|
کدخبر: 333350

تصمیم عجیب تتر در بازار ارز دیجیتال

تتر (Tether) تصمیم به راه‌اندازی بلاک‌چین جدید خود نگرفت و دلیل این انتخاب را اشباع بازار و وجود بلاک‌چین‌های قوی عنوان کرد. مدیرعامل تتر بر این باور است که بلاک‌چین‌ها به یک کالای رایج تبدیل خواهند شد و بنابراین نیازی به راه‌اندازی بلاک‌چین جدید توسط تتر وجود ندارد.

اقتصاد تصمیم عجیب تتر در بازار ارز دیجیتال

تتر با ارزش بازاری معادل ۱۱۷ میلیارد دلار تتر همچنان بر امنیت و پایداری شبکه‌های موجود تمرکز دارد و از ورود به بازار بلاک‌چین‌های رقابتی خودداری کرده است.

تتر از راه‌اندازی بلاکچین جدید صرف‌نظر کرد

تتر هولدینگز (Tether Holdings)، شرکت صادرکننده تتر، بزرگترین استیبل‌کوین جهان، پیش‌تر ایده‌ راه‌اندازی بلاکچین توزیع‌شده‌ای را مطرح کرده بود، اما اکنون از آن صرف‌نظر کرده است. مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده است که دلیل تصمیم ساده‌ست، عرضه و تقاضا. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل شرکت تتر گفت:

ما در بحث فناوری بسیار خوب عمل می‌کنیم، اما فکر می‌کنم بلاکچین‌ها در آینده به کالا تبدیل خواهند شد. راه‌اندازی بلاکچینی مخصوص، توسط خودمان ممکن است حرکت درستی نباشد. همین حالا هم در بازار کریپتو بلاکچین‌های بسیار خوبی وجود دارند.

منظور پائولو آردوینو از تبدیل شدن بلاکچین‌ها به کالای معمولی این است که بلاکچین‌ها در آینده به قدری استاندارد و متداول خواهند شد که دیگر به عنوان فناوری خاص و نوآورانه تلقی نمی‌شوند، بلکه به عنوان بخش عادی و عمومی از زیرساخت‌های تکنولوژیکی در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تتر USDT را در بلاکچین آپتوس راه‌اندازی کرد؛ کاهش کارمزد تراکنش‌ها

برای تتر که ارزش بازار ۱۱۷ میلیارد دلاری دارد، راه‌اندازی بلاکچین ممکن است چندان کار دشواری نباشد، چرا که استفاده از این استیبل‌ کوین برای معاملات و حواله‌ها گسترده است، اما این دلیل به اندازی کافی دلیل خوبی برای انجام این‌کار نبود، به اعداد و ارقام زیر توجه کنید:

براساس داده‌های دیفای لاما (DefiLlama) از ۳۰۶ بلاکچین، ۸۶٪ از کل ارزش دارایی‌های قفل‌شده به ۵ بلاکچین برتر تعلق دارد. اتریوم، یکی از مهم‌‌ترین بلاکچین‌های بازار، با حدود ۸۷.۷ میلیارد دلار ارزش قفل‌شده از کل ۱۳۳.۲ میلیارد دلار در تمامی بلاکچین‌ها، بازار را رهبری می‌کند.

 

ترون، بلاکچینی با ۸.۱ میلیارد دلار ارزش قفل‌شده که توسط جاستین سان (Justin Sun) در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، ۴۹٪ از عرضه تتر را مدیریت می‌کند. ارزش قفل‌شده، به کل ارزش کریپتو سرمایه‌گذاری شده اشاره دارد. سرعت‌ بالا، هزینه‌ پایین، موارد استفاده زیاد و امنیت خوب از دلایل موفقیت یک بلاکچین هستند.

یکی از مزیت‌های اتریوم، انعطاف‌پذیری این شبکه برای توسعه‌دهندگان است که بتوانند قراردادهای هوشند بسازند و اینکه محل دومین توکن پرنقدینگی‌ست. این مزیت‌ها برخی از دلایلی کلیدی هستند که علی‌رقم بالا بودن هزینه‌ها، باعث این تسلط بالای اتریوم در بازار است.

آردوینو راضی‌ست که در مورد بلاکچینی که تتر در آن معامله می‌شود بی‌اطلاع و نامطمئن باشد، البته تا زمانی که آن بلاکچین بالاترین سطح امنیت و پایداری را ارائه دهد. او گفت:

برای ما، بلاک‌چین‌ها فقط روش حمل‌ونقل هستند.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها