|
کدخبر: 333384

این کشور روزانه بیت کوین خریداری می کند | ارز دیجیتال پول قانونی السالوادور است

طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، السالوادور که نخستین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی خود معرفی کرده، به روند انباشت این ارز دیجیتال ادامه می‌دهد.

اقتصاد این کشور روزانه بیت کوین خریداری می کند | ارز دیجیتال پول قانونی السالوادور است

 

بر اساس این گزارش، دولت السالوادور به طور مداوم در حال افزایش ذخایر بیت کوینی خود است و از تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) تا کنون، هر روز یک واحد از این ارز دیجیتال را خریداری کرده است.

چشم‌انداز بیت کوینی السالوادور

به دنبال این روند، در مجموع ۱۶۲ واحد بیت کوین به دارایی‌های کشور السالوادور اضافه شده و مجموع کوین‌های در اختیار آن به ۵۸۵۱ واحد با ارزشی بالغ بر ۳۵۶.۴ میلیون دلار رسیده است.

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رییس جمهور السالوادور و معمار طرح پذیرش بیت کوین در این کشور در سال‌های اخیر به طور مداوم از این ارز به‌عنوان ابزاری برای استقلال اقتصادی و نوآوری حمایت کرده است. استراتژی خرید روزانه ۱ واحد بیت کوین او نیز نشان‌دهنده تعهد بلندمدت او به ادغام این ارز دیجیتال در چارچوب مالی السالوادور است.

دولت بوکله روند خرید ۱ واحد بیت کوین را با انتقال ۵۶۸۹ واحد از این ارز دیجیتال به کیف پول‌های سرد در تاریخ ۱۶ مارس آغاز کرد. بوکله در آن زمان این اقدام را ساخت اولین قلک بیت کوینی توصیف کرد.

این خریدها هم تحسین و هم نگرانی جامعه بین‌المللی را برانگیخته است. حامیان از رویکرد جسورانه بوکله به‌عنوان گامی رویایی به سمت حاکمیت مالی استقبال می‌کنند، به ویژه در کشوری که از نظر تاریخی دچار بی‌ثباتی اقتصادی شده است.

در حال حاضر، سود تحقق نیافته کنونی دولت السالوادور حدود ۹۳.۴۵ میلیون دلار و میانگین قیمت خرید آنها ۴۴٬۸۳۵ دلار است که به نظر می‌رسد استراتژی بوکله حداقل در کوتاه‌مدت پاسخگو بوده است.

شفافیت و پیامدهای بین المللی

در تلاش برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به شفافیت، دولت ممپولی را ایجاد کرده که امکان حسابرسی عمومی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فراهم می‌کند. این ابتکار برای تقویت اعتماد و نشان دادن مسئولیت‌پذیری در مدیریت دارایی‌های عمومی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های بیت کوینی طراحی شده است.

در کنار سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت کوین و خرید آن، السالوادور همچنین با استفاده از انرژی زمین گرمایی آتشفشانی خود این ارز دیجیتال را استخراج می‌کند. از سال ۲۰۲۱ تاکنون این کشور موفق شده ۴۷۴ واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۲۹ میلیون دلار را استخراج کند.

بوکله در انتخابات ماه فوریه السالوادور مجددا پیروز شد و حالا برای پنج سال دیگر ریاست جمهوری این کشور را برعهده خواهد داشت.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها