|
کدخبر: 333461

تلگرام به زودی از اپ استور اپل حذف می شود ؟

بر اساس گزارش‌های اخیر، پس از بازداشت پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، به دلیل نقض قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا، شایعاتی درباره حذف اپلیکیشن تلگرام از فروشگاه اپل به گوش می‌رسدهنوز هیچ تأییدیه رسمی از سوی اپل یا تلگرام در این زمینه منتشر نشده و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مختلف مورد تکذیب قرار گرفته است. این وضعیت موجب نگرانی کاربران تلگرام و کاهش قیمت تون کوین شده است.

اقتصاد تلگرام به زودی از اپ استور اپل حذف می شود ؟

پس از بازداشت پاول دوروف در فرانسه، شایعاتی درباره حذف تلگرام از اپ استور اپل و همچنین حذف خودکار آن از آیفون‌ها به گوش می‌رسد. در پی این شایعات، دستورالعمل‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از این اتفاق منتشر شده است.اپل، قصد حذف تلگرام از اپ‌استور را ندارد

با این حال، افراد مختلفی در پلتفرم X این موضوع را تکذیب کرده‌اند و ادعا کردند که اپل چنین اقدامی انجام نمی‌دهد و تصاویر منتشر شده مربوط به پستی از سال ۲۰۲۱ است که قبلاً رد شده بود.

در همین حال، حساب تلگرام در پلتفرم X اعلام کرده است که این پیام‌رسان از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال پیروی می‌کند و بازداشت پاول دوروف به‌دلیل سوءاستفاده از قوانین را «بی‌معنی» دانسته است.

این پلتفرم همچنین افزود که دوروف به‌طور مرتب به اروپا سفر می‌کند و اقدامات نظارتی تلگرام در چارچوب استانداردهای قانونی است. این شرکت در انتظار حل سریع این وضعیت است.

حمایت صنایع دیجیتال از پاول دوروف

بسیاری از حساب‌های مرتبط با تلگرام، از جمله پروژه تون کوین (Toncoin) و کارکنان آن، با استفاده از هشتگ FreeDurov# کمپین‌های مقاومت دیجیتال را با همکاری جامعه TON آغاز کرده‌اند.

لوگوها و تصاویر پروفایل کانال‌های جامعه TON در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به نماد جهانی مقاومت دیجیتال، یعنی «سگ مقاومت» (Resistance Dog) تغییر یافته است. پاول دوروف این جنبش را در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران و حمایت از آزادی بیان آغاز کرده بود.

دوروف در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت:

بیشترین فشاری که بر تلگرام وارد می‌شود، از طرف دولت‌ها نیست، بلکه از طرف گوگل و اپل است. این دو پلتفرم می‌توانند هرچیزی که می‌خواهند را سانسور کنند تا شما نتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این موضوع با مسئله آزادی بیان مغایرت دارد.

جامعه کریپتو و شخصیت‌های معروفی مانند ایلان ماسک، رابرت اف. کندی جونیور (Robert F. Kennedy) و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خواستار آزادی دوروف شده‌اند.

افت قیمت تون کوین (TON)

قیمت تون کوین، در طی یک روز بعد از انتشار خبر بازداشت پاول دوروف، بیشتر از ۲۰٪ افت کرد. در ۲۴ ساعت گذشته، تون کوین بیشتر از ۱٪ بهبود داشته است و در زمان نگارش این مطلب، در سطح ۵.۶۲ دلار معامله می‌شود.

همچنین قیمت نات‌ کوین (NOT) نیز بیش از ۱۰٪ ریزش را تجربه کرده است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۰.۰۰۹۴۱۹ دلار معامله می شود.

قیمت توکن REDO نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۴٪ رشد داشته است و در زمان نگارش این مطلب، محدوده ۰.۶۳۳۸ دلار قرار دارد. حجم معاملات این توکن، در حمایت از بنیان‌گذار تلگرام، بیشتر از ۹۰۰٪ رشد را تجربه کرده است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها