|
کدخبر: 334035

زمان بروزرسانی گوشی های گوگل اعلام شد | Pixel ۹ Pro Fold چشم ها را خیره می کند

گوگل ماه پیش راه اندازی Pixel ۹، Pixel ۹ Pro، Pixel ۹ Pro XL و Pixel ۹ Pro Fold را استات زد و حالا همه این دستگاه‌ها اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را دریافت خواهند کرد.

اقتصاد زمان بروزرسانی گوشی های گوگل اعلام شد | Pixel ۹ Pro Fold چشم ها را خیره می کند

به‌روزرسانی ماه سپتامبر، نخستین به‌روزرسانی گوگل برای تمامی دستگاه‌های پیکسلی است که هنوز تحت پشتیبانی این شرکت قرار دارند. ممکن است تعجب کنید، اما این به‌روزرسانی مربوط به اندروید ۱۵ نیست.

این به‌روزرسانی درحالی‌که آسیب‌پذیری‌های امنیتی همه را برطرف می‌کند، یک مشکل خاص خانواده پیکسل ۹ را حل می‌کند. گوگل در این مورد می‌گوید: «این امر ثبات و عملکرد وای‌فای «در شرایط خاص» را بهبود می‌بخشد.»

طبق معمول باعرضه نرم‌افزار Google، انتظار می‌رود روزها، حتی هفته‌ها طول بکشد تا این نرم‌افزار به‌طور کامل به همه دستگاه‌های پشتیبانی شده دسترسی پیدا کند. وقتی دستگاه Pixel ۹ با جدیدترین نرم‌افزار آپدیت شد، عنوان نسخه AD۱A.۲۴۰۹۰۵.۰۰۴ نشان داده می‌شود.

گوگل-پیکسل

رویداد بزرگ پیکسل گوگل

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز میزبان اخبار گوناگونی از ایران و سایر نقاط جهان در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، هوش مصنوعی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فضا و دانش بنیان بوده است که در اینجا با هم نگاهی به خلاصه‌ای از گزیده‌ای از این اخبار خواهیم انداخت.

شاید یکی از مهم‌ترین‌ خبرهای امروز سرویس علم و فناوری ایسنا رونمایی از سری جدید محصولات گوگل بوده باشد؛ از تلفن‌های همراه جدید گرفته تا ساعت هوشمند و ایرباد که همگی با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه بوده‌اند. از تلفن‌های هوشمند که بگذریم نگاهی به برگزاری مسابقه فوتبال در هلند با استفاده از انرژی باد و خورشید، فاش شدن ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها،  کشف ترکیبات شیمیایی غیرمنتظره‌ ستاره‌ای ۳۰ برابر خورشید، روشی برای ردیابی دقیق سرعت باد در مریخ،  ابداع رآکتور جدیدی برای تصفیه آمونیاک و آب و چندین خبر دیگر داشتیم. 

در اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از این اخبار را مطالعه کنید و برای مشاهده نسخه کامل خبر کافی است بر روی تیتر آبی‌رنگ‌ آن کلیک کنید.

شرکت گوگل طی مراسمی در کالیفرنیا از تلفن‌های همراه پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو XL و البته از یک تلفن همراه تاشو به نام پیکسل ۹ پرو فولد رونمایی کرد.

ساعت-هوشمند-گوگل

جدیدترین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد

گوگل در رویداد فناوری‌های ساخت خود، از ساعت هوشمند «پیکسل واچ ۳» رونمایی کرد.

در رویداد پیکسل گوگل از ایرباد «پیکسل بادز پرو ۲» رونمایی شد که از نظر داشتن برخی ویژگی‌های کارآمد، نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود.

رویداد معرفی محصولات جدید شرکت گوگل ساعاتی پیش در حالی برگزار شد که این شرکت اقدام به رونمایی از ۴ مدل گوشی هوشمند جدید، یک ساعت هوشمند، ایربادهای جدید و معرفی نرم افزارهای جدید خود کرد.

گوشی-گوگل-پیکسل

رنگ‌بندی کامل گوشی‌های جدید گوگل + عکس

با نزدیک‌شدن به زمان معرفی سری پیکسل ۹، اطلاعات مهمی از این دستگاه‌ها فاش شده است. برای مثال در برخی ویدیوهای تبلیغاتی، کاورهای رسمی پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL لو رفت و در ویدیویی دیگر، پیکسل ۹ پرو XL با پیکسل ۸ پرو مقایسه شده بود. اکنون نیز اطلاعات و تصاویری پیرامون رنگ‌بندی کامل این گوشی‌های جدید به بیرون درز کرده است.

طبق تصاویر فاش‌شده توسط اندروید هدلاینز، ظاهراً پیکسل ۹ در ۴ رنگ‌بندی مشکی براق، سفید، سبز و صورتی روانه بازار خواهد شد.

نوار دوربین‌ها در سری پیکسل ۹ به‌صورت بیضی طراحی شده و خبری از طراحی‌ دو نسل گذشته، یعنی اتصال نوار به کناره‌های دستگاه نیست. از طرفی بدنه پشتی پیکسل ۹ مشابه نسل قبل، براق به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین رنگ مشکی دستگاه ممکن است جای اثرانگشت کاربران را بیشتر از سایر رنگ‌بندی‌ها نشان دهد.

پیکسل ۹ به نمایشگر ۶.۳ اینچی OLED مجهز شده و احتمالاً حداکثر روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. در بخش عکاسی نیز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه تعبیه شده و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید آن را همراهی می‌کند. همچنین دوربین ۱۰.۵ مگاپیکسلی سلفی نیز در حفره بالای دستگاه قرار خواهد گرفت. با حضور ابزارهای هوش مصنوعی مولد، کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر جذاب و متنوعی خلق کنند.

تمامی دستگاه‌های سری پیکسل ۹ به تراشه تنسور ۴ مجهز خواهند بود؛ تراشه‌ای هشت‌هسته‌ای که ساختار آن را یک هسته Cortex-X۴، سه هسته Cortex-A۷۲۰ و چهار هسته Cortex-A۵۲۰ تشکیل می‌دهند. همچنین احتمالاً پیکسل ۹، با ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت از راه خواهد رسید. طبق گزارش اخیر، دستگاه مذکور از مودم اگزینوس ۵۴۰۰ استفاده می‌کند و انتظار می‌رود از ارتباطات ماهواره‌ای هم پشتیبانی کند.

تاریخ رونمایی از سری پیکسل ۹ گوگل رسماً ۲۳ مردادماه اعلام شده است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها