|
کدخبر: 333899

فشار بیش از حد روی دوش بیت کوین |کندل هفتگی زیر فشار قرمز شد

قیمت بیت کوین در حال حاضر تحت فشار فروش قرار دارد و این موضوع باعث شده تا کندل هفتگی این ارز دیجیتال به رنگ قرمز بسته شود. در ماه‌های اخیر، بیت کوین به طور مداوم کف‌های بالاتری را تشکیل داده که این امر به عنوان یک سیگنال منفی تلقی می‌شود. اکنون توجه‌ها به خریداران معطوف شده است تا با فعالیت مجدد خود، از افت قیمت بیت کوین به زیر سطوح حمایتی کلیدی جلوگیری کنند.

اقتصاد فشار بیش از حد روی دوش بیت کوین |کندل هفتگی زیر فشار قرمز شد

در حال حاضر، بازارها منتظر یک کاتالیزور اصلی هستند که همان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. بر اساس داده‌های فد واچ گروه CME، کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر محتمل به نظر می‌رسد و احتمال ۳۰٪ وجود دارد که این نرخ در تاریخ ۱۸ سپتامبر به میزان ۰.۵۰٪ کاهش یابد. برخی بر این باورند که در صورت وقوع چنین اتفاقی، قیمت دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین افزایش خواهد یافت.

با این حال، روند ضعیف بیت کوین به احساسات کلی بازار آسیب زده و منجر به ریزش شدید آلت کوین‌ها شده است. این وضعیت نشان‌دهنده کمبود تقاضای خریداران و احتیاط آنها نسبت به شرایط کنونی است.

در حال حاضر تعداد انگشت شماری از آلت کوین‌ها می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد خوبی را به ثبت برسانند. با این حال، همه چیز به روند احتمالی بیت کوین بستگی دارد. آیا در روزهای آتی بیت کوین بازمی‌گردد و قیمت آلت کوین‌ها را افزایش می‌دهد؟ در این مطلب تحلیل تکنیکال بیت کوین و لایت کوین را بررسی می‌کنیم.

ناتوانی بیت کوین در بالا رفتن از میانگین‌های متحرک خود احتمالا فشار بیشتری به این ارز دیجیتال وارد خواهد کرد و قیمت را تا حمایت ۵۵٬۷۲۴ دلاری کاهش خواهد داد.

انتظار می‌رود خریداران با تمام قدرت خود از این حمایت دفاع کنند چراکه در صورت شکسته‌شدن آن، احتمالا شاهد یک روند نزولی گسترده خواهیم بود که می‌تواند قیمت بیت کوین را تا حمایت ۴۹٬۰۰۰ دلاری کاهش دهد.

فرصت برای گاوها (خریداران) رو به اتمام است. در صورتی که آنها می‌خواهند بیت کوین دوباره به روند صعودی خود برگردد، باید قیمت را به سرعت از میانگین‌های متحرک رسم‌شده در نمودار بالاتر ببرند. در این سناریو بیت کوین دوباره می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ و متعاقب آن ۷۰٬۰۰۰ دلار صعود کند.

در تایم فریم ۴ ساعته، این ارز دیجیتال پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود است که نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت کفه ترازو کمی به سمت خرس‌ها (فروشندگان) تمایل دارد. در حال حاضر فروشندگان به دنبال آن هستند تا قیمت را به ۵۵٬۷۲۴ و سپس ۵۴٬۰۰۰ دلار برسانند. البته انتظار داریم خریداران با تمام قدرت از این سطوح دفاع کنند.

در صورتی که بیت کوین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود را به سمت بالا بشکند یا پایین‌تر از آن بسته شود، می‌توان به ادامه روند امیدوار شد. در این سناریو قیمت بیت کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۶۰ دوره‌ای خود برسد و پس از آن به سمت ۶۵٬۰۰۰ دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین طی چند هفته گذشته در یک روند نزولی بوده اما در حال حاضر خریداران در تلاش هستند تا این روند را به پایان برسانند.

میانگین‌های متحرک رسم شده در نمودار شیب افقی به خود گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نزدیکی نقطه میانی قرار گرفته که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. در حال حاضر خریداران باید قیمت را بالای ۶۸ دلار نگه دارند تا روند تغییر کند. در این حالت قیمت لایت کوین می‌تواند تا ۷۶ دلار هم صعود کند.

در سمت مقابل، اگر قیمت از حوالی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۶ دلار) پس زده شود و به زیر ۵۹ دلار برسد، می‌تواند تا حمایت ۵۵ دلاری سقوط کند.

در تایم فریم ۴ ساعته خریداران در تلاش هستند تا بهبود وضعیت را آغاز کنند، با این حال، در حوالی ۶۸ دلار با مقاومت بزرگی مواجه هستند. در روزهای اخیر فروشندگان تلاش کرده‌اتد تا قیمت لایت کوین را به ۵۰ دلار برسانند اما در حوالی ۵۹ دلار، فشار خریداران مانع از این اتفاق شد. شیب افقی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن RSI در نزدیکی میانی نشان می‌دهد که فعلا هیچ‌کدام از بین خریداران یا فروشندگان برتری نسبی ندارند.

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک خود افزایش یابد و به بالای ۶۸ دلار برسد، می‌توان برای صعود تا ۷۶ دلار امیدوار شد. در سمت مقابل اما اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک خود سقوط کند، احتمالا شاهد آزمایش حمایت ۵۹ دلاری خواهیم بود. از دست رفتن این حمایت می‌تواند بار دیگر خرس‌ها را بر بازار مسلط کند.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها