|
کدخبر: 334045

قیمت بیت کوین در منگنه | بازار ارز دیجیتال توان ادامه دارد؟

تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که وضعیت سرمایه‌گذاران جدید بیت کوین به وضعیت قبل از رکوردشکنی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ شباهت دارد و به نظر می‌رسد بازار در حال تکرار تاریخ است.

اقتصاد قیمت بیت کوین در منگنه | بازار ارز دیجیتال توان ادامه دارد؟

در حال حاضر، وضعیت هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین به شرایطی که در میانه سال ۲۰۱۹ وجود داشت، شباهت دارد.

افزایش فشار بر خریداران بیت کوین ۷۳٬۸۰۰ دلاری

بررسی داده‌های آنچین نشان می‌دهد که خریداران بیت کوین در شش ماه گذشته، یا در حال هولد این ارز دیجیتال هستند یا پس از نیم سال رکود قیمت این ارز با ضرر دارایی خود را به فروش می‌رسانند.

به گفته آووکادو آنچین (Avocado_onchain)، تحلیلگر کریپتوکوانت، افزایش خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) با عمر شش ماه یا کمتر نشان‌دهنده آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که بیت کوین خود را در حوالی اوج ۷۳٬۸۰۰ دلاری ماه مارس خریداری کردند.

وی در این باره می‌گوید:

اینها سرمایه‌گذاران جدیدی هستند که احتمالا در ماه مارس، زمانی که قیمت بیت کوین در اوج خود بود به بازار وارد شدند. کاهش نسبت این UTXOها نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران به دلیل ضرر ناشی از حرکت راکد بیت کوین از بازار خارج شده‌اند یا به هولد کردن ادامه داده‌اند و در گروه هولدرهای بالاتر از ۶ ماهه قرار گرفته‌اند.

بیتکوین-اتریوم

 

وضعیت UTXOهای مرتبط با سرمایه‌گذاران جدید در وضعیتی مشابه با سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. در آن زمان بیت کوین یک اوج محلی را تجربه کرد اما پس از آن نزدیک به ۵۰۰ روز طول کشید تا رکورد ۲۰٬۰۰۰ دلاری دسامبر ۲۰۱۷ خود را بشکند:

الگوی مشابهی در حوالی هاوینگ سال ۲۰۱۹ رخ داد و تقریبا ۴۹۰ روز طول کشید تا بیت کوین به رکورد جدیدی برسد. البته نباید از تاثیر شیوع کرونا غافل شد.

سرمایه‌گذاران جدید برای افزایش قیمت بیت کوین بسیار مهم هستند

اصطلاح «سرمایه‌گذاران جدید» با «هولدرهای کوتاه‌مدت» متفاوت است. منظور از هولدرهای کوتاه‌مدت آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که مقدار معینی بیت کوین را نهایتا تا ۱۵۵ روز نگهداری می‌کنند.

میانگین قیمت خرید این سرمایه‌گذاران فرصت‌طلب اغلب در بازارهای صعودی، حمایت کلیدی را برای رشد بیشتر قیمت تشکیل می‌دهد. با این حال، در حال حاضر میانگین قیمت خرید این سرمایه‌گذاران بالاتر از قیمت کنونی بیت کوین است به طوری که هولدرهای کوتاه‌مدت را در زیان تحقق نیافته قرار داده است.

آووکادو آنچین در این باره می‌گوید:

در حال حاضر قیمت بیت کوین بیش از شش ماه است که در محدوده بزرگی گیر کرده و هیچ محرکی برای شکست این روند وجود ندارد. اگرچه من در مورد روند صعودی بلندمدت شکی ندارم اما در کوتاه مدت معتقدم تعدیل انتظارات و نظارت دقیق بر بازار کار عاقلانه‌ای خواهد بود. در طول تاریخ، هجوم نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران جدید شرطی حیاتی برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال بوده است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها