|
کدخبر: 333428 هادی خرسند

قیمت تون کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳ | آینده داگز و همستر به خطر افتاد

پاول دوروف عصر شنبه ، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه فرانسه دستگیر شد.همزمان با دستگیری وی قیمت تون کوین به طرز عجیبی نیز کاهش پیدا کرد. این رمزارز با کاهش ۱۲ درصدی نگرانی هایی را در بین فعالان حوزه ارز دیجیتال در مورد آینده و لیست شدن توکن های زیر مجموعه تون کوین به خصوص ۲ ایردراپ مهم مانند همستر و داگز ایجاد کرده است.چرا این ایردراپ ها وو توکن های زیر مجموعه آن به رهبری پاول دورف است.

اقتصاد  قیمت تون کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳ | آینده داگز و همستر به خطر افتاد

پاول دوروف ۳۹ ساله  عصر روز شنبه در فرودگاه لو بورژه فرانسه بازداشت شد. انتظار می رود با توجه به جدی بودن اتهاماتی که در ادامه ذکر شده اند این دستگیر طولانی باشد. قابل ذکر است که پاول مدت هاست که از طرف دولت فانسه تعقیب می شود و با توجه به اینکه وی می دانست در فرانسه بازداشت می شود به این کشور سفر کرده است. یک محافظ زن همراه او در زمان دستگیری که به همراه یک محافظ و یک زن بود از آذربایجان به خاک فرانسه وارد شده بود. این بازداشت طبق یک حکم توسط اداره ملی پلیس قضایی فرانسه به سرانجام رسید.

یکی از دلایل این اقدام دلیس فرانسه تسهیل فعالیت های جنایی گوناگونی است که توسط تلگرام انجام شده است.اتهاماتی که بر علیه دورف در پرونده او درج شده است بسیار جدی است و می تواند بر روند فعالیت دورف و به تبع آن ایردراپ هایی که مردم در آن ها فعال هستند نیز تاثیر منفی بگذارد و حتی می تواند باعث بسته شدن این ایردراپ ها شود.

بخشی از اتهاماتی که پاول با آن ها روبرو است همدستی در جرایمی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، تقلب مالی، پول‌شویی و پخش محتوای غیرقانونی می باشد. با توجه به شدت اتهامات، مقامات فرانسوی انتظار دارند که دوروف در بازداشت بماند تا از هرگونه تلاش احتمالی برای فرار از کشور جلوگیری شود.

تلگرام و اتهامات مهم

تلگرام پیام رسانی است که در سرتاسر جهان با ۷۰۰ میلیون کاربر از محبوبیت ویژه ای برخوردار است چرا که طبق الگوریتمی که پاول برای آن مشخص کرده است در زمینه حفظ حریم خصوصی بسیار قوی نیز عمل می کند. این ویژگی تلگرام از طرف چندین دولت باعث انتقاد شده است چرا که گزارش‌هایی وجود دارد که این پلتفرم برای هماهنگی قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی و حتی اقدامات تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است.

سرنوشت تون کوین چه می شود

از این اتهامات که بگذریم این پلتفرم دارای ایردراپ هایی که مردم در سرتاسر دنیا در آن ها فعالیت و درآمدزایی می کنند. انتشار خبر این بازداشت به سرعت بر قیمت ایردراپ ها و رمز ارز اصلی پاول تاثیرات منفی بدی گذاشت. تون کوین به دلیل ارتباط نزدیکی که باتلگرام وپاول دوروف دارد به سرعت به اخبار مربوط به تلگرام حساسیت نشان داد و ریزش سنگینی را متحمل شد ،   به طوری که در زمان نگارش این گزارش قیمت تون کوین که رمز ارز پایه برای پاول محسوب می شود با کاهش ۱۹ درصدی به ۵.۶۶ دلار (۳۴۰.۴۶۸ هزار تومان) رسید. علاوه بر این قیمت نات کوین هم با سقوط شدیدی مواجه شد و حدود ۱۵ درصد از ارزشش را از دست داد. این مسئله باعث بروز نگرانی هایی از طرف فعالان بازار ارز دیجیتال به خصوص افرادی که بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودند شد که می تواند بقای ایردراپ های موجود در تلگرام را به خطر اندازد.

همستر لغزنده تر شد

با توجه به صحبت های گفته شده در فوق و اخبار منفی که قبل از این دستگیری در مورد بازی یا ایردراپ همستر کامبت بود ، می تواند تاثیرات بسیار جدی و ناامید کننده ای بر روی این ایردراپ محبوب بگذارد. این اتفاق باعث ناامیدی بیشتری در بین کاربران همستر کامبت به ویژه ایران که دنبال کنندگان بسیاری را دارد و سودای ثروتمند شدن را در فکر خود می پرورانند می شود.

داگز در آخرین لحضات با مشکل روبرو شد ؟

از طرفی دیگر قرار است تا بعد از ظهر امروز توکن داگز در صرافی های مختلف دیگر لیست و قیمت گذاری و امکان خرید و فروش را برای هولدرهایش باز کند. از روز قبل و بعد از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، فشار منفی زیادی به اکوسیستم تون وارد شد و برای مثال قیمت تون کوین و نات کوین بیشتر از ۱۸ درصد سقوط کرد.

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه فناوری و بازار ارز دیجیتال  و همچنین کسب اطلاع درباره وضعیت قیمت در بازار ارز دیجیتال  و خبرهای مربوط به ار دیجیتال به  سرویس فناوری  پایگاه خبری گسترش نیوز مراجعه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها