|
کدخبر: 333951

قیمت فونیکس FX‌ |خریداران به این نکات توجه کنند

قیمت مدل بنزینی فونیکس FX در بریتانیا به مبلغ ۲۵۲۳۵ پوند (معادل یک میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان) تعیین شده است.

اقتصاد قیمت فونیکس FX‌ |خریداران به این نکات توجه کنند

چری اومودا ۵ که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود، یکی از خودروهای پرطرفدار چری در بازارهای صادراتی به شمار می‌آید. عرضه این خودرو در بریتانیا آغاز شده و به همین دلیل، قصد داریم مشخصات و قیمت فونیکس FX را در این کشور اروپایی بررسی کنیم.

فونیکس FX یا چری اومودا ۵ در دو نسخه بنزینی و برقی به بازار خودرو بریتانیا ارائه شده است. نسخه بنزینی این خودرو با نام اومودا ۵ و نسخه الکتریکی آن با نام اومودا E۵ شناخته می‌شود. رقیب اصلی اومودا ۵ در بازار بریتانیا، نیسان قشقایی است. قیمت فونیکس FX بنزینی در بریتانیا ۲۵۲۳۵ پوند (معادل یک میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان) اعلام شده است. در حال حاضر، این خودرو در ایران با قیمت تقریبی یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان توسط مدیران‌خودرو به فروش می‌رسد. برای خرید یک فونیکس FX صفرکیلومتر از بازار آزاد در ایران، باید حدود دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید. بنابراین، می‌توان گفت که قیمت فونیکس FX در ایران و بریتانیا تقریباً برابر است.

اومودا ۵

چری اومودا ۵ در بریتانیا همانند نسخه‌های فونیکس FX در ایران، از موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر با ۱۸۳ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد.

فونیکس

قیمت فونیکس FX‌ برقی در بریتانیا چقدر است؟

نسخه الکتریکی این خودرو یعنی چری اومودا E۵، ظاهر متفاوتی نسبت به نسخه بنزینی دارد. قیمت این خودرو از ۳۳۰۵۵ پوند (دو میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان) آغاز می‌شود. در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه نسخه هیبریدی اومودا ۵ ارائه نشده است. این نسخه به تک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار مجهز است. پکیج باتری‌های اومودا E۵ نیز ۶۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد چری اومودا E۵ براساس چرخه WLTP، معادل ۲۵۷ مایل (۴۰۶ کیلومتر) اعلام شده است.

فونیک-اف-ایکس

قیمت فونیکس FX‌

چری اومودا ۵ در قالب تیپ پایه کامفورت و تیپ مجهز نوبل در بریتانیا عرضه خواهد شد. امکانات تیپ پایه کامفورت شامل چراغ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی سونی و تریم چرمی است. در تیپ مجهز نوبل امکانات بیشتری همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی، سیستم تهویه دوکاناله و گرمکن صندلی‌ها را دریافت خواهید کرد. نسخه‌های عرضه شده از فونیکس FX‌ در بریتانیا، ساخت کارخانه اصلی چری در ووهو چین هستند.

منبع: دیجیاتو
  • سیروس خان ارسالی در

    پس قیمت بنزین هم باید با انگلیس برابر بش ه
    البته حقوق مهم نیست یه وقت خدای ناکرده مقایسه نشه چون اصلا پول ما ربطی به پول اونا نداره ما ریال هستیم اونا پون د و یورو
    به خاطر این اصل نباید م قایسه بشه
    فقط میتونیم بنزین ب دل ار بزنیم این یه مورد اشکالی نداره

  • مومنی ارسالی در

    حالا تو ایران یه مشت پراید و پژو سوار به این ماشین میگن چینیه اشغال.
    با م زه نیستیم ما؟

  • اسی ارسالی در

    فکر کردید خودرویی که چین میده بریتانیا با اونی که میده ایران کیفیت برابری دارن!؟ 😂
    که شما قیمت مقایسه میکنید!

  • ناشناش ارسالی در

    لامصب ما نمی دونستیم اینجا مردم به پوند درآمد دارند و ماشین رو به قیمت پوند باید بخرند

  • کوروش ارسالی در

    بهترین‌ماشین‌ساخت‌چین‌همینه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها