|
کدخبر: 334135

فروش این خودرو رکورد زد!

در حال حاضر، کرمان موتور در حال ارائه خودروهای جک تحت برند KMC است و همزمان در چین نیز فروش خوبی را تجربه می‌کند.

اقتصاد فروش این خودرو رکورد زد!

خودروهای جک از اوایل دهه ۱۳۹۰ در ایران به محبوبیت زیادی دست یافتند و این روند تا به امروز ادامه دارد. در حالی که کرمان موتور به عرضه مدل‌های جدید جک تحت برند KMC مشغول است، این شرکت در چین نیز فروش خوبی را تجربه می‌کند. در نیمه اول سال ۲۰۲۴، فروش خودروهای جک از ۲۰۰ هزار دستگاه فراتر رفت و این شرکت موفق به کسب سود خالص ۴۰ میلیون دلاری شد. به طور کلی، فروش جک در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، با رشد ۹۳.۸۴ درصدی همراه بوده است.

براساس گزارش‌های تولید و فروش منتشر شده از سوی جک، این شرکت ۲۰۶.۲۰۰ دستگاه خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ فروخته است. فروش خودروهای جک در بخش انرژی‌های جدید (برقی، هیبریدی) نسبت به سال گذشته ۱۵.۲۸ درصد افزایش یافته است. این شرکت علاوه بر تولید محصولات با برند خود، محصولات برند Nio‌ را نیز در چین تولید می‌کند. نیو ES۸، نیو ES۶ نیو ES۷ و نیو ET۷ هم‌اکنون توسط جک تولید می‌شوند. جک در دسامبر ۲۰۲۳، کارخانه‌های نیو را به مبلغ ۳.۱۵۸ میلیارد یوآن معادل ۴۴۰ میلیون دلار خریداری کرد.

خودرو-جک

پیکاپ‌ها، موتور افزایش فروش خودروهای جک

گروه خودروسازی جیانگ هوآی (JiangHuai Automobile Group) که به اختصار جک (JAC) خوانده می‌شود، فعالیت خود را از سال ۱۹۶۴ آغاز کرد و امسال شصتمین سالگرد خود را جشن گرفت. این شرکت فعالیت خود را با تولید کامیون‌های تجاری آغاز کرد و از سال ۲۰۰۷ به تولید خودروهای سواری روی آورد. جک اخیرا توافق‌نامه‌ای را با هوآوی امضا کرده است که براساس آن، خودروهایی با پلتفرم HIMA هوآوی توسعه خواهند یافت.

خودروهای جک

جک در نیمه اول سال ۲۰۲۴، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای توسعه خودروهای مبتنی بر انرژی‌های جدید (برقی، هیبریدی) انجام داده است. این سرمایه‌گذاری جواب داده است زیر محققان جک توانسته‌اند سیستم خودران سطح دوم اختصاصی خودشان را توسعه دهند. این شرکت ادعا می‌کند که حتی رانندگی خودکار سطح سوم را نیز تکمیل کرده و به دنبال مجوز آزمایش است.

بخش قابل توجهی از موفقیت در فروش خودروهای جک، به صادرات آن مربوط می‌شود. پیکاپ‌های این شرکت به ۱۳۲ کشور از جمله ایران صادر شده‌اند. در سال ۲۰۲۳، جک ۵۵۰۰۰ دستگاه پیکاپ فروخت که ۴۲۰۰۰ دستگاه آن در بازارهای صادراتی فروخته شدند. آمریکای لاتین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای مرکزی و استرالیا از جمله بازارهای محبوب پیکاپ‌های جک هستند.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها