|
کدخبر: 333651 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

حضور ۸۵ شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان | بزرگ ترین نمایشگاه خاورمیانه آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان امروز ۸ شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد.

اقتصاد حضور ۸۵ شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان | بزرگ ترین نمایشگاه خاورمیانه آغاز به کار کرد

افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور مقامات عالی رتبه کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای برخی از  کشورها و مدیران حوزه صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

صنعت_ساختمان

این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت و نمایندگی خارجی در فضایی بالغ بر یکصد هزار متر مربع، کار خود را از سر گرفت. لازم به ذکر است که تولیدکنندگان و بنگاه های اقصادی در حوزه صنعت ساختمان، استقبال چشمگیری از این نمایشگاه جذاب به عمل آوردند.

اتاق تعاون ایران همانند دوره گذشته، مسئولیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان را برعهده دارد.

 سمیه رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ابتدای مراسم افتتاحیه علی مطیع جهانی، معاون امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران اظهار کرد: صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت پیشران مطرح است که می تواند نقش مهمی در ارتقا و توسعه حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. ما در این نمایشگاه ۲۳ گروه کالایی داریم و سعی شده تا محور اصلی این رویداد به سمت نوآوری های جدید حرکت کند. بازدیدکنندگان فراوانی از کشورهای مختلف در این رویداد حضور دارند. تمام تلاش اتاق تعاون به عنوان برگزارکننده رویداد بر این است تا بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان به بهترین شکل برگزار شود.

صنعت_ساختمان

برادران، معاونت وزارت صمت در ادامه گفت: موضوع تعاون و صنعت در حوزه ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای بهره وری بالاتر باید قیمت تمام شده را کاهش داد و با تنظیم این امور بتوان تاثیرگذار ظاهر شد. به صورت مشخص در قسمت شیرآلات باید توجه ویژه به استانداردها داشت. در این نمایشگاه محصولات باکیفیتی در این بخش برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است. حوزه ساختمان نیازمند توجه ویژه است تا با ارائه محصولات مطلوب در حوزه مبادلات و تجارت با سایر کشورها شاهد نتایج درخشان باشیم. متاسفانه نگاه خرده مالکی باعث بروز مشکلات بسیاری را برای حوزه صنعت ساختمان شده است. ما باید نگاهی صنعتی و پیشران داشته باشیم تا از رهگذر آن نتایج مطلوبی را مشاهده کنیم.

محمدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه مراسم افتتاحیه مطرح کرد: در بازدیدی که پیش از آغاز مراسم به عمل آوردم، متوجه ضرورت تقویت بخش صادرات شدم. اینکه موفق به رفع مشکلات حوزه صنعت ساختمان شدیم و با صادرات محصولات باکیفیت و همکاری با کشورهای همسایه، اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم. ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و آن را در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می دهیم.

نمایشگاه_بین_اللمللی

هادی عباسی، معاون وزارت راه و شهرسازی در پایان این مراسم اظهار کرد: بخش ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های وزارتخانه محسوب می شود که اشتغالزا است. در بحث کنترل تورم نیز بخش مسکن و ساختمان می توان تاثیرگذار باشد و این نکته را نباید از یاد برد. تعداد مهندسان بالایی در بخش صنعت ساختمان وجود دارد که انتظار می رود مشکلات مربوط به تامین مالی برای این اشخاص برطرف شود. بخش هزینه زمین با قیمت صفر را در نظر داریم و با تخصیص تسهیلات از سوی بانک ها بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها