|
کدخبر: 334012

ایلان ماسک از خجالت کامالا هریس درآمد!

بعد از درخواست یک قاضی برزیلی برای تعلیق ایکس، ایلان ماسک ادعا کرد که کامالا هریس، در صورت برنده شدن در انتخابات آمریکا، فشار خواهد آورد تا اپل و گوگل را به حذف این شبکه اجتماعی از اپ استورهای خود متقاعد کند.

اقتصاد ایلان ماسک از خجالت کامالا هریس درآمد!

صاحب شبکه اجتماعی ایکس در یک پیام، با انتقاد از سیاست‌های سیاسی و اقتصادی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات آمریکا برای ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که در صورت پیروزی او، شبکه اجتماعی ایکس از اپ‌استورهای شرکت‌های اپل و گوگل حذف خواهد شد.

خبرگزای اسپوتنیک با انتشار این مطلب گزارش داد که ماسک در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به هریس نوشت: این قاضی بدلی در حال فشار آوردن به اپل و گوگل برای حذف «ایکس» از اپ‌استورهای آن‌ها شده است. این اتفاق در صورت پیروزی کامالا، اینجا، در آمریکا رخ خواهد داد.

اظهارات ایلان ماسک در پی این مطرح می‌شود که «الکساندر دی مورائیس» قاضی دادستانی عالی برزیل، در ۳۰ اوت، پس از آن که ماسک از تعیین یک نماینده قانونی جدید برای این شبکه اجتماعی خودداری کرد، دستور به تعلیق ایکس داد. این شبکه اجتماعی در اواسط اوت نامه‌ای از مورائس منتشر کرد که در آن درخواست‌هایی برای سانسور و دریافت اطلاعات کاربران مطرح شده بود که ممکن بود نه‌تنها کاربران در برزیل، بلکه در آمریکا و آرژانتین را نیز متضرر کند.

اینترنت-استارلینک

تنش میان برزیل و ایلان ماسک به «اینترنت ماهواره‌ای استارلینک» رسید

تنش میان شبکه اجتماعی ایکس به رهبری ایلان ماسک و سیستم قضایی برزیل به جاهای باریک کشیده شده است.

تنش ها بین برزیل و امپراتوری تجاری ایلان ماسک بیشتر شده زیرا تنظیم کننده ارتباطات این کشور شرکت پهن باند ماهواره ای استارلینک را تهدید به تحریم کرد. این خبر تنها چند روز بعد از آن منتشر شد که یک قاضی فدرال در برزیل شبکه اجتماعی ایکس را در این کشور مسدود کرد. رئیس‌جمهور برزیل، از تصمیم قاضی دادگاه عالی الکساندر دی مورائس مبنی بر تعلیق X حمایت کرده است. این قاضی ایلان ماسک و ایکس را به انتشار اخبار جعلی و دروغ در مورد سیستم رأی‌گیری الکترونیکی این کشور و به خطر انداختن دمکراسی برزیل متهم کرده است.

لولا داسیلوا رییس جمهور چپگرای برزیل در مصاحبه ای با سی ان ان برزیل که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «قوه قضاییه برزیل ممکن است سیگنال مهمی داده باشد مبنی بر اینکه جهان موظف نیست ایدئولوژی راست افراطی ماسک را فقط به خاطر ثروتمند بودن او تحمل کند.»

حالا کار به مسدودسازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هم رسیده است. ماسک در واکنش به اقدام یک قاضی برزیلی مبنی بر مسدود کردن حساب‌های استارلینک برای بازپرداخت احتمالی جریمه‌های X نوشت: به دنبال توقیف متقابل دارایی‌های برزیل است، اما نحوه اجرای آن را نگفت.

تنظیم کننده ارتباطات برزیل گفته همه شرکت‌های این کشور از مسدودسازی ایکس پیروی کرده‌اند جز استارلینک. به همین خاطر این تنظیم کننده به استارلینک هشدار داده اگر از قانون تبعیت نکند به سرنوشت ایکس دچار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها