|
کدخبر: 333809

با گوشی جدید سامسونگ آشنا شوید | گلکسی S۲۴ ترکیبی از زیبایی و کارایی + تصاویر

قبلاً شایعاتی منتشر شده بود که در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر (اوایل تا اواخر مهر) نسخه اقتصادی گوشی سامسونگ Galaxy S24 رونمایی خواهد شد. با تأیید ثبت نسخه آمریکایی Galaxy S24 FE توسط FCC، انتظار می‌رود که معرفی این گوشی حداکثر تا چند هفته آینده صورت گیرد.

اقتصاد با گوشی جدید سامسونگ آشنا شوید | گلکسی S۲۴ ترکیبی از زیبایی و کارایی + تصاویر

سامسونگ گلکسی کوانتوم ۵ (Galaxy Quantum ۵) را به‌عنوان نسخه ویژه‌ای از گلکسی A۵۵ رونمایی کرد. این نسخه تفاوت‌های ویژه‌ای در طراحی و جنس بدنه ندارد، بلکه به‌دلیل تجهیز به یک چیپ رمزنگاری کوانتومی، از لحاظ امنیتی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. این گوشی توسط سامسونگ به همکاری با شرکت‌های اس‌کی تله‌کام و آی‌دی کوانتیک توسعه یافته است.

این نسخه ویژه از گلکسی A۵۵ از یک چیپ تولیدکننده کوانتومی شماره تصادفی (Quantum Random Number Generator) بهره می‌برد که با اتکا به فیزیک کوانتم اعداد تصادفی تولید می‌کند. این چیپ بر خلاف نمونه‌های مرسوم که امکان دارد تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار بگیرند، می‌تواند اعدادی به معنای واقعی تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی تولید کند. از همین اعداد در فرایند رمزگذاری یا رمزگشایی داده‌های حساس مثل مشخصات بیومتریکی یا رمز عبور استفاده می‌شود.

این نسخه نمایشگر سوپر امولد ۶.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد که بالای آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی پیدا می‌شود. در پنل‌های پشتی آن هم دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی جا گرفته‌اند. این گوشی از چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ بهره می‌برد و مبتنی بر اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI ۶.۱ سامسونگ کار می‌کند. نهایتاً تامین انرژی آن بر عهده یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۲۵ واتی قرار دارد.

گلکسی کوانتوم ۵ در سه رنگِ آبی (Ice Blue)، بنفش (Awesome Lilac) و سرمه‌ای (Awesome Navy) با قیمتی معادل ۴۶۵ دلار عرضه می‌شود. گفتنی است که این نسخه دست کم در مقطع کنونی در انحصار بازار کره جنوبی قرار دارد.

به‌دنبال ثبت گوشی گلکسی اس ۲۴ اف ای توسط FCC، انتظار می‌رود سامسونگ تا چند هفته دیگر Galaxy S۲۴ FE را به‌صورت رسمی معرفی کند.

پس از معرفی سری S۲۴ در اوایل سال جاری میلادی، عده بسیاری انتظار عرضه نسخه اقتصادی‌تر آن با عنوان FE را می‌کشند. حالا هم که سامسونگ گوشی های موبایل تاشو پرچمدار گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ را روانه بازار کرده، بالاخره نوبت به گلکسی اس ۲۴ اف ای رسیده است. در پی ثبت گلکسی اس ۲۴ اف ای توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (به اختصار FCC)، انتظار می‌رود این گوشی به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی شود.

سامسونگ-گلکسی

گلکسی اس ۲۴ اف ای، نزدیک‌تر از همیشه

پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر این‌که در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر (اوایل تا اواخر مهر) از نسخه اقتصادی سری اس ۲۴ رونمایی می‌شود. با ثبت نسخه آمریکایی گلکسی اس ۲۴ اف ای توسط FFC هم باید منتظر معرفی آن حداکثر تا چند هفته دیگر بود.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تایید کرده است که این گوشی جدید سامسونگ از وای‌فای دوبانده ۶E، شبکه ۵G، بلوتوث، ان‌اف‌سی و شارژ بی‌سیم معکوس ۹ واتی پشتیبانی می‌کند. ارتفاع و عرض آن هم به‌ترتیب ۱۶۲ و ۷۷.۳ میلی‌متر عنوان شده است، هرچند ضخامت آن کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گفتنی است که بنا به گزارش‌های چند وقت اخیر، گلکسی S۲۴ FE نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت دارد. این گوشی توان پردازشی خود را از چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ می‌گیرد و مبتنی بر اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI ۶.۱ کار می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود دوربین‌های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده باشد.

در همین حال، سامسونگ رفته‌رفته برای پرده‌برداری از گلکسی S۲۵ آماده می‌شود و حتی زمزمه‌هایی درباره زمان عرضه سامسونگ S۲۵ به گوش می‌رسد. البته هنوز برای صحبت درباره این گوشی زود است؛ چراکه دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی در این مقطع مشتاقانه منتظر مراسم معرفی آیفون ۱۶ در ۹ سپتامبر مصادف با ۱۹ شهریور هستند.

سامسونگ-گلکسی-1

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها