|
کدخبر: 333454

واردات گوشت به ضرر مردم شد | قیمت جدید گوشت گوسفندی و گوساله در بازار

قیمت جدید گوشت قرمز در جدول زیر و در تاریخ ۵ شهریور اعلام شد. بر این اساس هر کیلو ران گوشت گوسفندی به قیمت ۶۹۰ هزار تومان به خریداران فروخته می شود. برخی از شرکت‌ها با دریافت مجوزهای لازم، اقدام به واردات گوشت کرده‌اند. در قانون بودجه ۱۴۰۳، ردیفی برای عوارض واردات نهاده‌های دامی در نظر گرفته شده است که به تولید ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز برای تنظیم بازار اختصاص دارد و هدف آن فعال‌سازی واحدهای تولیدی کشور است.

اقتصاد واردات گوشت به ضرر مردم شد | قیمت جدید گوشت گوسفندی و گوساله در بازار

سیدمحمد سادات ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص واردات گوشت گرم اظهار داشت: هدف این بود که بر اساس میزان تولید و تعادل بازار گوشت وارد شود تا قیمت‌ها تنظیم گردد. با توجه به ظرفیت بالای کشور در تولید گوشت قرمز، تأمین این نوع گوشت برای کشور امکان‌پذیر است و کمیسیون بر تأمین این نیاز از داخل تأکید دارد.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها مبادرت به واردات گوشت با مجوزهای لازم کرده‌اند. در قانون بودجه ۱۴۰۳، ردیفی از محل عوارض واردات نهاده‌های دامی پیش بینی شده که برای تولید ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز برای تنظیم بازار است تا بتوان واحدهای تولیدی کشور را فعال کرد؛ لذا نظر مجلس و کمیسیون کشاورزی تأمین نیاز از منابع داخلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی این است که در زمانی که تولید فرصت مناسبی برای پایداری دارد، اجازه واردات داده می‌شود. در این فرصت‌ها اجازه واردات نباید داده شود؛ اما بعضاً در وزارت جهاد کشاورزی و شورای تنظیم بازار تصمیماتی گرفته می‌شود و مجوز واردات داده می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: اکثر کشورها به تولید برای کاهش قیمت‌ها یارانه می‌دهند. باید تولید باکیفیت داشته باشیم و نهاده‌ها و زیرساخت‌ها را با حداقل قیمت در اختیار تولیدکننده قرار دهیم و با حداقل قیمت از آنها خریداری کنیم. روش کاهش قیمت، حداکثرکردن یارانه به تولیدکننده است تا قیمت عرضه حداقلی و توان خرید داشته باشیم.

گوشت-چرخ

قیمت انواع گوشت قرمز در پنجم شهریور ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۴۵۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۶۹۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۶۱۰,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۴۶۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۳۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوساله

۲۴۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۵۲۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۴۹۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۳۷۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۴۹۰.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۵۱۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۶۶۰,۰۰۰
 
منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها