|
کدخبر: 334072

یارانه نقدی زیر تیغ تیز آقای وزیر / واریزی ها افزایش پیدا می کند؟

بدون انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و گفتمانی، هر تعداد دستورالعملی که تدوین شود، ممکن است به نتیجه نرسد. مسأله فقر و نابرابری نباید تنها به مراحل پس از تولید و توزیع محدود شود؛ نمی‌توان ابتدا ثروت را ایجاد کرد و سپس درباره نحوه توزیع آن تصمیم‌گیری کرد. نگرش درست به عدالت این است که راهی برای دستیابی به رشد پایدار پیدا کنیم.

اقتصاد یارانه نقدی زیر تیغ تیز آقای وزیر / واریزی ها افزایش پیدا می کند؟

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأکید بر این که یارانه‌های کنونی که به گروه‌های مختلف تعلق می‌گیرد، بر اساس عدالت اجتماعی نیست و نتیجه چانه‌زنی‌های گوناگون است، بیان کرد: در فرآیند تدوین پیوست عدالت، هیچ محدودیتی در موضوعات نداریم و قادر به تمرکز بر مسائل متنوعی هستیم.

لازمه ریل‌گذاری جدید این است که افرادی که مطالبه‌گر وضعیت بهتر هستند، راه‌حل خود را مطرح کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث فقر و نابرابری نباید مربوط به مراحل بعد از تولید و توزیع باشد، نمی‌توان ابتدا خلق ثروت کرد و پس از آن تصمیم گرفت که این ثروت کجا توزیع شود؟ نگاه درست به عدالت این است که راه دستیابی به رشد پایدار را پیدا کنیم.

«احمد میدری» امروز (سه‌شنبه) در نشست هم‌اندیشی ساز و کار عملیاتی تهیه و اجرای پیوست عدالت در دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور مدیران اندیشکده‌ها و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره پیوست عدالت فرمانی دادند که در شهریور ۱۴۰۳ نیز این فرمان تکرار شد. این بحث مانند خیلی از نکاتی است که گفته می‌شود اما محقق نمی‌شود. باید در مسیر جدید، این پیوست تدوین و تبدیل به روح وزارتخانه‌ها شود و اینکه به عنوان یک اصل پذیرفته و چرایی آن درک شود نیاز به تغییر نگاه دارد.

وی گفت: بدون کار رسانه‌ای و گفتمانی هر تعداد دستور العمل نوشته شود، ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد. بحث فقر و نابرابری نباید مربوط به مراحل بعد از تولید و توزیع باشد، نمی‌توان ابتدا خلق ثروت کرد و پس از آن تصمیم گرفت که این ثروت کجا توزیع شود. نگاه درست به عدالت این است که راه دستیابی به رشد پایدار را پیدا کنیم.

احمد-میدری

میدری خاطرنشان‌کرد: سازماندهی جمع بزرگی که برای پیوست عدالت گرد هم آمده‌اند، کار سختی است. رشد عدالت محور ۲ بال هستند که باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و به موازات یکدیگر پیش بروند. قدم نخست برای دستیابی به رشد عدالت محور، ترویج ادبیات است. پس از آن باید در قدم بعدی در حوزه‌های تخصصی به ازای هر وزارتخانه یک پیوست عدالت تهیه شود.

این عضو کابینه دولت چهاردهم بیان داشت: اصلاح ساختار قدرت در نگاه نخست نیاز به دیپلماسی و ایستادگی دارد، اما در کنار آن باید دانست چطور ادبیات برابری را گسترش داد. یکی از موضوعات حوزه برابری، مهاجرت نیروی انسانی است چرا که به ازای هر نیروی نخبه‌ای که مهاجرت می‌کند، هزینه‌ای از کشورها خارج می‌شود و از دست می‌رود که قابل بازگشت نیست.

وی با بیان اینکه یارانه‌ای که اکنون به گروه‌های مختلف تعلق می‌گیرد بر اساس عدالت اجتماعی نیست و حاصل چانه‌زنی گروه‌های مختلف بوده است، تاکید کرد: برای تدوین پیوست عدالت، محدودیت موضوعی نداریم و می‌توانیم به بسیاری از موضوعات متمرکز شویم. لازمه ریل‌گذاری جدید این است که افرادی که مطالبه‌گر وضعیت بهتر هستند، راه‌حل خود را مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
  • مهدی یوسف ارسالی در

    سلام من نیاز به یارانه هستم از زمان ۴۵ ت ومان یارانه‌ها افزایش پیدا کرد یارانه ما رو قطع کردند چندین بار اعتراض کردم ولی ت اثیر گذار نشد چکار کنم تا یارانه مارو وا ریز کنن

  • ناشناس ارسالی در

    ازحقوقهاى نجومى خودتون كم كنيديه مردم بد بخت بيشتريارانه بديد

  • ناشناس ارسالی در

    در پرداخت یارانه نقدی به هیچ عنوان عدالتی وجود ندارد بعنوان مثال آن کسی که معلولیت شدید دارد و فاقددرامد است سرپرست یک خانواده است با آن کسی که از لحاظ جسمی سالم است نباید یارانه آنها یکسان باشد بخصوص اگر آن فرد سالم شاغل هم باشد، معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد بخصوص معلولین متأهل توانایی کار کردن را ندارند بیشتر آنها فقط با یارانه امرار معاش می کنند متاسفانه مجلس هم بیشتر به فکر کارمندان شرکت نفت و گاز فرهنگیان و بازنشستگان هست با وجود قانون برای معلولین مجلس و دولت های گذشته از اجرا کردن ماده27 این سرباز زدند قرار بود براساس ماده27 قانون حمایت از معلولان به معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار را بدهند (ندادند)، سال گذشته براساس بند ب تبصره 12بودجه 1402 که مجلس دولت را مکلف کرده بود به معلولان شدید و خیلی شدیدفاقددرامد کمک هزینه معیشتی بدهند(ندادند)، قرار بود براساس بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال جاری یک کمک هزینه معیشتی برای معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد بدهند (ندادند) حتی آیین نامه اجرایی این تبصره را آقای مخبر ابلاغ کردند معلولان هم خانواده دارند، در این کشور مسئول بی عرضه هست مثل سال گذشته مجلس کلیات بودجه امسال را به خاطر همسان سازی بازنشستگان رد کرد ، یک سؤال آیا مجلس نمی تواند برای اجرای کامل ماده27 قانون حمایت از معلولان از درآمد های مالیاتی اعتباری تخصیص دهد همان طور که برای همسان سازی بازنشستگان از محل مالیات اختصاص داده است؟ خجالت بکشید یک خانواده 4نفره که سرپرست آن ازکارافتاده است و فاقددرامد است باید با ماهی 2میلیون 500هزار تومان زندگی کند از آقای رئیس جمهور تقاضا می کنیم این ماده 27 قانون حمایت از معلولان را که حکم زندگی برای معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد بخصوص معلولین متأهل است اجرا کنند. باتشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها