|
کدخبر: 333456

قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد؟

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که مطالبات گندم‌کاران در روزهای آینده و قبل از پایان شهریورماه تسویه خواهد شد. قیمت خرید تضمینی گندم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تا کنون اعلام می‌شد. جلسات مربوط به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در حال برگزاری است و به زودی این نرخ اعلام خواهد شد.

اقتصاد قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد؟

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه مراسم آغاز سال زراعی جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نرخ جدید خرید تضمینی گندم بیان کرد: پس از هفته دولت، با برگزاری جلساتی که برخی از آن‌ها درون دستگاهی نیستند، قیمت جدید تضمینی گندم اعلام خواهد شد.

وی افزود: نظرات کارشناسی  برای نرخ خرید تضمینی گندم دریافت شده و پیش نویس آن آماده است.

وی با اشاره به اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید  اظهارداشت: براساس تکالیف قانونی و امکانات و مشوق هایی که در اختیار داریم الگوی کشت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با مشوق هایی که در اختیار داریم کشت های مناسبی را با توجه به اقلیم سوق می‌دهیم . الزامات در حدی است که قانون تعیین کرده است .

وی در واکنش به افزایش شش برابری قیمت کود در سال زراعی جدید گفت: آنچه که در گذشته برای قیمت کود رخ داده که اتفاق افتاده و کاری نمی توان کرد، کود با  قیمت های جدید نیز حدود ۵۳ درصد یارانه ای است اما میزان افزایش قیمت شش برابر نیست.

وی با اشاره به اینکه دستوری مبنی بر القای افزایش قیمت کود نداریم افزود: اکنون از یک سو باید قیمت کود در نظر بگیریم از سوی دیگر باید تامین آن را مدنظر قرار بدهیم تا مشکلی رخ ندهد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: مطالبات گندم کاران در روزهای آتی و قبل از پایان شهریورماه پرداخت می شود.

گندم-قیمت

آخرین تجزئیات درباره خرید تضمینی گندم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای خودکفایی ۹۰ درصدی محصولات کشاورزی ۱۰۰۰ همت برآورد منابع مالی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و نرخ آن باید تا به امروز ابلاغ می‌شد گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این اقدام از مسیر قانونی خود پیش می‌ رود و منافع تولید کننده در نظر گرفته میشود که عامل مهمی برای انگیزه تولید کنندگان‌ است.

نوری قزلجه گفت: قطعی برق برای کشاورزان خیلی مهم است و تولید آنها دچار آسیب می‌شود و کشاورزان حاضر هستند برق خانه شان قطع شود اما برق مزارع آنها قطع نشود.

وی افزود: برای تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز مذاکراتی انجام شده است تا دغدغه‌ ای نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتماد جامعه کشاورزی را با اعلام به موقع قیمت ها و پرداخت مطالبات کشاورزان جلب یا حفظ می شود.

وی افزود: بحث های ترویجی برای جامعه کشاورزی بسیار مهم است و کارشناسان باید به صورت چهره به چهره با کشاورزان ارتباط داشته باشند.

وی گفت: آمار و ارقام برای جامعه کشاورزی مهم است و هیچ ابایی از اصلاح و دقیق شدن آن نباید داشته باشیم که از چالش های اصلی کشاورزی است و موجب بی اعتمادی در دستگاه های بین بخشی می‌شود.

 نوری قزلجه گفت: امنیت غذایی کشور با کارهای فنی و اساسی‌ شکل می‌گیرد و اینطور نخواهد بود که برای اینکه فعالیت خود را مثبت نشان دهیم قیمت مرغ و تخم مرغ را ارزان نگه داریم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها