|
کدخبر: 333523 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت کره بادام زمینی | خواص اعجاب انگیز در یک صبحانه مقوی!

کره بادام زمینی گزینه جذابی برای وعده های صبحانه و عصرانه شما است و در فروشگاه ها با ترکیبات مختلفی عرضه می شود. در این گزارش به بررسی قیمت کره بادام زمینی و همچنین نحوه درست کردن کره بادام زمینی خانگی پرداخته ایم. از خواص کره بادام زمینی چه می دانید؟

اقتصاد قیمت کره بادام زمینی | خواص اعجاب انگیز در یک صبحانه مقوی!

کره بادام زمینی یک گزینه جذاب و عالی برای وعده صبحگاهی است و اغلب پزشکان حتی آن را به افرادی که رژیم غذایی خاصی را دارند هم توصیه می کنند. کره بادام زمینی منبع انرژی است و خواص اعجاب انگیزی دارد. امروزه تنوع وعده های غذایی و همچنین سلامت محور بودن آن اهمیت ویژه ای دارد و اغلب افراد مخصوصا برای کودکان سعی می کنند وعده های غذایی سودمند و میان وعده های سالمی را تدارک ببینند.

در همین رابطه در این گزارش خبرنگار گسترش نیوز به بررسی قیمت های مختلف فروش کره بادام زمینی در فروشگاه ها پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

کره-بادام

قیمت کره بادام زمینی

قیمت کره بادام زمینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و در فروشگاه ها انواع و اقسام آن عرضه می شود. کره بادام زمینی با ترکیبات مختلفی فروخته می شود و با توجه به سلیقه های مختلف طعم های مختلفی را نیز ارائه می دهد. در تصویر زیر چند نمونه کره بادام زمینی را با قیمت ها و در برندهای متفاوت می ببینیم. گران ترین محصول کره بادام زمینی در این تصویر ۲۲۳ هزار تومان است که وزن آن ۴۵۴ گرم است. همچنین ارزان ترین کره بادام زمینی در این تصویر ۸۹ هزار تومان اعلام شده است.

کره-بادام زمینی

نحوه درست کردن کره بادام زمینی خانگی

برای تهیه کره بادام زمینی خانگی، مثل روش تهیه شکلات نوتلا خانگی با فندق، ابتدا باید پوست بادام زمینی‌ ها را جدا کرد. پوسته قهوه‌ای و نازک که روی بادام زمینی‌ ها قرار دارد، باید به طور کامل برداشته شود. سپس بادام‌ زمینی‌ ها را در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم گاز قرار داده تا به خوبی بو داده شوند و طعم و بوی خامی آن‌ ها از بین برود. بادام‌ زمینی‌ ها را در غذاساز یا میکسر قرار داده و چند بار به صورت پالس میکس کنید. به دلیل اینکه بادام‌ زمینی در حین میکس کردن به سرعت گرم می‌ شود، بین هر بار پالس کردن کمی به آن استراحت دهید. باید بادام‌ زمینی‌ ها را آنقدر میکس کنید تا به حالت خمیری و کره‌ای برسند. همچنین اگر مایل بودید در اواسط میکس کردن بادام زمینی ها می توانید پودر قند و کمی نمک هم به آن اضافه کنید.

خواص کره بادام زمینی

بخش زیادی از خواص کره بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان به درشت‌ مغذی‌ ها، به ویژه پروتئین موجود در آن، مرتبط است. پروتئین در فرآیند ترمیم بافت‌ های بدن و ساخت عضلات اهمیت دارد و همچنین می‌تواند به رشد کودکان یاری رساند. کره بادام‌ زمینی حاوی چربی‌ های غیراشباع تک و غیراشباع چندگانه است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و احتمالاً کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی کمک کند.

خواص-کره

کره بادام‌ زمینی دارای فیبر بالایی است که برای سلامت روده بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا زمان وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید. اگر با نوسانات ناگهانی قند خون، گرسنگی سریع پس از غذا یا خستگی در اواسط صبح مواجه هستید، صبحانه‌ای که حاوی فیبر و پروتئین بالا باشد، گزینه مناسبی است. مصرف کره بادام‌زمینی به دلیل شاخص گلیسمی پایین آن، باعث می‌شود سطح قند خون شما پایدار بماند و تا زمان ناهار احساس سیری کنید، بنابراین این ماده غذایی انتخابی عالی برای صبحانه روزانه به شمار می‌ آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها