|
کدخبر: 333334

ایران خودرو پرونده اولین طرح فروشش را بست | کدام محصول سود بیشتری می دهد؟

اولین طرح فروش گسترده محصولات ایران خودرو پس از حذف سامانه یکپارچه فروش به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود که دو محصول بیشتر از دیگران مورد توجه متقاضیان قرار گرفته‌اند. ثبت‌نام‌کنندگان برای محصولات ایران خودرو در جدیدترین دوره فروش این شرکت، پس از پایان زمان ثبت‌نام، منتظر اعلام نتایج هستند.

اقتصاد ایران خودرو پرونده اولین طرح فروشش را  بست | کدام محصول سود بیشتری می دهد؟

 به نظر می‌رسد دو محصول ارائه شده توسط ایران خودرو در طرح فروش، بیشترین تقاضا را به خود جلب کرده‌اند. بر اساس بررسی‌های، پژو ۲۰۷ با گیربکس دنده‌ای و موتور TU5 و ری احتمالاً در صدر جدول تقاضا در این طرح فروش قرار خواهند گرفت.

این محصول ایران خودرو علاوه بر اینکه برای متقاضیانی که بعد از تحویل قصد استفاده از خودروی خود را دارند گزینه جذابی است؛ برای آن دسته از متقاضیان نیز که به دنبال استفاده از فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو هستند، گزینه مطلوبی محسوب می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU5 در کارخانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان است، در حالی که این خودرو در بازار با قیمتی نزدیک به ۷۲۵ میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین، خریدارانی که به دنبال کسب سود هستند، اگر بتوانند در قرعه‌کشی این خودرو برنده شوند، می‌توانند حدود ۲۲۵ میلیون تومان سود به دست آورند. این سود به صورت درصدی تقریباً ۴۵ درصد خواهد بود. همچنین، محصول دیگری که پیش‌بینی می‌شود در این طرح فروش بیشتر از سایر خودروها جلب توجه کند، "ری را" است.

این محصول ایران خودرو اولین طرح فروش خود را تجربه می کند و از این رو بسیاری از متقاضیان علاقه مند هستند تا نام خود را در لیست اولین تحویل گیرندگان نخستین کراس اوور ایرانی جای دهند.

البته قیمت کارخانه ای اعلام شده برای "ری را" می تواند بزرگترین مانع خریداران باشد. آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد ایران خودرویی ها برای نخستین کراس اوور ایرانی قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفتند. اما از آنجایی که پای این خودرو هنوز به بازار باز نشده و محصول جدیدی محسوب می شود بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند با در اختیار گرفتن "ری را" دست بالا را در تعیین قیمت بازاری آن داشته باشند.

تجربه نشان می دهد خودروهای جدید در بازار با قیمت های نجومی به نسبت قیمت کارخانه ای عرضه می شوند و صاحبان آنها تلاش می کنند تا بیشترین سود را به حساب خود واریز کنند. براساس پیگیری اقتصادنیوز،‌برخی گمانه زنی ها نشان می دهد قیمت بازاری "ری را" در شروع تا حوالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی بالا خواهد آمد. اما اگر ایران خودرویی ها بتوانند همان طور که وعده دادند تا پایان سال جاری ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار کنند، آنگاه قیمت بازاری نیز متعادل تر شده و به حدود یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.

برخی اخبار نشان می دهد مادران دارای دو فرزند و بیشتر "ری را" را به عنوان گزینه اول خود انتخاب کرده اند. چرا که همزمان با طرح فروش ایران خودرو، اقدام به انتشار آگهی فروش حواله نخستین کراس اوور ایرانی در سایت های فروش و فضای مجازی کردند. بنابراین پیش بینی می شود متقاضیان عادی نیز استقبال خوبی از "ری را" داشته باشند.

البته سایر محصولات عرضه شده ایران خودرو مانند سورن پلاس، خانواده تارا،  پژو ۲۰۷ با موتور TU3, رانا پلاس نیز گزینه مطلوبی برای خریداران محسوب می شوند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها