|
کدخبر: 333638

جای این خودرو در طرح فروش خالی بود | ایران خودرو دنا را به مسیر فروش برگرداند

تحلیل فروش گسترده ایران خودرو نشان می‌دهد که در این طرح فروش، خبری از اعضای خانواده دنا نیست. ایران خودرو مجدداً واگذاری خودروی دنا را آغاز کرده است و بر اساس اعلام شرکت، متقاضیانی که سال گذشته برای دریافت دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک ثبت‌نام کرده و اولویت تحویل خودروی آنها زمستان ۱۴۰۳ تعیین شده و پیامکی از ایران خودرو دریافت کرده‌اند، می‌توانند نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

اقتصاد جای این خودرو در طرح فروش خالی بود | ایران خودرو دنا را به مسیر فروش برگرداند

 آبی‌های جاده مخصوص به دلیل دستور سازمان ملی استاندارد مبنی بر بهبود استانداردهای خودرویی، تولید دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک را متوقف کرده است. به جای آن، اکنون دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو آپشنال را تولید می‌کند. بنابراین، افرادی که برای دنا پلاس اتوماتیک ثبت‌نام کرده‌اند، ناچارند دنا اتوماتیک ارتقا یافته را دریافت کنند.

البته ایران خودرویی‌ها برای اینکه دل ثبت نام کنندگان دنا را به دست بیاورند این امکان را فراهم کردند که به جای دنا می‌توانند تارا LX V4 با گیربکس اتوماتیک را به صورت فروش فوق العاده یا پیش فروش تحویل بگیرند. قیمت دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک توربو آپشنال در این طرح فروش حدود ۷۰۰ میلیون تومان است. تارا LX V4 با گیربکس اتوماتیک نیز با قیمتی حول و حوش ۶۹۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. چنانچه ثبت نام کنندگان دنا بخواهند تارا را به صورت پیش خرید در اختیار بگیرند باید مبلغی حدود ۳۴۵ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب ایران خودرو واریز کنند. الباقی مبلغ نیز به قیمت روز محاسبه و از متقاضیان اخذ می‌شود.

ایران خودرویی ها تعهد داده اند که تارا LX V4‌های پیش فروش کرده را اسفند سال جاری به متقاضیان واگذار کنند. البته الباقی مبلغ به قیمت روز محاسبه و از متقاضیان دریافت می‌شود. بررسی ها حاکی از آن است که در طرح فروش گسترده ایران خودرو بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می‌دهد مدیران این شرکت از تمام خانواده‌های خودرویی خود عضوی را در این طرح فروش عرضه کردند اما خانواده دنا نماینده ای در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو نداشت.

با توجه به عرضه دنا در قالب ثبت نام‌های سامانه یکپارچه دلیل حضور نداشتن عضوی از خانواده دنا در این طرح فروش مشخص شد. آبی‌های جاده مخصوص همچنان نسبت به دنا در قالب ثبت نام‌های سامانه یکپارچه فروش تعهد دارند و همین مساله سبب شده تا مدیران ایران خودرو نتوانند عضوی از خانواده دنا را در جدیدترین طرح فروش خود جای دهند.

با توجه به اینکه ایران خودرویی ها اعلام کردند محصولات عرضه شده خود را در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش عرضه می‌کنند؛ به نظر می‌رسد این خودروساز در سال جاری دیگر طرح فروشی برگزار نکند. چنانچه مدیران ایران خودرو راضی به برگزاری طرح فروش شوند موعد تحویل محصولات به سال آینده موکول می‌شود.

البته با توجه به غیبت دنا در طرح فروش گسترده ایران خودرو بعد از حذف سامانه یکپارچه، چنانچه طرح فروش دیگری در دستور کار قرار گیرد، فارغ از نحوه عرضه (فروش فوق العاده یا پیش فروش) دنا می‌تواند کاندیدای حضور در طرح آتی فروش ایران خودرو باشد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها