|
کدخبر: 333704

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده | رکود سنگین مهمان بازار خواهد بود

مسیح فرزانه، کارشناس حوزه خودرو، بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط اقتصادی تورمی قرار دارد و هیچ تغییر خاصی با روی کار آمدن دولت چهاردهم مشاهده نشده است، همچنین وضعیت اقتصادی در رکود شدید و تورم کنترل‌شده به سر می‌برد، همه چیز به گشایش‌های اقتصادی وابسته است. بنابراین، انتظار می‌رود که در هفته آینده نیز رکود سنگین در بازار خودرو ادامه یابد.

اقتصاد پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده | رکود سنگین مهمان بازار خواهد بود

قیمت خودرو در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۳ بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده است. در هفته اخیر، وجوه بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی بیش از یک میلیون نفر آزاد شد که برخی بر این باور بودند که این موضوع ممکن است بر بازار خودرو تأثیر بگذارد. اما با بررسی روند قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی، مشخص می‌شود که این تأثیرات چندان محسوس نبوده است.

در ادامه روند قیمتی چند محصول محبوب بازار طی هفته‌های اخیر بررسی می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در اغلب موارد، افت‌وخیز محدودی را طی یک هفته تجربه کرده است.

اطلس G یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که نسخه فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود. این خودرو از روز شنبه این هفته تنها سه میلیون تومان در بازار گران‌تر شده و با ۵۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بازار-خودرو

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که هفته گذشته افت قیمت جهار میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته سه میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به کانال ۶۹۵ میلیون تومان رسید.

سورن پلاس بنزینی از دیگر سدان‌های محبوب بازار است که با توقف تولید پژو پارس، جانشین آن شد. این خودرو از روز شنبه این هفته با رشد ۶ میلیون تومانی که تجربه کرد در آخرین روز کاری هفته با ۷۰۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

​پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار نیز هفته پیش با افت چهار میلیون تومانی روبه‌رو شده بود، اما از ابتدای هفته جاری هشت میلیون تومان گران شد و با ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی هم با تبعیت از داخلی‌های بازار، نوسان چندانی در طول یک هفته نداشتند.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش رشد هشت میلیون تومانی را تجربه کرده بود، این هفته تنها سه میلیون تومان ارزان‌تر شد و به کانال ۷۸۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X۲۲ به شمار می‌رود که هفته گذشته ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته ۲۰ میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به ۸۸۷ میلیون تومان رسید.

هونگچی EQM۵ سدان وارداتی و برقی گروه بهمن به شمار می‌رود که در طول یک ماه گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرده است! روند نزولی این خودرو طی هفته اخیر نیز ادامه داشت و از روز شنبه با افت ۶۰ میلیون تومانی به کانال یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان رسید.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته پیش ۷۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته هیچ تغییری نداشت و با افت‌وخیزهایی که تجربه کرد، دوباره روی همان کانال چهار میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان قرار گرفت.

بازار-خودرو1

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه از یک سو کشور درگیر اقتصاد تورمی بوده و هیچ تحول خاصی با روی کار آمدن دولت چهاردهم، شکل نگرفته است و همچنین بستر اقتصادی نیز در حالت رکود شدید و تورم کنترل شده قرار دارد، همه چیز منوط به گشایش‌های اقتصادی است. پس به هیچ وجه دور از انتظار نخواهد بود که در هفته آینده نیز انتظار ادامه‌دار بودن همین رکود سنگین در بازار خودرو وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروها در بازار با قیمت‌های غیرواقعی و پایین‌تر از آنچه که نرخ تورم خبر می‌دهد، معامله می‌شوند. چنین تصوری از سوی مصرف‌کننده در بازار شکل گرفته که شاید با صبر کردن بیشتر، افت قیمت‌ها نیز ادامه‌دار باشد. اما باید توجه داشت که در یک اقتصاد تورمی، هیچ کاهش قیمتی در درازمدت پایدار نخواهد بود و این موضوع به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت شکل می‌گیرد که قیمت‌ها و نرخ تورم را به صورت مقطعی، سرکوب می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    در این جهان چند کشور هست کدام کشور ۳ ماه پول پیش خودرو میگیره بعد ۳ ماه خودرو می‌دهد کدام کشور در این دنیا قرعه‌کشی خودرو می‌کنند .کثافتکاری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها