|
کدخبر: 333377

بازار خودرو در انتظار یک شاسی بلند هیبریدی

ایران خودرو در تلاش است تا شاسی بلند هایما 6P که یک کراس اوور هیبریدی است را به بازار خودرو عرضه کند.این کمپانی در چند سال اخیر در زمینه واردات خودرو اقداماتی را انجام داده ست و خودرو های مختلف موفقی را از جمله هایما 7X را به بازار ارائه داده است.

اقتصاد بازار خودرو در انتظار یک شاسی بلند هیبریدی

کراس اوور هیبرید هایما 6P بار دیگر در ایران مشاهده شد. به نظر می‌رسد که ایران خودرو به زودی قصد دارد شاسی بلند هایما 6P را به بازار عرضه کند. این شرکت در سال‌های اخیر چندین مدل از هایما، از جمله هایما 7X، را در بازار ایران معرفی کرده و حالا برنامه‌هایی برای ارائه یک شاسی بلند هیبرید جدید از این برند چینی دارد. شایعاتی درباره ورود هایما 6P به ایران از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، اما آخرین اخبار نشان می‌دهد که این خودرو دوباره در کشور، این بار در حین حمل از سایت بینالود به تهران، مشاهده شده است؛ موضوعی که احتمال تولید و عرضه آن در بازار کشور را در آینده نزدیک تقویت می‌کند.

هایما 6P، به‌زودی در ایران

هایما 6P در اصل نسخه هیبرید نسل دوم کراس اوور S5 به حساب می‌آید. نسل اول هایما S5 را پیش‌تر ایران خودرو در بازار کشور عرضه کرده است و هنوز هم نسخه صفر کیلومتر آن از درب کارخانه به متقاضیان به فروش می‌رسد. حالا 6P هم طراحی به‌روزتر و هم پیشرانه‌ای الکتریکی‌شده دارد که می‌تواند آن را چند پله بالاتر از نسل اول S5 قرار بدهد.

هایماp6

این شاسی بلند برای تامین قوای محرکه از یک موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ به‌همراه یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این پیشرانه هیبرید در مجموع می‌تواند ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو آن به‌وسیله یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته به محور جلو هدایت می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، این پیشرانه مصرف سوخت بهینه‌ای دارد که دست کم بنا به منابع، در یک سیکل ترکیبی ۱.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

تامین انرژی الکتریکی پیشرانه هیبرید این کراس اوور هایما هم بر عهده یک باتری پک لیتیوم یونی ۱۷.۷ کیلووات ساعتی قرار دارد. این باتری می‌تواند امکان طی کردن مسافت ۸۰ کیلومتر با یک بار شارژ در حالت تمام الکتریکی را فراهم کند. گذشته از این‌ها هم جای اشاره دارد که در شرایط مساعد باید بتوان با این خودرو ظرف ۷ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت.

از جمله امکانات رفاهی هایما ۶ پی می‌توان به سیستم تهویه خودکار، نمایشگر مرکزی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، سنسور نور و باران، استارت و ورود بدون کلید، سانروف و کروز کنترل اشاره کرد. ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، دستیاز ترمز، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و سیستم پایش باد تایرها هم برخی از امکانات ایمنی و کمک‌راننده شاخص آن به شمار می‌روند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها