|
کدخبر: 334062

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی شد

از روزی که خبر واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری منتشر شد، موجی از ناامیدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی شکل گرفت. اگرچه این مبلغ، که یک میلیون تومان است، دردی از مشکلات بازنشستگان کم نمی‌کند، اما بازنشستگان کارگری از دریافت این رقم نیز محروم مانده‌اند.

اقتصاد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی شد

نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته اظهار داشت: طرح قانونی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به‌ طور منظم اجرایی می‌شود. اما بازنشستگان کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی، سه ماه از دریافت ماهانه یک میلیون تومان طرح متناسب‌سازی محروم هستند.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این استان با اشاره به شعارهای مسئولان در دولت‌های مختلف طی ۴۵ سال گذشته درخصوص رفاه وآسایش کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در این سال‌ها شاهد تبعیض‌های بسیاری در حق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده‌ایم به طوری که ۷۰ درصد این عزیزان که عمر شریف خود را صرف اعتلا وخودکفایی کشور کرده‌اند اکنون حداقل مستمری را دریافت می‌کنند.

وی به مشکلات متعدد بازنشستگان درایام پس از فراغت از اشتغال و در سن بازنشستگی اشاره کرد و گفت: صحیح نیست که پیشکسوتان عرصه‌های تولید، در زندگی عادی درجا بزنند و گرفتار فقر و محرومیت شدید شوند.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت چهاردهم و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست به وعده‌های خود در موردِ جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی جامه عمل بپوشانند.

دریابیگی با بیان اینکه «اندوخته‌های صندوق تامین اجتماعی حاصل یک عمر بیمه‌پردازی کارگران وبازنشستگان است و باید درخدمت رفاه همین گروه از جمعیت کشور باشد» تاکید کرد: دولت و تامین اجتماعی هرچه سریع‌تر معوقات متناسب‌سازی را به حساب کارگران بازنشسته پرداخت نمایند تا هرگونه تبعیض برطرف شده و عدالت برقرار گردد.

خون بازنشستگان تامین اجتماعی به جوش آمد

تماس‌ های مکرر مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با نمایندگان خود در کانون‌ های بازنشستگی و فعالان جامعه بازنشستگان، آنها را وادار به پیگیری جدی مطالبات کردند. به‌طوری که امروز صبح، محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

اسدی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد که از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف خودداری کند. این درخواست‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌های جدی مستمری‌بگیران درباره تبعیض‌ها و نابرابری‌های موجود در پرداخت‌هاست و آنها خواستار توجه بیشتر به نیازها و حقوق خود هستند.

حقوق-بازنشستگان

واریز ۱ میلیونی و این همه جنجال

وضعیت معیشت بازنشستگان در کشور به‌ قدری بحرانی شده است که حتی واریز یک میلیون تومان به‌ عنوان علی‌الحساب، می‌تواند موجب شوک و دگرگونی در احساسات و نگرانی‌ های آنان شود. این موضوع نشان‌ دهنده این است که بسیاری از بازنشستگان به‌سختی توانسته‌ اند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و این مبلغ ناچیز، به‌عنوان یک امید و فرصت برای بهبود وضعیت آن‌ها تلقی می‌شود.

این وضعیت به‌ ویژه در شرایطی که قیمت‌ ها و هزینه‌ های زندگی به‌طور مداوم در حال افزایش است، نگران‌ کننده است. بازنشستگان که به‌ دلیل سن و شرایط جسمانی، ممکن است توانایی کار و کسب درآمد را نداشته باشند و هر گونه تغییر در وضعیت مالی می‌تواند تأثیر عمیقی بر زندگی روزمره آن‌ها بگذارد.

همچنین  این شرایط نشان‌ دهنده نابرابری‌ها و تبعیض‌های موجود در نظام پرداختی به بازنشستگان است. وقتی که بازنشستگان کشوری از تسهیلات بیشتری برخوردار می‌شوند و بازنشستگان کارگری همچنان در مضیقه هستند، احساس بی‌ عدالتی و نارضایتی در میان این قشر افزایش می‌یابد.

این وضعیتی است که نیاز به توجه جدی و اصلاحات اساسی در سیستم تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور دارد تا بتوان به نیازهای معیشتی بازنشستگان پاسخ داد و احساس امنیت و آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

منبع: خبر آنلاین
  • رز ارسالی در

    الان چرابازنشستگان ۴۰۱و۴۰۲فرهنگیکه رتبه بندی شدند وحقوقشان هشت تاده میلیون با ماتاسال ۹۹تفاوت دارد چرا همسان سازی شدن ماراباخودمان بازنشسته های بالا بگیرهمسان کنند نه باشاغلین

  • بازنشسته ارسالی در

    یعنی چه که دنبال یک میلیون تیر ماه هستیم.
    این حضرات که دم از وفاق ملی می‌زنند ، باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را هم مثل بازنشستگان دولتی انجام دهند.
    مگر آنها معوقه متناسب سازی دارند که ما بازنشستگان تامین اجتماعی باید داشته باشیم!!!؟؟؟؟

  • بازنشسته ارسالی در

    کجاش اجرایی شد آشوبگر

  • نا شناس ارسالی در

    بازنشسته گدا نیست یک میلیون میدید شما مق ا مات حقوق تون بالای چند صد میلیون به ق ول مجله گل آقا با ژیان میر با بنز اخرین مدل میاید آقا زادتون توی آمریکا زندگی میکنند بچه های ما حسرت یه مسافرت یک روز هم براشون شد رویا آمار طلاق بالا سن ازدو اج روز به روز بالاتر میر فا صله مستعضفین با مقا مات بیشتر میش و...

  • احمد ارسالی در

    اقشار کارگری و تامین اجتماعی در دوران شا غلی اونقدر رفاهیات و حقوق دریافت کردند ک ه تا آخر عمر راحت میتونند زندگی کنند، بن غذا-بن ورزش-بن کتاب-کمک رفاهی برای تولد افراد خانواده-بن سفر-غذای گرم روزانه-سر ویس ایاب و ذهاب و دهها مورد دیگر که کسی نباید اطلاع داشته باشد حالا زندگیشون لنگ ۱ تومنه،،واقعا خجالت آوره روزی که تمام این رفاهیات و حقوق مکفی دریافت می‌کردند کسی نگفت چرا ، الان چی شده صداشون درآمده
    نمونه قشر کارگرهای مرفه را می‌ت وان در کارخانه فولاد مبارکه شرکت‌های هفت تیر و فولاد آلیاژی اصفهان و سایر شرکت‌ه ا و کارخانه ها جستجو کرد
    برید جست جو کنید الان یک کارگر فولاد مبارکه با مد رک دیپلم با احتساب رفاهیات حدودا ۳۰ میلی ون دریافت می‌کند،

  • اکبرآزادگان ارسالی در

    توروبه خون سیدالشهدا دیگه احکام بازنشستگ ان همسان سازی ومتناسب سازی ۷ماه ازسال می گذره بزنید.خداخیرتان بده انتظار نابودمان کرد

  • عباس ارسالی در

    چوپان دروغگو هم باید جلوی شما لنگ بندازه 😂😂😂😂😂

  • ناشناس ارسالی در

    ای بی شرفها با این اخبار کذبتون

  • بازنشسته ارسالی در

    همش اول تا آخر صحبت بازنشسته کشوری، لشک ری
    به اینا میدن به ما نمیدن.دهن دس تت خسته نشده.حق کشوری و لشکری هست،تازه ه مسان سازی ما میشه میلیون وپانصد تومان.یک تومان که هیچ.حسود بدجنس

  • علی ارسالی در

    کجا بارگذاری شد بر پدر دروغگو لعنت

  • نااشنا ارسالی در

    جنجال برای هیچ،!

  • ناشناس ارسالی در

    ای خاک بر سر تو مسئول و تو دریافت کننده یک میلیون تومان که پول یک آفتابه پلاستیک ی هم نمی شود ولی هر روز مسئولین آنرا عنو ان و دریافت کنندگان هم خوشحال می شوند و برخی مسئولین تامین اجتماعی هم با بوق وکر نا برای اینکه روی دزدی‌های خودشان سر پوش بگذارند هی می گویند چرا بازنشستگان لشکر ی و کشوری اگر راست می گوئید از حق اعضایت ان که طی این چهل پنج سال تمام حق و حقوق آنها را دزدیدند صحبت کنید نه اینکه تفرقه و نفاق بوجود بیاورید.

  • ناشناس ارسالی در

    این بازنشستگان تامین اجتماعی چرا زایمان می کنند مگر دولت برای بازنشستگان کشوری چ ه امتیازی ویا چه مزایایی پرداخت کرده ظلم ی کا برای بازنشستگان کشوری شده تاریخی اس ت

  • کلید ارسالی در

    واقعا خجالت بکشید... مسخره کردن و دروغ گفتن و حرفهای تکراری برای رسانه ها و خبرگزاری ها و مسوولین مملکت یک عادت شده است. هیچ خبری از حقوق و همسان سازی تاکنون درست و صحیح نبوده است و فقط مسخره کردن و حرفهای تکراری در هشت ماه اخیر صدر اخبار رسانه ها و خبرگزاری های کشور شده است . خجالت هم خوب چیزی است. رسانه ها و خبرگزاری ها باید سمت و سوی بازار می رفت که واقعا همه چیز با قیمت های بسیار بالا و گرانی های افسار گسیخته که با قطار افسار گسیخته به پیش می رود گزارش تهیه می کردند نه گیر بدهند به حقوقی که معلوم نیست چقدر افزایش پیدا خواهد کرد . در این مملکت با این اوضاع نابسامان اقتصاد و معیشت و گرانی های سرسام آور اگر ماهانه پنجاه میلیون تومان هم دریافت شود زندگی باز سخت تر خواهد بود. با این اوضاع مملکت داری و مدیریت کشور مسوولین خجالت کشیدن و مردن را انتخاب می کردند بسیار بهتر خواهد شد.

  • مستمری بگیر ارسالی در

    ما زحمت کشور رو دوشمان بود الان از اینجا مانده واز انجا رانده شدیم بازسازی کردیم سدساختیم در تمام مناطق محروم والان با 13سال سابقه 4میلیون حقوق این خداییه دستمان پیش فرزندان درازکنیم شرمنده شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    داداش میگم اگه یه دوش آب سردبگیریدبدنیست

  • ناشناس ارسالی در

    صندوق بازنشستگان کشوری رابادیگرصندوق های مطرح شده را القا وتلخیص نکنید. چون این صندوق چندین بار توسط سودجویان مورد دستبر د قرارگرفته است.

  • ناشناس ارسالی در

    همه گفتیم حالاکه این سیدمعصوم راازدست دا دیم،خلاصه یک تحصیل کرده آمادگی‌های اینهم ه درزمان وکیل مجلس بود،ازمشکلات مردم تری بون راههای رها می کرد چراکه این مردم فلا ن کار راانجام نمیدهید،اینهم یالانچی درآم د.

  • ناشناس ارسالی در

    شما به خون شهدا قسمشون میدید مگه اونا شهدارا قبول ندارن فقط پول وصندلی ریاست قبول دارن به فکر هیچ کس نیستن خداازشون نگذره

  • حمید ارسالی در

    چقدر وعده و وعید میدین آخه هر چیزی انداز ه داره هر روز اخبار واریزی مابقی همسان س ازی رو می بینیم خوشحال میشم ولی عمل در ک ار نیست خسته شدیم از بس دروغ شنیدیم.

  • محمود قلندری ارسالی در

    وفاق ملی یعنی دروغ نگفتن فقط.

  • بازنشسته ارسالی در

    خداازتون میگذره که دل بازنشسته هارا خون کردید . امیدوارم دل شمامسئولین خون بشه

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    آقای پزشکیان آمد که بهتر بشه ،آقای رئیس جمهور ، باد در گلو انداختن والکی وعده دا دن درد بازنشستگان فرهنگی را دوا نمیکند ا ینهمه وعده چی شد ، ۶ماه است جدول همسان س ازی را نمی توانید تکمیل کنید پس بدرد چی میخورید بی کفایتها

  • محسن ارسالی در

    جالبه! بازنشسته دیگه توی چرخه فعالیت و ت ولید نیست که اعتصاب کردنش خللی توی روند کار بندازه! پس هرچی دلش بخواد داد بزنه ! این چند ریال دادن هم واسه ساکت کردن موق تی تشکل‌های بین المللی هست نه مصرف داخلی ! دادن حقوق بازنشستگان یک روند و قانون ب ین المللی هست نه لطف مسؤلین داخلی، پس تا دلتون بخواد اعتصاب کنید و جار بزنید !!! آب در هاون کوبیدن است! خخخ

  • ناشناس ارسالی در

    شمه سر بخره با شمه مملکت داری

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام خاک برسرما که چهل وپنج سال پیش بی مه تامین اجتماعی شدیم که حالا یه مشت بچه برای ماتصیمیم میگیرند باید مرد چی بگم

  • ناشناس ارسالی در

    دروغگوها تمرین هستند مخصوصا سایت‌هایی که شش ماهه این دروغ را تکرار می کنند. با ا عصاب بازنشسته ها بازی نکنید

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    الهی خداازتون نگذره که ازعیدتاحالا داریدوعده های دروغ به خوردبازنشسته های فرهنگی میدهید الهی که خداجوابتان روبدهد

  • ایران ارسالی در

    چرا حقیقت را به بازنشستگان گفته نمی شود .چه کسی باید جدول را تهیه کند که ظرف ۲۴ ساعت حکم صادر شود .این یک میلیون تومان عزت ما را نابود کرده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها