|
کدخبر: 334148

فرصت طلایی آلت سیزن را از دست ندهید | وقت خرید کدام ارز دیجیتال است؟

​احساسات بازار ارزهای دیجیتال دوباره به حالت «ترس شدید» بازگشته است، چرا که قیمت بیت‌کوین (BTC) به طور موقت به زیر ۵۶ هزار دلار کاهش یافته است. در این راستا، آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران صرافی بیتمکس، پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین ممکن است ۱۲ درصد دیگر افت کند و قیمت آن در پایان هفته به زیر ۵۰ هزار دلار برسد.

اقتصاد فرصت طلایی آلت سیزن را از دست ندهید | وقت خرید کدام ارز دیجیتال است؟

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو، که احساسات و روندهای بازار را ارزیابی می‌کند، در تاریخ ۶ سپتامبر به عدد ۲۲ از ۱۰۰ رسید که نشان‌دهنده «ترس شدید» است. این شاخص نسبت به روز قبل هفت واحد کاهش یافته و در وضعیت «ترس» قرار داشت. احساسات بازار ارزهای دیجیتال از ماه ژوئن تا کنون نوسانات زیادی بین وضعیت‌های «ترس» و «طمع» را تجربه کرده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت‌کوین ۲.۷ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۵۵،۸۳۸ دلار رسید. همزمان با این افت قیمت، ۲۹.۷ میلیارد دلار از ارزش بازار بیت‌کوین نیز کاهش یافت. البته در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین کمی بهبود یافته و اکنون در محدوده قیمتی ۵۶،۳۵۰ دلار معامله می‌شود.

ترس شدید بازار را فرا گرفت! آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟بیت‌کوین در حالی برای افزایش قیمت خود تلاش می‌کند که نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده همچنان ادامه دارد. داده‌های شغلی آمریکا که در ۵ سپتامبر منتشر شد، کمتر از انتظار اقتصاددانان بود و نگرانی‌ها را در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داده است.

سقوط قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، باعث کاهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال اصلی نیز شده، به طوری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در این بازه نزدیک به ۱ درصد کاهش یافته و به ۱.۹۸ تریلیون دلار رسیده است.

آخرین شانس خرید بیت‌کوین را از دست ندهید!

بر اساس داده‌های تاریخی، ماه سپتامبر بدترین ماه برای بیت‌کوین (BTC) از نظر بازدهی بوده و این ارز دیجیتال اغلب عملکرد ناامیدکننده‌ای در این ماه داشته است.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های بازار، بیت کوین اکنون با قیمت ۵۷،۱۸۰ معامله می‌شود که یک افت ۳.۵ درصدی نسبت به هفته گذشته دارد.

دلایل افت اخیر بیت‌کوین

از جمله دلایل افت اخیر بیت‌کوین می‌توان به:

تأثیر الگوهای سپتامبر

پیش‌بینی عدم تأثیرگذاری کاهش نرخ بهره بر بازار کریپتو

سقوط بازار سهام و همبستگی بیت‌کوین با آن

افزایش احتمالی نرخ بهره در ژاپن

و ثبت جریان‌های خروجی عظیم از ETFها، اشاره کرد.

با این حال، کارشناسان بر این باورند که ماه سپتامبر می‌تواند یک فرصت طلایی برای خرید بیت‌کوین باشد.

مایکل ون ده پوپ، یکی از تحلیلگرانی است که به پیش‌بینی یک چرخش صعودی برای بیت‌کوین پرداخته است.

به نوشته رمزارز، او معتقد است که یک بازار آرام معمولاً فاز نهایی قبل از شروع یک صعود بزرگ است.

تحلیلگران کیوسی‌پی این موضوع را به روندهای فصلی نسبت می‌دهند؛ یعنی سرمایه‌گذاران طی کاهش قیمت در سپتامبر، بیت‌کوین را انباشت کنند و در اکتبر یا پایان سال از سود خود بهره‌مند شوند.

در همین راستا، تیم ردیابی لوک‌آنچین (Lookonchain) اخیراً از چندین معامله بزرگ خبر داده است.

یک نهنگ ۱،۱۰۰ بیت‌کوین از بایننس برداشت کرد، در حالی که دیگری هزار بیت‌کوین خرید. در آخرین حرکت، یک نهنگ روز سه‌شنبه ۱۹ میلیون دلار بیت‌کوین خرید.

این نهنگ طی پنج روز، ۲،۳۲۲.۳۷ بیت‌کوین به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار خریداری کرده و اکنون ۸،۸۸۱ بیت‌کوین به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار در اختیار دارد.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها