|
کدخبر: 334200

چشم بازار ارز دیجیتال به تراکنش های ویتالیک بوترین | اتریوم در بازار ارز دیجیتال سقوط می کند ؟

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، به تازگی ۲.۱ میلیون توکن استارک نت به ارزش ۸۵۸.۷ هزار دلار را به یک کیف‌پول جدید منتقل کرده است که این موضوع نگرانی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. با این حال، بوترین تأکید کرده که تمامی سودهای حاصل از این تراکنش‌ها صرف حمایت از پروژه‌های ارزش‌افزای اکوسیستم اتریوم خواهد شد. او همچنین اعلام کرده که قصد ندارد در پروژه‌های لایه دوم سرمایه‌گذاری کند و به جای آن، از طریق اهدای گسترده به پروژه‌های کم ارزش‌گذاری شده، به آن‌ها کمک می‌کند.

اقتصاد چشم بازار ارز دیجیتال به تراکنش های ویتالیک بوترین | اتریوم در بازار ارز دیجیتال سقوط می کند ؟

تراکنش‌های اخیر ویتالیک  بوترین بنیان گذار و موسس ارز دیجیتال اتریوم در هفته‌های گذشته موجب نگرانی‌هایی شده است که آیا او در حال فروش اتریوم است یا خیر. این تراکنش‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سوال این است که آیا این فعالیت‌ها به معنای فروش بوده یا اینکه دارایی‌های اهدایی او بوده‌اند.

بوترین همچنین ادعا کرده که در شش سال گذشته هیچ سودی از فروش‌هایش به دست نیاورده و تمام سودهای حاصل شده صرف حمایت از پروژه‌هایی می‌شود که به اکوسیستم اتریوم ارزش افزوده می‌دهند.

او توضیح داد: ضمناً این موضوع در مورد توکن‌های لایه دوم (L2) یا دیگر توکن‌های پروژه‌هایی که من دارم (که هنوز نقد نشده‌اند) نیز صدق می‌کند؛ تمام سودهای بدست آمده از آن‌ها، دوباره یا برای حمایت از پروژه‌هایی که در اکوسیستم اتریوم هستند یا کمک به خیریه‌های بزرگتر خرج می‌شوند.

او همچنین گفت که قصد ندارد به زودی در پروژه‌های L2 یا دیگر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند و به حمایت از پروژه‌هایی متهد شده است که کم ارزش‌گذاری شده‌اند. او با اهدا کردن این سودها، از این پروژه‌ها حمایت می‌کند.

بوترین اخیراً تراکنش‌های اهدایی متعددی انجام داده است. گزارش داد که برخی از این اهداها از طریق کیف‌پول‌های چندامضایی (Multisig) ارسال شده‌اند که در Etherscan رهگیری شده است

از برجسته‌ترین تراکنش‌های اهدایی بوترین، می‌توان به اهدای ۱۰۰ اتریوم (که در آن زمان ۳۰۰,۰۰۰ دلار ارزش داشت) در حمایت از 2077 Collective اشاره کرد؛ گروهی که به ترویج پذیرش اتریوم کمک می‌کند. او همچنین برای دفاع حقوقی از آلکسی پرتزف (Alexey Pertsev) و رومن استورم (Roman Storm)، توسعه‌دهندگان Tornado Cash، در ماه می ۳۰ اتریوم اهدا کرد.

تصمیم بوترین برای عدم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های لایه دوم، نباید به عنوان اقدامی علیه این پروژه‌ها تلقی شود. او در هفته گذشته حملاتی را که به این پروژه‌ها شده بود به چالش کشید، در حالی که اتهاماتی از سوی کارشناسان امنیت سایبری مطرح شده بود مبنی بر اینکه راه‌حل‌های لایه دومی شبکه می‌توانند به صورت یکجانبه دارایی‌های کاربران را مصادره کنند.

او نوشت: یک نکته مهم: قوانین مرحله ۱ ایجاب می‌کنند که تنها یک شورای امنیت با حداقل رأی ۷۵٪ از رای‌دهندگان است که می‌تواند کد را لغو کند و به حداقل ۲۶٪ از رای‌ها نیاز است که بتوان با آن مخالفت کرد. پروژه‌هایی مانند OP و ARB هر دو با این قانون تطابق دارند. بنابراین سازمان‌ها نمی‌توانند به صورت یک‌طرفه این دارایی‌ها را سرقت کنند.

انتقال توکن‌های STRK باعث ترس جامعه کریپتو شد

ویتالیک بوترین اخیراً ۲.۱ میلیون توکن Starknet را به ارزش تقریبی ۸۵۸.۷ هزار دلار، به کیف‌پول جدیدی منتقل کرده است. طبق داده‌های آرکهام (Arkham Intelligence)، این انتقال یک روز پس از آن صورت گرفت که او ۱.۲۶۸ میلیون توکن STRK به ارزش ۴۷۰ هزار دلار را از قرارداد Starknet Locked Token Grant آزاد کرد.

بوترین، به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اولیه استارک نت، از طریق دو آزادسازی توکن STRK، میزان ۲.۱ میلیون توکن دریافت کرده و اخیراً آن‌ها را به کیف‌پول جدیدی منتقل کرده است. این اقدام باعث بروز نگرانی‌های جدیدی در میان سرمایه‌گذاران شده مبنی بر احتمال فروش گسترده‌ این توکن‌ از سوی بوترین.

با وجود اینکه بوترین به صورت عمومی در مورد این انتقالات اظهار نظر کرده است، این موضوع همچنان باعث ایجاد شایعاتی در میان معامله‌گران شده و بر احساسات بازار تاثیر می‌گذارد.

قیمت STRK ثابت مانده است

با وجود این انتقالات عظیم از سوی ویتالیک بوترین، قیمت STRK بیش از ۵٪ افزایش یافت و در زمان نگارش با قیمت ۰.۴۳۷ دلار معامله می‌شود. این در حالیست که حجم معاملات آن ۳۲٪ افزایش یافته و به ۱۰۰.۳۲ میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر این، داده‌های کوین گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد سود باز در معاملات فیوچرز Starknet تا ۱۲٪ افزایش یافته و به ۵۹.۵۹ میلیون دلار رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال است

در همین حال، با وجود انتقال‌های گسترده اتریوم توسط بوترین، او همچنان مقدار قابل‌توجهی از این ارز را نگه می‌دارد. موجودی باقی‌مانده او از اتریوم برابر با ۲۴۰.۰۷ هزار اتریوم است که در زمان نگارش حدود ۵۷۱.۹۸ میلیون دلار ارزش دارد.

در همین حال، در زمان نگارش قیمت اتریوم حدود ۳٪ افزایش یافت و به ۲,۲۸۰ دلار رسیده است. در ۳۰ روز گذشته، این ارز دیجیتال به حداکثر قیمت ۲,۸۲۰ دلار و حداقل ۲,۳۱۲ دلار رسید که نشان‌دهنده نوسانات زیاد بازار است. با این حال، تحلیل اخیر قیمت اتریوم، نشان می‌دهد ممکن است این ارز به ۴,۵۰۰ دلار برسد، زیرا شرکت Monochrome Asset Management درخواست عرضه ETF اتریوم را در استرالیا ثبت کرده است.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها