|
کدخبر: 333459

قیمت بیت کوین تثبیت شد

قیمت بیت کوین در ۲۳ آگوست (۲ شهریور) توانست مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۷۵۹ دلار، موج قرمز رنگ) را بشکند که نشان از کاهش فشار فروش دارد.

اقتصاد قیمت بیت کوین تثبیت شد

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سوسو ولیو (SoSo Value)، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) با ورودی ۲۵۲ میلیون دلار مواجه شدند که این امر نشان‌دهنده تقاضای بالای سرمایه‌گذاران است.

فدرال رزرو و بیت کوین

رشد اخیر قیمت بیت کوین پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخرانی سمپوزیوم جکسون هول اظهار داشت که قصد کاهش نرخ بهره را دارند، رخ داد.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، تحلیل ارشد کریپتوکوانت در ۲۴ آگوست (۳ شهریور) بیان کرد:

تقاضای بیت کوین در ایالات متحده امروز پس از اینکه فدرال رزرو بیان کرد چرخه کاهش نرخ بهره شروع خواهد شد، شروع به رشد کرد.

هیت مپ عملکرد بازار - منبع: کوین۳۶۰

اگر قیمت بیت کوین با کاهش شدید دیگری روبرو نشود، احتمالا احساسات در بازار ارز دیجیتال بهبود پیدا خواهد کرد. این امر می‌تواند خرید چند آلت کوین خاص را نیز تقویت کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۲۳ آگوست (۲ شهریور) توانست مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۷۵۹ دلار، موج قرمز رنگ) را بشکند که نشان از کاهش فشار فروش دارد.

 

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: تریدینگ ویو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۱٬۱۱۰ دلار، موج آبی رنگ) شروع به صعود کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به محدوده مثبت وارد شده است که نشان از بازگشت گاوها دارد. یک مقاومت ضعیت در سطح ۶۵٬۶۶۰ دلار وجود دارد، اما اگر این سطح نیز شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۷۰٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

اما احتمالا خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشته باشند. آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند و گاوهای تهاجمی را به تله بیاندازند. در چنین حالتی، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۵۷٬۷۸۷ دلار و سپس ۵۵٬۷۲۴ دلار سقوط کند.

 

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین - منبع: تریدینگ ویو

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار با فروش روبرو شده است، اما گاوها تلاش خواهند کرد تا از اصلاح به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای جلوگیری کنند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بالا بازگردد و سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار شکسته شود، احتمال رالی تا بالای سطح ۶۵٬۶۶۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

از طرف دیگر، یک شکست به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سیگنالی از تردید گاوها برای خرید در کف خواهد بود. این امر می‌تواند باعث کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای شود. اگر این حمایت شکسته شود، نشان از تسلیم گاوها خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت پالیگان (MATIC)

قیمت پالیگان در ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) به بالای سطح شکست نزولی در ۰.۴۹ دلار رسید که نشان از ناموفق بودن خرس‌ها در شکست سطوح پایین‌تر دارد.

 

نمودار روزانه قیمت متیک - منبع: تریدینگ ویو

میانگین‌های متحرک در شرف یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) هستند و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوهاست. اگر قیمت از سطح فعلی به پایین بازگردد، احتمالا در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۴۷ دلار، موج آبی رنگ) حمایت پیدا کند. در چنین حالتی، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت متیک را به ۰.۷۵ دلار برسانند.

اما اگر قیمت به پایین بازگشته و میانگین‌های متحرک شکسته شوند، نشان از فعال ماندن خرس‌ها در سطوح بالا دارد. در این سناریو، قیمت پالیگان می‌تواند تا ۰.۳۹ دلار کاهش پیدا کند.

 

نمودار ۴ ساعته قیمت متیک - منبع: تریدینگ ویو

در نمودار ۴ ساعته، قیمت پالیگان با شیب تندی از ۰.۵۸ دلار به پایین بازگشته و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حمایت پیدا کرده است. یک جهش ضعیف از این سطح، احتمال کاهش قیمت تا ۰.۵۱ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای را افزایش می‌دهد. اگر این حمایت نیز شکسته شود، برتری به خرس‌ها باز می‌گردد.

اما یک بازگشت قوی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای می‌تواند قیمت پالیگان را به ۰.۵۸ دلار برساند. اگر این مقاومت شکسته شود، نشان از برتری گاوها خواهد داشت. در چنین حالتی، افزایش قیمت تا ۰.۶۰ دلار و سپس ۰.۶۵ دلار میسر خواهد شد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها