|
کدخبر: 333628

اقتصاد آمریکا تعیین کننده سرنوشت بیت کوین

آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران بیت‌مکس، در تاریخ ۲۸ آگوست (۷ شهریور) گزارش جدیدی تحت عنوان «Sugar High» منتشر کرد و در آن به بررسی این موضوع پرداخت که چرا افزایش اخیر نرخ بهره در ژاپن نمی‌تواند به تنهایی به مشکلات مالی جهانی پاسخ دهد.

اقتصاد اقتصاد آمریکا تعیین کننده سرنوشت بیت کوین

آرتور هیز  در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است اشارات تاکیدی کرده است به این که با به پایان  رسیدن سه ماهه سوم، اوضاع شرایط نقدینگی در ارزهای فیات و این که به طور چشمگیری این نقدینگی افزایش پیدا می کند و برای هولدرهای ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین مطلوب است.

پیامدهای کاهش نرخ بهره برای بازارهای جهانی و بیت‌کوین

آرتور هیز تاکید می‌کند که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، به ویژه فدرال رزرو، هزینه استقراض را کاهش می‌دهند. علیرغم اینکه تورم بالاتر از هدف باقی مانده است، فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در حالی که اقتصاد ایالات متحده به رشد خود ادامه می‌دهد، در دستور کار دارد. در همین حال، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا ممکن است با کاهش بیشتر نرخ‌ها در جلسات آتی خود از این روند پیروی کنند.

هیز همچنین خاطرنشان کرد جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد با انتشار ۲۷۱ میلیارد دلار اوراق خزانه‌داری و اجرای ۳۰ میلیارد دلار قرارداد بازخرید قبل از پایان سال، نقدینگی قابل توجهی را به بازارها تزریق کند. در مجموع، این امر منجر به ورود ۳۰۱ میلیارد دلار نقدینگی دلاری به بازارهای مالی خواهد شد.

نرخ-بهره-بانکی

علاوه بر این، خزانه‌داری ایالات متحده تقریباً ۷۴۰ میلیارد دلار در حساب عمومی خزانه‌داری (TGA) دارد که هیز معتقد است از آن برای تحریک بازارها و کمک به معاون رئیس جمهور کامالا هریس در انتخابات آتی استفاده خواهد شد.

برخی تحلیلگران استدلال می‌کنند از لحاظ تاریخی، زمانی که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد، بازارهای سهام تمایل به کاهش دارند و کاهش نرخ‌ها اغلب نشانه رکود قریب‌الوقوع در ایالات متحده و سایر بازارهای توسعه یافته است. با وجود اینکه نگرانی مذکور همچنان وجود دارد، هیز معتقد است اگر فدرال رزرو در حالی که تورم هنوز بالاتر از هدف است و رشد اقتصادی قوی باقی می‌ماند، نرخ بهره را کاهش دهد، در صورت وقوع رکود، اقدامات تهاجمی‌تری مانند چاپ پول به دنبال خواهد شد. این اتفاق، برای دارایی‌هایی مانند بیت کوین، با عرضه محدود، می‌تواند قیمت‌ها را به سرعت بالا ببرد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها