|
کدخبر: 333689

ایران خودرو هفته آینده از سوپرایز خود رونمایی می کند

مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو به‌طور زنده از وب‌سایت ایران‌ خودرو به آدرس ikco.ir و همچنین از صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.

اقتصاد ایران خودرو هفته آینده از سوپرایز خود رونمایی می کند

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو در ساعت ۹ صبح یک‌شنبه هفته آینده با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که مسدود کردن وجه تنها برای ثبت‌نام اولیه است و متقاضیان نباید نگران حذف از فرآیند قرعه‌کشی به دلیل برداشت از حساب از تاریخ پنجم شهریورماه باشند.

پس از قرعه‌ کشی و تعیین مشتریان منتخب براساس ظرفیت فروش، استعلام از نهادهای ذی‌ربط از جمله ثبت احوال، فراجا و... و تایید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام و فراخوان واریز وجه آغاز می‌شود.

مشتریان در فروش فوق العاده، به مدت ۱۰ روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و همچنین صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.

ثبت-نام-خودرو

صفر تا صد ثبت نام ایران خودرو

فرایند ثبت نام ایرانخودرو ۲ مرحله دارد:

مرحله اول: مسدود سازی ۲۳۰ میلیون تومان ( ویژه متقاضیان عادی) و وکالتی کردن یک حساب در بانک‌های معرفی شده از سوی این بانک و در نهایت ثبت درخواست اولویت بندی.

توجه: براساس ضوابط باید ۵۰ درصد از مبلغ خودرو در حساب متقاضی مسدود گردد که این مبلغ معادل ۲۳۰ میلیون تومان است.

مرحله دوم: پس از اولویت بندی‌ها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط، فراخوانی تحت عنوان انعقاد قرارداد و واریز وجه اعلام می‌گردد.توجه: پس از اعلام اولویت بندی، مسدودی وجه ذکر شده رفع می‌گردد و برای متقاضی قابل برداشت است.

سایت ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳

سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ به نشانی ikcosales.ir است.

ایران خودرو چه ماشین های ثبت نام میکند؟

خودروهای قابل عرضه در این طرح پژو ۲۰۷ دستی، رانا پلاس، تارا، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را است.

در اطلاعیه دوم دو خودروی برقی لونا GRE و NAT Bestune FAW نیز به خودروهای قابل عرضه اضافه گردیده است. در خودروهای برقی نیازی به افتتاح حساب و مسدود سازی مبلغ تعیین شده ندارند. همچنین ضوابط (عدم داشتن پلاک فعال و عدم دریافت خودرو در ۴۸ ماه گذشته از کارخانه) ندارند.

شایان ذکر است با توجه به اینکه ایران خودرو بر عرضه محصولات طرح فروش فوق نهایتاً تا پایان سال جاری تاکید می‌کند، بنابراین در صورتی که متقاضیان گزینه پیش‌فروش را انتخاب کنند، احتمالاً بخشنامه‌های آن با موعد تحویل چهار یا شش‌ماهه منتشر خواهد شد.

البته متقاضیان باید به این موضوع توجه کنند که قیمت‌ها در طرح فروش فوری با موعد تحویل ۹۰روزه، قطعی است و در صورت قبولی، احتمالاً خریداران باید تا سه روز پس از انتشار فراخوان فروش اقدام به تکمیل وجه کل خودرو کنند. از سوی دیگر در طرح‌های پیش‌فروش، حدود ۴۵ درصد از کل مبلغ خودرو پرداخت می‌شود و الباقی باید با قیمت روز، حدود دو هفته پیش از تحویل خودرو، به حساب ایران خودرو واریز شود.

محدودیت اعمال‌شده برای برداشت وجه از حساب‌های وکالتی از روز، ۵ شهریور ۱۴۰۳ برداشته شد و متقاضیان طرح فروش ایران خودرو می‌توانند مبالغی را که برای وکالتی کردن به حساب‌های بانکی واریز کرده بودند برداشت کنند. اما سوال اساسی این است که سرنوشت تسهیلات ارائه‌شده از سوی برخی بانک‌ها چه شد؟

از زمان آغاز وکالتی کردن حساب برای طرف فروش ایران خودرو، تعداد ۹ بانک آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات از ۸۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرده بودند. حتی برخی از این بانک‌ها ادعا می‌کردند پس از رفع مسدودی این حساب‌ها، مبالغی که بانک‌ها به عنوان تسهیلات به مشتریان ارائه کرده بودند در قالب وام، به حساب آنها واریز می‌شو؛ اما گویا چنین اتفاقی رخ نداده است.

با پیگیری‌ از برخی متقضایان، مشخص شد مسدودیت تمامی حساب‌های وکالتی با هر مبلغی که مشتریان بلوکه کرده بودند رفع شده است. برای مثال بانک مهر ایران که قرار بود مبلغ ۸۰ میلیون تومان در قالب وام به مشتریان ارائه کند، پس از رفع محدودیت ۲۳۰ میلیون تومانی حساب‌های وکالتی، همان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را که مشتریان واریز کرده بودند آزاد کرده است.

منبع: فردانیوز
  • رضا ارسالی در

    سوپرایز ایرانخودرو کجای مطلبت بود؟

  • ولی الله عسگری ارسالی در

    یکی پیدا بشه گردنه گیره قارتی را گل بگیره این همه خودرو بی کیفیت با سوخت ده برابری با خارج و با قیمت ده برابر بالاتر .جلو ضر را هر وقت بگیری بهتر از منافه

  • رضا حسین پور ارسالی در

    با سلام و احترام؛آیا ایران خودرو پاسخی ب ه حواشی ایجاد شده در خصوص کیفیت و مشکلات فنی ری را ارائه نمی کند؟؟؟

  • محمد ارسالی در

    خبپغ

  • ناشناس ارسالی در

    خوب

  • مریم ارسالی در

    سلام خواهش میکنم برای طرح مادران زمانیکه تحویل خوردو هست پول را کامل دریافت کنید تا فرصت هست جوربشه انشالله

  • ناشناس ارسالی در

    ایرانخودرو ماشین های که ثبت نام کردیم رو به مردم بدن سورپرایزی پیشکش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها