|
کدخبر: 333690

فاتحه افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ را بخوانید

پیش‌بینی‌های تازه حاکی از آن است که وضعیت بازار ممکن است در ماه اکتبر بهبود یابد و این امر می‌تواند به افزایش قیمت اتریوم منجر شود. این تحلیل‌ها بر اساس داده‌های تاریخی و بررسی روندهای بازار صورت گرفته و تأکید می‌کنند که وضعیت کنونی بازار به زمان بیشتری برای بازگشت به روند صعودی نیاز دارد.

اقتصاد فاتحه افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ را بخوانید

طبق گزارش‌های اخیر، تحلیل گران بر این باورند که قیمت اتریوم ممکن است به‌جای ماه سپتامبر، در ماه اکتبر (مهر) به سطح ۳,۰۰۰ دلار برسد. این تأخیر ناشی از عوامل مختلفی از جمله نوسانات بازار و فشار فروش کنونی است. در حالی که برخی از تحلیل‌گران به افزایش قیمت‌ها خوش‌بین هستند، اما نگرانی‌ها درباره عملکرد ضعیف بازار ارزهای دیجیتال همچنان پابرجاست.

پیش‌بینی‌های جدید نشان می‌دهد که شرایط بازار ممکن است در ماه اکتبر بهبود یابد و این موضوع نیز می‌تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم شود. این تحلیل‌ها بر پایه داده‌های تاریخی و بررسی روند بازار انجام شده‌اند و تأکید دارند که شرایط فعلی بازار به زمان بیشتری برای بازگشت به روند صعودی نیاز دارد.

اتریوم در سه‌ماهه چهارم سال از سطح ۳ هزار دلار عبور می‌کند

به نظر می‌رسد قیمت اتریوم در حال آماده شدن برای عبور از مرز روانی ۳ هزار دلار است. در همین راستا پوزیدون (Poseidon)، تحلیلگر کریپتو، در ۲۸ آگوست (۷ شهریور)، در پستی در پلتفرم X نوشت:طبق برنامه، خریدهای من زیر ۲,۵۰۰ دلار انجام شد. قیمت، منطقه تقاضای روزانه را آزمایش کرد، پایین‌ترین قیمت‌ها را پاک کرد و دوباره به بالای آن بازگشت. هنوز زود است که قضاوت کنیم، اما همه‌چیز به‌نظر خوب می‌رسد و می‌تواند قیمت را به بالای ۳ هزار دلار برساند.

نمودار ساعتی قیمت اتر - منبع: Poseidon

تحلیل‌گران دیگر نیز انتظار دارند که قیمت اتر به‌زودی جهش کند. با این حال، الجا بوم (Elja Boom)، طبق گفته تحلیل‌گر بازار، ممکن است این افزایش قیمت تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به تعویق بیفتد.

این تحلیل‌گر در پستی در ۲۸ آگوست (۷ شهریور) نوشت:

اتر همچنان بالاتر از سطح حمایت میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه معامله می‌شود. سقوط قیمت اتفاق افتاده است. اکنون در مرحله‌ای کسل‌کننده هستیم که قیمت در یک محدوده مشخص در حال نوسان است. من همچنان معتقدم که قبل از سه‌ماهه چهارم، هیچ جهشی رخ نخواهد داد.

نمودار ماهانه قیمت اتر - منبع: Poseidon

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، یک شاخص فنی است که میانگین قیمت یک دارایی مالی را در ۵۰ روز گذشته آن دنبال می‌کند و اغلب برای تعیین سطح حمایت محلی استفاده می‌شود.

ساتوشی اسنایپر (Satoshi Sniper)، تحلیل‌گر معروف، در یک پست در پلتفرم X بیان کرد که یکی دیگر از نشانه‌های صعودی این است که نهنگ‌های اتریوم طی چهار روز منتهی به ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، ۲۰۰,۰۰۰ اتر به ارزش بیش از ۵۴۰ میلیون دلار خریداری کردند.

بالانس اتریوم با توجه به ارزش هولدر - منبع: Satoshi Sniper

آیا اتریوم می‌تواند مقاومت ۲.۷ هزار دلاری را بشکند؟

بر اساس گفته‌های آوریل بارتر، تحلیل‌گر پلتفرم نانسن (Nansen)، اتر در محدوده ۲,۷۰۰ دلار با مقاومت قابل‌توجهی روبرو است که به نظر می‌رسد ادامه‌دار خواهد بود.

این تحلیل‌گر گفت:

۲,۷۰۰ دلار سطح مقاومت بعدی برای اتریوم است و شواهد کافی برای شکست این سطح هنوز وجود ندارد. زیرا قیمت به‌مدت کافی و با حجم کافی بالای این سطح مقاومت نمانده است.

نمودار روزانه قیمت اتر - منبع: Nansen

بر اساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، صعود فرضی اتریوم به بالای ۲,۷۰۰ دلار می‌تواند موجب لیکوییدیشن بیش از ۴۸۱ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت اهرم‌دار در تمام صرافی‌ها شود.

نمودار لیکوییدیشن اتر در صرافی‌ها - منبع: Coinglass

نمودار لیکوییدیشن اتر در صرافی‌ها – منبع: Coinglass

از سوی دیگر، خرس‌های اتریوم معتقدند که اصلاح قیمت به سطح ۱,۷۵۰ دلار ممکن است. میزوهارا (Mizuhara)، معامله‌گر ناشناس بازار در پستی در ۲۸ آگوست (۷ شهریور) در پلتفرم X نوشت:

این جهش یا «جهش گربه مرده» است یا قیمت به ۱,۷۵۰ دلار می‌رسد.

نمودار روزانه قیمت اتر - منبع: Mizuhara

عبارت «جهش گربه مرده» اصطلاحی است که در معامله‌گری برای اشاره به یک بازیابی موقت قیمت دارایی پس از یک اصلاح بزرگ و سپس کاهش بیشتر استفاده می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها