|
کدخبر: 333838

نهنگ ها به شکار این ارز دیجیتال ادامه می دهند | قیمت بیت کوین به ۶۰ هزار دلار برمی گردد؟

انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها با سرعتی پایدار ادامه دارد، به‌طوری که تعداد کیف‌پول‌هایی که بیش از ۱۰۰ بیت کوین دارند، به بالاترین سطح خود در ۱۷ ماه اخیر رسیده است. کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها نشان‌دهنده انتقال این ارزها به کیف‌پول‌های سرد و افزایش خرید توسط نهنگ‌ها می‌باشد.

اقتصاد نهنگ ها به شکار این ارز دیجیتال ادامه می دهند | قیمت بیت کوین به ۶۰ هزار دلار برمی گردد؟

با توجه به رویدادهای مهمی که در ماه سپتامبر رخ می‌دهد و همچنین شاخص‌های مثبت اقتصاد کلان، احتمال افزایش قیمت بیت کوین و بازگشت آن به سطح ۶۰,۰۰۰ دلار وجود دارد.

انباشت نهنگ‌های بیت کوین همچنان ادامه دارد

طبق گزارش سنتیمنت (Santiment)، باوجود ناامیدی‌ها و نوسانات اخیر بازار در ماه گذشته، میزان انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها با شتاب ثابتی درحال افزایش است. در ماه گذشته، تعداد ولت نهنگ‌های بیت کوینی که بیش از ۱۰۰ بیت کوین دارند، ۲۸۳ عدد افزایش یافت و تعداد کل این ولت‌ها به ۱۶,۱۲۰ رسیده است. این تعداد بالاترین میزان در ۱۷ ماه گذشته است.

همچنین داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به شدت کاهش یافته، به‌طوری که در سه روز گذشته ۴۰,۰۰۰ بیت کوین، به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شده است. این جریان‌های خروجی از صرافی‌ها، نشان‌دهنده آن است که نهنگ‌ها درحال انتقال بیت کوین‌های خود به ولت‌های سرد هستند و با کاهش قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی خرید می‌کنند.

انباشت بیت کوین از سوی نهنگ‌ها به‌همراه شاخص‌های مثبت اقتصاد کلان، می‌تواند محرکی برای افزایش قیمت بیت کوین و بازگشتش به سطح ۶۰,۰۰۰ دلار باشد. روز جمعه، داده‌های تورم PCE آمریکا ۲.۵٪ اعلام شد که بسیار کمتر از انتظارات بازار بود. علاوه بر این، شاخص PCE اصلی آمریکا برای ماه جولای به ۰.۲٪ در مقیاس ماهانه رسید.

رویدادهای مهم ماه سپتامبر

ماه سپتامبر می‌تواند برای بازارهای کریپتو بسیار پر فراز و نشیب و تعیین‌کننده باشد. به عنوان مثال، ارتقای چانگ کاردانو در روز یکشنبه، ۱ سپتامبر انجام خواهد شد و باعث ارتقای سیستم حکمرانی کاردانو و افزایش تمرکززدایی می‌شود.

مهم‌ترین رویداد ماه سپتامبر، نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و تصمیم جروم پاول در مورد کاهش نرخ بهره است. البته، جالب خواهد بود که ببینیم آیا این کاهش ۰.۲۵٪ خواهد بود یا ۰.۵۰٪؟ فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا تا پایان سال ۱٪ کاهش نرخ بهره داشته باشیم.

علاوه بر این، دونالد ترامپ (Donald Trump) و کامالا هریس (Kamala Harris) برای اولین مناظره ریاست‌جمهوری آماده می‌شوند و جامعه کریپتو با دقت این جریان را دنبال می‌کند، زیرا صنعت کریپتو یکی به یکی از مهم‌ترین موضوعات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده تبدیل شده است. البته، برای اینکه بیت کوین بتواند یک صعود کم‌دردسر داشته باشد، باید مشخص شود که آیا فشار فروش ۱۵ میلیارد دلاری بیت کوین از سوی صرافی Mt. Gox و دولت آمریکا در پیش است یا نه؟

از سوی دیگر، بازار آسیا نیز در حال آماده‌سازی برای رویدادهای بزرگ کریپتو است، مانند هفته بلاکچین کره که از ۹ سپتامبر آغاز می‌شود. رویداد Token2049 نیز در اواخر ماه در سنگاپور برگزار خواهد شد. این اتفاقات به همراه انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها و کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها، می‌تواند محرک اصلی برای حرکت بیت کوین به سمت تارگت بعدی‌ آن باشد.

 

منبع: میهن بلاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها