|
کدخبر: 334205

وحشت کاربران ارز دیجیتال | بیت کوین در آستانه سقوط تارخی است؟

پس از ثبت قیمت ۵۲,۵۵۰ دلار برای بیت کوین، در صورت عدم حفظ سطوح حمایتی، احتمال سقوط به ۴۹,۰۰۰ دلار وجود دارد. این کاهش ممکن است منجر به کاهش نقدینگی و آزمایش میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای شود. با این حال، یک واگرایی صعودی بین RSI و قیمت بیت‌کوین مشاهده می‌شود که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت روند باشد.

اقتصاد وحشت کاربران ارز دیجیتال | بیت کوین در آستانه سقوط تارخی است؟

اگر سطح ۵۲,۰۰۰ دلار  بیت کوین حفظ نشود، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت به ۴۹,۰۰۰ دلار برسد. همچنین، ارزش کل بازار رمزارزها به زیر ۲ تریلیون دلار کاهش یافته و قیمت بیت کوین همچنان تحت فشار نزولی قرار دارد. شاخص ترس و طمع بازار (fear & greed index) نیز پس از هفته اول ماه آگوست، برای اولین بار نشان‌دهنده ترس شدید است.

در اینجا به بررسی سطوح حمایتی زیر ۵۵,۰۰۰ دلار در بیت کوین می‌پردازیم تا مشخص کنیم کدام سطوح می‌توانند باعث تغییر روند قیمت و بازگشت آن به سمت بالا شوند.

بیت‌کوین در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) یک کف ماهانه در قیمت ۵۲,۵۵۰ دلار ثبت کرد، نکته مثبت این موضوع آن است که یک منطقه تقاضا که از ماه آگوست دست نخورده بود را آزمایش کرد. اینکه بیت کوین در نمودار یک ساعته یک کف پایین‌تر تشکیل دهد، می‌تواند به قیمت اجازه دهد تا نوسانی سریع به سمت ۵۷,۵۰۰ دلار داشته باشد.

علاوه بر این، بین قیمت بیت کوین و اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی صعودی مشاهده شده است که در تاریخ ۴ سپتامبر، در نمودار ۴ ساعته نیز مشاهده می‌شد.

در سطح ۵۷,۵۰۰ دلار، پوزیشن‌های اهرمی صعودی نیز وجود دارند. پس از برداشت نقدینگی نزولی در چند ساعت گذشته، قیمت می‌تواند در محدوده پایین‌تر حرکت کند؛ جایی که معامله‌گران روزانه می‌توانند از استخر نقدینگی به عنوان یک فرصت کوتاه‌مدت استفاده کنند.

اینکه کندل بیت کوین در نمودار روزانه زیر ۵۵,۰۰۰ دلار بسته شده، امکان کاهش قیمت آن در روزهای آینده را افزایش می‌دهد. پس از آنکه بیت کوین منطقه ۵۵,۰۰۰ دلار را از دست داد، باعث شد که بیت کوین محدوده ۵۲٬۰۰۰ دلار را آزمایش کند.

آکسل آدلر جونیور (Axel Adler Jr.)، یک محقق بیت کوین، تایید کرد که این نزدیک‌ترین تارگت بعدی ماست، زیرا این قیمت، قیمتی تحقق‌یافته برای هولدرهای کوتاه‌مدت است.

علاوه بر این، نهنگ‌ها در ماه فوریه ۲۰۲۴، در سطح قیمتی بین ۵۰,۵۰۰ تا ۵۳,۰۰۰ دلار، بیت کوین‌های زیادی انباشت کرده‌اند.

جارو شدن نقدینگی در ۴۹٬۰۰۰ دلار؟

اگر بیت کوین نتواند ۵۲٬۰۰۰ دلار را نگه دارد، ۴۹٬۰۰۰ دلار باید حمایت نهایی باشد. پس از آن، ساختار صعودی بلندمدت با فشار نزولی جدی مواجه خواهد شد.

مشابه سایکل صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱، اگر در هفته‌های آینده قیمت به ۴۹,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند، میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (EMA) را دوباره آزمایش خواهد کرد. پس از اکتبر ۲۰۲۳، هیچ کدام از کندل‌های قیمت بیت کوین زیر میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای بسته نشده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، بیت کوین توانست موقعیت هفتگی خود را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای حفظ کند و این شاخص قبل از شروع مرحله دوم رالی، از بیت کوین حمایت کرده بود. اندیکاتور RSI نیز در اطراف ۵۰ قرار داشت، اتفاقی که دوباره در حال رخ دادن است.

اگر عملکرد قیمت بیت کوین تکرار شود، بیت کوین در بلندمدت باید از تثبیت زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار برای مدت طولانی اجتناب کند، زیرا این امر باعث می‌شود که کندل هفتگی زیر میانگین متحرک نمایی بسته شود.

در نهایت، ممکن است پیش از اینکه یک سایکل صعودی دیگر شروع شود، در قیمت ۴۹,۰۰۰ دلار کف قیمت را ببینیم.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها