|
کدخبر: 333329

اجاره خانه در شرق تهران ۳ شهریور + جدول

بر اساس اظهارات واسطه‌های ملکی، فارغ از خواسته‌ها و معیارهای مختلف، اصلی‌ترین درخواست اکثر مستاجران این است که بتوانند قرارداد خود را تمدید کرده یا واحدی را اجاره کنند. همچنین، طبق آمار بانک مرکزی، بیشترین معاملات خرید و فروش مسکن در محدوده مساحت ۴۰ تا ۶۰ مترمربع انجام می‌شود.

اقتصاد اجاره خانه در شرق تهران ۳ شهریور + جدول

نبض سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان در استان‌ها، افزایش ناگهانی قیمت مسکن واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. بررسی میزان تورم مسکن و کاهش تولید مسکن در ۳۱ استان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهم تهران در بازار ساخت‌وساز به نصف کاهش یافته و در برخی استان‌های دارای کلان‌شهر، این سهم بین یک تا دو واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

طبق استانداردهای رایج در طراحی و معماری مسکونی، متراژ مناسب خانه برای خانواده‌های بزرگ و حداقل ۵ نفره و بیشتر، ۱۲۰ تا ۱۵۰ مترمربع و ۴ نفره، ۹۰ تا ۱۲۰ متره و برای خانوار ۳ نفره، حدود ۷۰ تا ۹۰ متر و خانوارهای یک الی دو نفره هم حدود ۵۰ تا ۷۰ مترمربع است؛ که بسته به موقعیت جغرافیایی، سطح اقتصادی خانواده، و فرهنگ زندگی این متراژ تغییر می کند.

این موضوع در ایران به دلیل تمکن مالی پایین اکثریت مستاجران مورد توجه قرار نمی‌گیرد، آنطور که برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند در تابستان امسال، مراجعه‌کنندگانی داشته‌اند که با وجود ۴ الی ۵ نفره بودن خانواده آنها، حاضر به اجاره واحدی با ۵۰ مترمربع و دارای یک خواب بوده‌اند.

نکته دیگر اینکه، از قدرت رهن کامل برای اکثر مستاجرا کاسته شده و آنطور که به ما می‌گویند، بازه مستاجران رهن و اجاره برای واحدهای ۵۰ متری با اجاره‌ای تا حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان بیشتر است؛ هرچند خواسته آنها واحدی بزرگ متراژ است.

نرخ-خانه

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها