|
کدخبر: 333386

اتریوم با بلاکچین های خود از بیت کوین پیشی میگیرد ؟

ویتالییک بوترین، بنیانگذار اتریوم، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی X درباره کنفرانس دِو کان (Devcon) که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، صحبت کرد. او همچنین اظهار داشت که وضعیت کنونی اتریوم و پارامترهای مختلف این بلاکچین به طرز «دیوانه‌کننده‌ای» قوی هستند.

اقتصاد اتریوم با بلاکچین های خود از بیت کوین پیشی میگیرد ؟

بوترین در اظهاراتش به پیشرفت‌های اخیر اکوسیستم اتریوم، از جمله پذیرش نقشه راهی که بر رول‌آپ‌ها تمرکز دارد، اشاره کرد و گفت که این بلاکچین تا حد زیادی توانسته است چالش‌های مربوط به مقیاس‌پذیری را حل کند.

وی در این رابطه گفت: پارامترها و فاندامنتال شبکه اتریوم در حال حاضر به شکل دیوانه‌کننده‌ای قوی هستند.

صحبت‌های ویتالیک بوترین در مورد کنفرانس Devcon

وی همچنین در توییت‌های خود از برنامه‌های اتریوم برای برگزاری روزی با تم «شتاب‌گرایی تدافعی» (defensive accelerationism) با تمرکز بر هوش مصنوعی در کنفرانس آتی Devcon بانکوک خبر داد.

شتاب‌گرایی تدافعی یا به اختصار d/acc، اصطلاحی است که ویتالیک سال گذشته برای توصیف رویکرد محتاطانه‌تر توسعه هوش مصنوعی ابداع کرد. این رویکرد در مقابل رویکرد «شتاب‌گرایی موثر» (effective accelerationist) قرار می‌گیرد که موافق پیشرفت سریع تکنولوژی است.

بوترین در این رابطه گفت:

تصویر بزرگ پشت همه این‌ها اساسا این است که ما می‌خواهیم جهانی را ببینیم که همزمان امن‌تر، بازتر و تعامل‌پذیرتر باشد.

وی خاطرنشان کرد در کنفرانس آتی اتریوم، در رابطه با چندین حوزه کلیدی از جمله دفاع سایبری، دفاع اطلاعاتی در برابر اطلاعات نادرست، دفاع زیستی و انعطاف‌پذیری فیزیکی صحبت خواهد شد. وی همچنین بر اهمیت توسعه این فناوری‌ها به صورت غیرمتمرکز به جای تکیه بر سازمان‌های متمرکز تاکید کرد:

بنابراین ما فقط در رابطه با مسائل مربوط به کریپتو صحبت نخواهیم کرد. ما همچنین در رابطه با سیستم عامل‌های ایمن حرف می‌زنیم، پیشنهادات جامعه را بررسی می‌کنیم و لایه‌های مالی قوی و منبع باز با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی را بررسی خواهیم کرد.

به گفته بوترین، در روز مخصوص به d/acc در کنفرانس دِو کان، سخنرانانی از حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و رمزنگاری حضور خواهند داشت.

بنیانگذار اتریوم ابراز امیدواری کرد که این رویداد به مردم و فعالان حوزه‌های مختلف کمک می‌کند تا متوجه شوند که در واقع همه آنها بخشی از یک تیم هستند و برای دنیایی امن و بازتر تلاش می‌کنند.

بوترین در صحبت‌هایش همچنین به چالش‌های پیش روی صنعت کریپتو و انتقاد برخی از وضعیت فعلی تجربه کاربری و مدل‌های حاکمیتی اشاره کرد و گفت کنفرانس دِو کان فرصتی برای رسیدگی به این مسائل و پیشبرد اکوسیستم اتریوم خواهد بود.

حالا با نزدیک شدن به این کنفرانس، بوترین خواستار مشارکت فعال کاربران در شکل‌دهی به مسیر آینده شده است:

ما به تلاش‌های فعال انسانی برای انتخاب مسیرهایی که می‌خواهیم نیاز داریم.

نمودار-اتریوم

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها