|
کدخبر: 333993

بیت کوین در لبه تیغ قرار گرفت | بازار ارز دیجیتال با این شکست نابود می شود ؟

تحلیلگران ارزهای دیجیتال در هفته‌های آینده سه رویداد مهم را پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. در طول هفت ماه گذشته، بیت کوین در یک روند نزولی بین ۷۴٬۰۰۰ دلار و ۵۲٬۰۰۰ دلار معامله شده و سرمایه‌گذاران به شدت نگران این موضوع هستند که آیا بیت کوین به سمت بالا حرکت خواهد کرد یا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

اقتصاد بیت کوین در لبه تیغ قرار گرفت | بازار ارز دیجیتال با این شکست نابود می شود ؟

بازار ارز دیجیتال در حال حاضر در وضعیت انتظار و مشاهده قرار دارد. منا تئودورو، یکی از بنیان‌گذاران کوین‌استش، بیان کرد که حرکت بعدی بیت کوین به واکنش بازار نسبت به تغییرات سیاسی و قانونی در ایالات متحده در زمان انتخابات و همچنین داده‌های کلان اقتصادی وابسته است. او افزود: "اینکه آیا بیت کوین به سمت بالا خواهد رفت یا پایین، به اخبار و تغییرات بزرگ بعدی بستگی دارد [...] در حال حاضر، به نظر می‌رسد بازار در حالت 'صبر و مشاهده' است."

نرخ بهره و داده‌های اشتغال

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیل‌گر بازار در ای‌تورو (eToro)، جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) را یک «کاتالیزور بزرگ» برای حرکت قیمت بیت‌کوین می‌داند. پیش‌بینی فدواچ تولز این است که فدرال رزرو آمریکا تحت رهبری جروم پاول، نرخ بهره را تا ۰.۵۲۵٪ کاهش دهد که گیلبرت آن را نشانه‌ای مثبت برای دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین می‌داند.

وی اظهار داشت: نهایی این است که کاهش نرخ بهره قریب‌الوقوع بوده، اما حالا بحث بر سر مقدار کاهش نرخ بهره است. داده‌های اشتغال ایالات متحده در این هفته عامل کلیدی پیش‌بینی‌ها خواهد بود و ممکن است باعث حرکت در دارایی‌های کریپتویی شود.

تینا وانگ (Tina Wang)، مدیرعامل کوین‌استش (Coinstash)، بر اهمیت داده‌های اشتغال ایالات متحده که قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) منتشر شود، تأکید کرد. وی اظهار داشت:

نرخ بیکاری ماه جولای بالاتر از حد انتظار بود که نگرانی‌هایی درباره رکود (Recession) احتمالی ایجاد کرد. نرخ بیکاری به یک شمشیر دولبه معروف است. از یک طرف، نرخ بالاتر از حد انتظار می‌تواند به معنای احتمال بالاتر رکود باشد که خبر خوبی نیست. از طرف دیگر، این موضوع می‌تواند برای بازار مثبت باشد، زیرا ممکن است دلیل بیشتری برای فدرال رزرو در جهت کاهش نرخ بهره فراهم کند.

شکستن تجمع مقاومت‌ها

تونی سیکامور (Tony Sycamore)، تحلیل‌گر آی‌جی مارکتس (IG Markets)، در پست ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) خود گفت که بیت‌کوین برای معکوس کردن روند نیاز به «شکست پایدار» بالای سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار دارد. اگر بیت‌کوین بتواند این سطح را بشکند، با «تجمع مقاومت» بین ۷۰٬۰۰۰ و ۷۴٬۰۰۰ دلار مواجه خواهد شد و پس از آن بازار به سمت روند مثبت تغییر روند خواهد داد.

در حال حاضر، بیت‌کوین در سطح ۵۹٬۱۴۰ دلار معامله می‌شود که از ابتدای سال ۴۰٪ افزایش داشته است. با این حال، هنوز ۲۰٪ پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی خود در ۷۳٬۸۰۰ دلار است که در تاریخ ۱۴ مارس به ثبت رسید.

گیلبرت همچنین هشدار داد که سرمایه‌گذاران باید برای نوسانات بیشتر در سپتامبر، ماهی که از نظر تاریخی بدترین عملکرد را برای قیمت بیت‌کوین داشته و میانگین بازده ماهانه آن ۴.۳٪- از سال ۲۰۱۳ بوده، آمادگی داشته باشند.

با وجود خطرات احتمالی، گیلبرت معتقد است نشانه‌های مثبتی وجود دارد. او افزود: رشد جهانی همچنان قوی است، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده هفته گذشته بالاتر از حد انتظار تجدیدنظر شد، رشد سود شرکت‌های آمریکایی در سه ماهه دوم به دو رقمی رسید و کاهش نرخ بهره، همه این‌ها نشان می‌دهند که بازار همچنان فرصت‌های بیشتری دارد. بله، رویدادهای ریسکی بزرگی در پیش است، اما دلایلی برای خوش‌بینی هم وجود دارد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها