کننده سود نیست و لازم است که معامله‌گر توانایی تحلیل هم داشته باشد.

ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین‌ها

معمولا میم‌ کوین هانترها در سه زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ کشف میم‌کوین‌های جدید و مستعد رشد که این فرآیند مستلزم اسکن بلاکچین می‌شود، کشف تحرکات پول‌های هوشمند که مستلزم آماده کردن فهرستی از آدرس‌ها و نظارت مدوام بر آن‌ها است و مرحله سوم انجام معاملات خرید و فروش است. اگرچه سرعت در همه مراحل از شناسایی فرصت‌ها تا اجرای معامله اهمیت زیادی دارد؛ اما بدون تحلیل تضمینی برای موفقیت میم‌هانتر وجود ندارد.

برای شناسایی جدیدترین و بهترین میم کوین ها می‌توانید از ابزارها و وبسایت‌هایی مانند GMGN و Bullx کمک بگیرید. در پایین صفحه وبسایت GMGN گزینه‌ای با عنوان “Sniper New Coin” وجود دارد که با فعال کردن علامت هشدار آن می‌توانید از میم کوین‌های جدید مطلع شوید. با کلیک روی گزینه New Pairs” می‌توانید جدید‌ترین توکن‌های ساخته شده را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با تنظیم فیلترها از اطلاعات دیگری شامل شبکه‌های اجتماعی توکن، صرافی‌های غیرمتمرکزی که توکن در آن‌ها لیست شده است، ارزش بازار و تعداد دارندگان توکن مطلع می‌شوید.

Bullx یک پلتفرم ترید غیرمتمرکز است که از شش زنجیره اتریوم، سولانا، زنجیره بی‌ان‌بی، آربیتروم، بیس و بلست پشتیبانی می‌کند. Bullx در دو نسخه ربات مبتنی بر وب و تلگرام فعال است و ویژگی‌های آن شامل معاملات سریع، تنظیم سفارش محدود، پشتیبانی هوشمند از ارزش قابل استخراج ماینر (MEV)، مرتب‌سازی و غربالگری توکن‌های جدید می‌شود. همچنین این ربات می‌تواند پلتفرم پامپ فان (Pump Fun) که یک تولید‌کننده توکن در بستر سولانا است را اسکن کند.

ابزار شناسایی میم کوین های مستعد رشد

کاربران می‌توانند با کلیک روی زنجیره‌ها، میم کوین‌های جدید ساخته شده روی شبکه سولانا و اتریوم را مشاهده کنند. با کلیک روی “New Pairs” می‌توانید ۳۰ مورد از آخرین توکن‌های راه‌اندازی‌شده را مشاهده کنید. اطلاعات دیگری مانند زمان ایجاد توکن، نقدینگی، ارزش بازار، تعداد، حجم تراکنش‌ها و گزارش‌های امنیت قرارداد نیز قابل مشاهده هستند. همچنین، ربات Bullx داده‌های غیرعادی را برجسته می‌کند تا کاربر بتواند به‌سرعت جدیدترین و بهترین میم‌ کوین ها را پیدا کند.

قابلیت دیگر Bullx ارائه ستونی به نام “Pump Vision” است که به کاربران اجازه می‌دهد با فیلتر کردن توکن‌ها بر اساس معیارهای مختلف، میم کوین‌های با پتانسیل بالا را شناسایی کنند. فیلتر پامپ ویژن بر اساس سه گروه مختلف، شامل توکن‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند، توکن‌هایی که در مراحل میانی هستند و توکن‌هایی که سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کرده‌اند، قابل تنظیم است. این اطلاعات بر مبنای اسکن دو پلتفرم پامپ فان و مون‌شات (Moonshot) ارائه می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند توکن‌ها را بر اساس معیارهای دیگری مانند درصد توکن‌های تیم‌ توسعه‌دهنده، تعداد هولدرها، نقدینگی، حجم معاملات و ارزش بازار فیلتر کنند.

طبق نظرات کاربران، ابزار Bullx تجربه کاربری روانی دارد و استفاده از آن آسان است. این ابزار با شناسایی بهترین میم کوین ها که طی چند دقیقه گذشته ایجاد شده‌اند به کاربران کمک می‌کند تا زودتر از دیگران وارد معامله شوند. همچنین با پشتیبانی از سفارشات معلق به کاربران اجازه می‌دهد که سفارشات خود را از پیش تنظیم کنند و منتظر بمانند تا شرایط برای اجرای آن‌ها مهیا شود. با این حال ابزار Bullx گاهی اوقات قفل می‌شود که این مسئله منجر به تاخیر در اجرای سفارش می‌شود. نکته منفی دیگر Bullx این است که قادر به شناسایی پول هوشمند نیست و فقط تحلیل‌های پایه از ساختار موقعیت‌های معاملاتی را ارائه می‌دهد.

کارمزد Bullx برای هر تراکنش ۱٪ است و اگر کاربر از طرف کاربر دیگری معرفی شده باشد، مشمول تخفیف ۱۰٪ می‌شود و کارمزد کمتری پرداخت می‌کند. این پلتفرم قصد دارد کوین BULLX را راه‌اندازی کند و دومین فصل ایردراپ آن در حال انجام است. کاربران می‌توانند بر اساس امتیازاتی که به عنوان کاربر اولیه کسب کرده‌اند، پاداش دریافت کنند. بازار ویلز مارکت (Whales Market) به‌تازگی اعلام کرده است که توکن BULLX را در پری مارکت خود لیست کرده است.

گام چهارم؛ کپی تریدینگ

در بازار میم کوین‌ها، کپی تریدینگ (Copy Trading) یک پدیده رایج است. بسیاری از میم کوین هانترها تمایل دارند از معاملات سرمایه‌گذاران باتجربه و موفق تقلید کنند. برای این منظور می‌توانید از قابلیت ایجاد لیست پیگیری (Follow List) ابزارهای GMGN و NFT Sniper کمک بگیرید. در وبسایت GMGN روی منوی “Follow” و سپس روی “Activity” کلیک کنید تا تحرکات آدرس‌های دنبال‌شده به ترتیب زمانی نمایش داده شوند. علاوه‌بر نمایش فعالیت کیف پول، اطلاعاتی مانند هزینه خرید، سود تحقق یافته و سود تحقق نیافته آدرس‌ها نیز ارائه می‌شود.

همچنین در سمت چپ پایین صفحه گزینه‌ای به نام “Followed” وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید از تحرکات پول‌های هوشمند به محض اقدام آن‌ها مطلع شوید.

گام پنجم؛ معامله خرید و فروش بهترین میم کوین ها

در هر دو ابزار GMGN و Bullx امکان انجام معاملات وجود دارد و قابلیت‌هایی مانند تنظیم اسلیپیج (Slippage)، خریدهای کوچک با مبلغ ثابت و فروش دسته‌ای را ارائه می‌دهند؛ اما نحوه استفاده از آن‌ها اندکی متفاوت است. به‌طور مثال در سایت GMGN وضعیت سود لحظه‌ای نمایش داده می‌شود تا کاربر بتواند بر اساس آن تصمیم بگیرد. همچنین کاربرانی که نیاز به تنظیمات سفارشی‌تر در معاملات خود دارند، می‌توانند از قابلیت‌های همگام‌سازی عملیات چند کیف پول و معامله با مقادیر تصادفی در یک محدوده مشخص استفاده کنند. در ابزار Bullex هم امکان ثبت سفارش‌های معاملاتی وجود دارد؛ اما با توجه به اینکه نقدینگی جفت‌ارزهای میم معمولا عمیق نیست، استفاده عملی از قابلیت سفارش‌گذاری چندان کاربردی نیست.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها