|
کدخبر: 333612

۲ میلیون امضا برای آزادی پاول دوروف | تلگرام قطع می شود ؟

پس از بازداشت پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، کمپینی جهانی به‌وسیله گروه جامعه تون (TON Society) برای آزادی او آغاز شده که حمایت‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. این کمپین که با انتشار یک نامه سرگشاده در تلگرام همراه بوده، تا کنون نزدیک به ۲ میلیون امضا جمع‌آوری کرده است. امضاکنندگان این نامه به‌ویژه نگران محدودیت‌های آزادی بیان و استفاده از فناوری‌های ارتباطی هستند و از مقامات فرانسوی درخواست آزادی فوری دوروف را دارند.

اقتصاد ۲ میلیون امضا برای آزادی پاول دوروف | تلگرام قطع می شود ؟

 این کمپین با حمایت افراد برجسته در صنعت فناوری و کاربران عادی تلگرام روبه‌رو شده است. بسیاری از آن‌ها بر این باورند که بازداشت دوروف می‌تواند عواقب جدی برای آینده ارتباطات آزاد در سطح جهانی داشته باشد و به همین دلیل به شدت به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

جزئیات کمپین جمع‌آوری امضا برای آزادی پاول دوروف

جامعه TON، گروهی وابسته به بلاکچین TON است که درباره این اکوسیستم اطلاع‌رسانی می‌کند. در روز سه‌شنبه ۲۷ آگوست (۶ شهریور) این گروه، با نوشتن نامه‌ای در حمایت از آزادی پاول دوروف و ارتباطات آزاد، هم‌زمان مینی‌اپی را در تلگرام راه‌اندازی کرد که کاربران مختلف می‌توانند در راستای حمایت از دوروف، وارد این مینی‌اپ شده و این نامه را امضا کنند.

در زمان نگارش این مطلب، بیش از ۱,۸۰۰,۰۰۰ کاربر تلگرام این نامه را امضا کرده‌ و از مقامات فرانسه خواستار آزادی پاول دوروف شده‌اند. کاربران دیگر نیز می‌توانند از طریق مینی‌اپی که توسط جامعه تون (TON Society) طراحی شده و در تلگرام قابل دسترسی است، این نامه را امضا کنند.

جامعه TON گفته است: بازداشت پاول دوروف، یک حمله مستقیم به حق اساسی انسان، یعنی آزادی بیان برای همه افراد است. این سازمان اعلام کرد که بازداشت دوروف را که در آخر هفته گذشته در فرودگاهی در پاریس رخ داد، محکوم می‌کند.

دوروف به‌عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده در مورد جرایم سایبری که شامل اتهامات مربوط به ارائه خدمات و ابزارهای «رمزشناسی» بود، بازداشت شد. این اطلاعات بر اساس بیانیه‌ای که در روز دوشنبه توسط دادگاه قضایی پاریس منتشر شد، اعلام شده است.

افراد مشهور و محبوب اکوسیستم تکنولوژی و ارزهای دیجیتال، تا کنون به‌شکل‌های مختلف حمایت خود را از دوروف اعلام کرده‌اند، از جمله: ایلان ماسک، جاستین سان (Justin Sun، بنیان‌گذار ترون (TRON) و آناتولی یاکونکو (Anatoly Yakovenko)، هم‌بنیان‌گذار سولانا.

عکس‌العمل تون کوین (TON) به این حمایت‌ها

در میان ناآرامی‌های پیرامون دستگیری پاول دوروف، تون کوین بیشترین ضربه را متحمل شده است. قیمت تون کوین (TON) در هفته گذشته بیش از ۱۹٪ کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در سطح ۵.۰۹ دلار رسید.

جالب توجه است که جمع‌آوری امضا برای آزادی دوروف، شرایط را بهبود بخشید. هر چند قطعی شبکه تون این بهبود قیمت را بی‌اثر کرد. این کمپین، با هدف رسیدن به ۵ میلیون امضا به‌عنوان نقطه عطف بعدی، تاکنون نزدیک به ۲ میلیون امضا جمع‌آوری کرده است. این نمایش همبستگی برای تون کوین که قدرت‌دهنده به اکوسیستم گسترده تلگرام است، بسیار حیاتی است.

دستگیری دوروف واکنش‌های مختلفی را در جامعه برانگیخته است. در حالی که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی از نبود اطمینان بیشتر آسیب دیده‌اند، نهنگ‌های TON با خوش‌بینی بیشتری در حال سفته‌بازی هستند. افزایش فعالیت نهنگ‌های TON نشان می‌دهد قیمت تون می‌تواند به‌زودی به بالاترین حد خود بازگردد.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت تون کوین در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۰.۷٪ کاهش داشته و به سطح ۵.۳۶ دلار رسیده است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها