|
کدخبر: 333465

احتمال ریزش شدید قیمت بیت کوین قوت گرفت

بر اساس تحلیل‌ها و داده‌های جدید، بیت‌کوین در سطح قیمتی ۶۴,۰۰۰ دلار به‌طور ثابت باقی مانده است. با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که این افزایش قیمت ممکن است با یک روند نزولی همراه شود. الگوهای معاملاتی اخیر نشان می‌دهد که احتمال دارد قیمت بیت‌کوین به ۶۲,۰۰۰ دلار کاهش یابد و الگوی «بارت سیمپسون» را شکل دهد.

اقتصاد احتمال ریزش شدید قیمت بیت کوین قوت گرفت

افت قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه‌های مربوط به معاملات بلندمدت و افزایش فشار فروش شود و نیازمند توجه و دقت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران به وضعیت بازار است.

بیت کوین، در تلاش برای حفظ سود

داده‌ها نشان می‌دهند بیت کوین، پس از آنکه در انتهای جلسه معاملاتی قبلی وال استریت، به سرعت افزایش قیمت پیدا کرده بود؛ طی تعطیلات آخر هفته وضعیت ثابتی را تجربه کرده است.

این افزایش قیمت در پی سیگنال‌های امیدوارکننده‌ فدرال رزرو ایالات متحده، درباره تسهیل سیاست‌های پولی در ماه سپتامبر صورت گرفت. بیت‌ کوین در ابتدا واکنش کمی نشان داد اما در نهایت به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر، در سطح نزدیک به ۶۵,۰۰۰ دلار رسید و سپس کمی افت کرد.

در تحلیل روندهای احتمالی برای روزهای آینده، معامله‌گر معروف کریپ‌نوو (CrypNuevo) محتاطانه پیش‌بینی می‌کند. او در یک رشته‌ توییت در پلتفرم X بیان کرد که لیکوییدیشن موجود در سفارشات به نفع کاهش قیمت به سطح حمایتی است و باعث لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ می‌شود. او از این موضوع نتیجه‌گیری کرد که:

سطوحی که لیکوییدیشن بیشتری دارند، ۶۳,۵۰۰ دلار و ۶۲,۲۰۰ دلار هستند. سطح ۶۳٬۵۰۰ دلار به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در نمودار ۱ ساعته اشاره دارد.

قیمت بیت کوین، می‌تواند الگوی کلاسیک «بارت سیمپسون» را تشکیل دهد که در آن قیمت به میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه در تایم‌ فریم‌های ۱ ساعته و ۴ ساعته بازمی‌گردد. الکوی بارت سیمپسون الگویی است که از ضخیت معروف بارت در کارتون سیمپسون‌ها گرفته شده است.

این الگو با بالا آمدن شیب‌دار و به دنبال آن یک حرکت جانبی (سایدوی) و سپس ریزش قیمت دنبال می‌شود که بیشتر جهش اولیه را پس می‌گیرد. این الگو در هر دو جهت صعودی و نزولی صادق است.

الگوی بارت سیمپسون اغلب توسط معامله‌گران برای شناسایی روند قیمت در یک دارایی استفاده می‌شود؛ جایی که قیمت ابتدا در یک جهت حرکت می‌کند، سپس معکوس شده و با نیروی قابل توجهی در جهت مخالف حرکت می‌کند. این الگو به عنوان نشانه‌ای از عدم تصمیم‌گیری بازار و احتمال تغییر جهت در نظر گرفته می‌شود.

کریپ‌نوو توضیح داد: این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، زیرا معامله‌گران در حال پر کردن جای خالی، متوقف کردن پوزیشن‌های شورت و در تله انداختن برخی از معامله‌گران بولیش هستند. سپس افت قیمت باعث می‌شود نقدینگی دلتا با لانگ اسکوییز به سمت حمایت تخلیه شود.

دیگر معامله‌گران نیز با این نظریه موافق بودند، از جمله Trader ELM که افت قیمت تا ۶۲,۷۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است.

کریپتو چیس (Crypto Chase)، معامله‌گر شناخته‌شده در بازار، در پلتفرم X گفته است:

خرید در تست‌های مجدد تمیز مانند سطح ۶۲٬۷۰۰ دلار پس از افزایش قیمت بیت‌کوین، به‌طور تاریخی نرخ موفقیت بسیار کمی دارد. زمانی که BTC آماده جهش است، به ندرت تست‌های مجدد تمیزی ارائه می‌دهد.

او می‌گوید که شکست قیمت بالای ۶۵,۷۰۰ دلار نشان‌گر حرکت صعودی خواهد بود، همینطور در صورت افت قیمت تا ۶۰,۰۰۰ دلار باید احتیاط کرد.

اگر سطوح ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۱٬۰۰۰ دلار دوباره آزمایش شود، ببینید که عملکرد قیمت چگونه پاسخ می‌دهد. تا تعیین کنید که آیا باید برای آزمایش مجدد مقاومت روزانه ۶۵٬۰۰۰ دلار پوزیشن لانگ باز کنید یا به سمت ۵۷,۵۰۰ دلار پوزیشن شورت باز کنید.

بیت کوین در تلاش است تا به دوران پیش از هاوینگ برگردد

در چشم‌اندازی وسیع‌تر، رکت کپیتال (Rekt Capital)، دیدگاهی خوش‌بینانه درباره عملکرد قیمت بیت‌کوین ارائه کرده است. او اشاره کرد که بیت‌ کوین نزدیک به بازپس‌گیری محدوده‌ انباشت مجدد پیش از هاوینگ است.

او تأکید کرد: اهمیت این رویداد تکنیکال نمی‌تواند نادیده گرفته شود. بیت‌کوین عملاً در حال همگام‌سازی مجدد با الگوهای قیمتی پس از هاوینگ است.

او در یک نمودار، رفتار قیمتی پس از هاوینگ امسال را با هاوینگ قبلی در سال ۲۰۲۰ مقایسه کرد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها