|
کدخبر: 333668

انفجار هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال | این رمزارزها را از دست ندهید

قیمت بیت کوین پس از شکستن سطح حمایت ۶۳٬۵۰۰ دلاری که برای دو روز در بالای آن باقی مانده بود، بین ۲۶ تا ۲۷ آگوست (۵ تا ۶ شهریور) ۳.۴٪ کاهش را تجربه کرد.

اقتصاد انفجار هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال | این رمزارزها را از دست ندهید

بلاکچین بی‌بی (Blockchainedbb)، تریدر کریپتو و بازار سهام پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند. وی قبلاً به طور دقیق کاهش تا ۶۱٬۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود.

با توجه به پستی در شبکه اجتماعی X، افزایش احتمالی قیمت می‌تواند به دنبال درآمدهای قوی‌تر از انتظار انویدیا باشد که منجر به یک حرکت «پول هوشمند (Smart Money)» برای لیکوییدیشن «شورت‌کننده‌های جدید» شود. با این حال، عملکرد قوی در سهام‌های فناوری لزوماً برای بیت کوین خوب نیست و برخی تحلیلگران معتقدند که ممکن است اثر معکوس رخ دهد.

ناکا ماتسوزاوا (Naka Matsuzawa)، تحلیلگر نومورا (Nomura)، اظهار داشت که درآمدهای فناوری آینده می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران از کاهش نرخ بهره ایالات متحده را به چالش بکشد.

در حال حاضر، همانطور که توسط ابزار CME FedWatch نشان داده شده است، بازار اوراق قرضه با اطمینان ۱۰۰٪ معتقد به حداقل ۰.۵۰٪ کاهش نرخ بهره تا پایان سال هستند. علاوه بر این، احتمال ۷۱٪ کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ۰.۷۵٪ یا بیشتر وجود دارد. بنابراین هرگونه معکوس شدن این انتظار می‌تواند باعث اصلاح بازار سهام شود. این تغییر احتمالی توضیح می‌دهد که چرا سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نگران هستند که چنین تغییری ممکن است بر قیمت بیت‌کوین تأثیر منفی بگذارد.

تحلیلگران کریپتوکوانت به مدت کوتاهی پس از بیانیه پاول به افزایش بیش از ۶٪ قیمت بیت کوین اشاره کردند و «بازده اوراق قرضه ۲ ساله به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۳ کاهش یافت».

 

فعالان بازار در وال استریت هم اکنون که فدرال رزرو تایید کرده است کاهش نرخ بهره در راه است، انتظارات صعودی برای سهام دارند. 

مدیر استراتژی ولز فارگو اظهار داشت که پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، بازار سهام در ۳۰ سال آینده شاهد افزایش‌هایی خواهد بود.

کاهش فعالیت شبکه بیت کوین بر اشتهای سرمایه‌گذاران تأثیر منفی گذاشته

فراتر از محیط اقتصاد کلان، بخشی از کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین ناشی از کاهش معیارهای استفاده از شبکه است. اول، آدرس‌های فعال ۷ روزه به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته رسیده‌اند که معمولاً نشان‌دهنده کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران خرد است. حتی اگر نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی در حال انباشت باشند، داده‌ها نشان‌دهنده افزایش پذیرش توسط مخاطبان عمومی و گسترده نیست. 

برای هفته منتهی به ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، ۶۶۸٬۷۳۲ آدرس فعال ارسال‌کننده یا دریافت‌کننده بیت کوین در این شبکه وجود داشت که نشان‌دهنده ۴٪ کاهش نسبت به دو هفته قبل است.

به طور مشابه، داده‌های گلسنود نشان می‌دهد میانه حجم انتقال متوسط ​​به ۰.۰۰۳۷۶ بیت کوین کاهش یافته که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۲۳ است. به طور خلاصه، تعداد کاربران کمتری وجود دارد و میانگین اندازه تراکنش در شبکه کاهش یافته است.

آلت کوین‌ها از روایت هوش مصنوعی سود می‌برند

علیرغم اینکه بیت کوین بخش اعظم سود خود را به زیر ۵۹٬۰۰۰ دلار در ۲۷ آگوست بازگرداند، توکن FET در ۷ روز گذشته عملکرد عالی داشته است. از ۵ آگوست که قیمت بیت کوین به ۴۹٬۵۰۰ دلار کاهش یافت، قیمت فچ‌ای‌آی (FET) بیش از ۸۰٪ افزایش یافته است.

توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی به لطف ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مختلف و عملکرد تاریخی سهام انویدیا، در سال ۲۰۲۴ بهترین عملکرد را داشته‌اند. عملکرد مثبت سهام انویدیا با افزایش قیمت توکن‌های هوش مصنوعی، از جمله قیمت فچ‌ای‌آی، همراه شده است. زمانی که انویدیا گزارش‌های سود مثبتی را منتشر کرد، قیمت این توکن افزایش یافت. اکنون قرار است انویدیا نتایج فصلی خود را این هفته در ۲۸ آگوست (۷ مرداد) گزارش دهد. 

قیمت FET در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۵۰۰٪ و از ابتدای سال تا به امروز ۹۰٪ افزایش یافته است. ایجنت‌ها (Agent) یا آواتارهای دیجیتال مستقل قابل برنامه‌نویسی یکی از موارد استفاده اولیه فچ است. از طریق پلتفرم ایجنت‌ورس (AgentVerse)، ایجنت‌های مستقل می‌توانند به نمایندگی از کاربران و کسب و کارها در بازارها کاوش کرده و تراکنش انجام دهند. 

ایجنت‌ورس اساسا یک پلتفرم نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) است. در حالت ایده‌آل، تیم فچ امیدوار است که ایجنت‌های هوش مصنوعی آن برای تعریف مجدد استراتژی کسب درآمد و همچنین اجرای درخواست‌های کاربر مانند بهینه‌سازی رزرو هتل و پرواز، همراه با مدیریت زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند. 

در ۱۳ ژوئن فچ، اوشن‌پروتکل (Ocean Protocol) و سینگولریتی‌نت (SingularityNET) با هم ادغام شدند تا سوپراینتلجنس الاینس (ASI) را با هدف ترکیب ویژگی‌های هوش مصنوعی هر پروتکل برای ایجاد یک استک (Stack) فناوری یکپارچه تشکیل دهند. اکنون توکن‌های OCEAN و AGIX در حال مهاجرت به FET هستند. با انتشار این خبر همکاری، قیمت FET به بالاترین حد خود در ۳.۴۸ دلار نیز رسید. 

در ماه‌های پس از ادغام، قیمت FET در کنار بازار آلت‌کوین کاهش یافت و در ۵ آگوست (۱۵ مرداد) به ۰.۷۰ دلار رسید. 

از لحاظ تاریخی، بازار کریپتو مملو از چرخه‌های تبلیغاتی مبتنی بر روایت بوده است و اگرچه ممکن است نظری نامطلوب باشد، بخش هوش مصنوعی ممکن است با چندین راه‌حل یکسان که لزوماً با تقاضای مصرف‌کننده مطابقت ندارند یا نوع محصول متناسب با بازار ندارند، اشباع شود. 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها