|
کدخبر: 334179

اختصاصی گسترش نیوز

رونق خرید و فروش لوازم التحریر دست دوم | ۲ عدد پاک کن تقریبا نو ۲۰ هزار تومان شد

با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی جدید، بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد قادر به خرید لوازم تحریر نیستند. از سوی دیگر، تعدادی از دانش‌آموزان هنرستانی که تحصیلاتشان به پایان رسیده، اقدام به فروش لوازم تحریر اضافی خود می‌کنند.

اقتصاد رونق خرید و فروش لوازم التحریر دست دوم | ۲ عدد پاک کن تقریبا نو ۲۰ هزار تومان شد

چند سالی است با افزایش قیمت ها و همچنین افزایش تورم، خیلی از خانواده ها توان خرید وسایل و احتیاجات ضروری خود را ندارند. در این  وضعیت خیلی از افراد و خانواده ها به خرید لوازم دست دوم روی می آورند. معمولا وسایل الکترونیکی و برقی مثل تلویزیون و یخچال بیشتر در کالاهای دست دوم خریده می شود. کار به جایی کشیده است که مردم توان خرید  لوازم تحریر  را هم ندارند و اقدام به خرید لوازم تحریر دست دوم می کنند. این مورد بین دانش آموزان هنرستانی  که مخصوصا در رشته های گرافیکی و پر هزینه  تحصیل می کنند، بیشتر شایع است. 

خرید  لوازم تحریر دست دوم دارای مزایا و معایبی است که به آن اشاره می کنیم. از جمله مزایای  وسایل دست دوم کمک به حفظ محیط زیست است. برای تولید یک سری از ملزومات و حتی تهیه مواد اولیه هزینه زیادی صرف می شود و از طرفی مواد اولیه برای مثال لوازم تحریر؛ از منابع طبیعی  مثل ذغال سنگ و چوب درختان استفاده می شود و  هر چه تقاضا بیشتر باشد؛ آسیبی که برای تهیه مواد مورد نیاز به طبیعت وارد می شود، سنگین تر است. 

از مزایای دیگر خرید وسایل دست دوم کمک به اقتصاد خرد و محلی است.  خرید از هموطن، پول ما را در داخل کشور نگه می دارد و این پول در اقتصاد کشور در گردش است ولی خرید جنس خارجی ارز بری  زیادی دارد. 

از طرفی وسایل دست دوم معایبی هم دارد، مثل اینکه وسیله ای که دست دوم تهیه می کنیم، ضمانت یا گارانتی ندارد. 

از  دیگر معایب وسایل دست دوم عمر کمتر آنهاست. زیرا کالا هر چند وقت که باشد استفاده شده و عمر آن به نسبت وسیه ای که نو می خریم کمتر است. معایب دیگر که می توان به آن اشاره کرد اطمینان کمتر به کالا و خریدار  غریبه است. زیرا ما اطلاعی از خرابی احتمالی کالا یا روش استتفاده از آن نداریم. 

در ادامه به بررسی انواع لوازم تحریر دست دوم و نو می پردازیم. 

قیمت لوازم تحریر نو

کاغذ آچار 

۱۵۹,۲۶۰هزارتومان

کاغذ کپی مکس

کاغذ a4 کپی مکس بسته۵۰۰ عددی کاغذ آ4 به کاغذی گفته می‌شود که از ابعاد استاندارد ۲۹۷×۲۱۰ میلی‌متر یا ۲۱×۲۹٫۷ سانتی‌متر برخوردار باشد.‌ کاغذهای A4 استاندارد مانند کاغذ A4 کپی مکس مدل Executive بسته ۵۰۰ عددی برای اهداف گوناگونی کاربرد دارند؛ اما رایج‌ترین کاربرد آن‌ها برای استفاده در چاپگرهای خانگی، اداری و دستگاه‌های فتوکپی است. این محصولات برای چاپ انواع کتاب، سررسید و همچنین برای انواع مکاتبات اداری مناسب هستند.

 

خودکار کیان نوک ۰/۷ میلی متر بسته ۱۰ عددی

۹۹,۰۰۰هزارتومان

خودکار

 خودکار کیان نوک ۰/۷ میلی متری، یک خودکار نوک نازک است که برای نوشتن زیبا و خوانا مناسب است. این خودکار به شما این امکان را می‌دهد که با دقت و راحتی بنویسید و از نوشته‌ی خود لذت ببرید. این خودکار برای افرادی که دوست دارند دست‌خط ظریف و روان داشته باشند، گزینه‌ی مناسبی است. خودکار نوک تیز کیان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک خودکار، نوع نوک آن است. نوع نوک یک خودکار، شکل و ساختار آن را مشخص می‌کند. نوع نوک یک خودکار می‌تواند ساچمه‌ای، گلوله‌ای، فیبری یا فلزی باشد. خودکار کیان نوک ۰/۷ میلی متری، یک خودکار نوک ساچمه‌ای است. نوک ساچمه‌ای یک خودکار، از یک ساچمه‌ی فلزی تشکیل شده است که در آن یک گلوله‌ی کوچک قرار دارد. این گلوله با چرخش بر روی کاغذ، جوهر را روان می‌کند و نوشته‌ی صاف و یکنواختی ایجاد می‌کند. خودکار نوک ساچمه‌ای، برای نوشتن روی انواع کاغذ مناسب است و از پخش شدن جوهر جلوگیری می‌کند.

پاستل فابر کاستل

۲ میلیون تومان

فابر کاستل

 پاستل مینی جعبه مقوایی فابر کاستل سری Creative Studio
مناسب برای دانش آموزان و هنرجویان رشته های هنری و نقاشی

 

 پاک کن  ۸ عددی

۵۶,۰۰۰ هزار تومان
پاک کن

قیمت لوازم تحریر دست دوم

۱۶۰ هزارتومان

ملوازم تحریر نو

۴ عدد پاک pentel جهت شارژ پاک کن های خودکاری pentel کاملا نو هر کدام ۱۵ منگنه در حد نو قیمت ۵۰ دو بسته گیره منگنه هر کدام ۱۵ دو عدد پاک کن تقریبا نو هر کدام ۱۰

لوازم تحریر در حد نو

۸۰ هزار تومان

لوازم تحریر مهندسی

تخته شاسی

۱۷۰ هزارتومان

تخته شاسی

یک عدد تخته شاسی آ ۳ سالم

به هر حال اوضاع و شرایط اقتصادی؛ بازار لوازم دست دوم را داغ کرده و مردم به خرید این نوع از وسایل تمایل دارند. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها