|
کدخبر: 334237

سورپرایزهای ایران خودرو تمامی ندارد | هایما P6 در را بازار ایران

هایما p6 محصولی دیگر که ایران خودرو قصد دارد آن را وارد بازار خودرو کند.ایران خودرو محصولاتی از خانواده هایما مانند S7،S5،S8 و X7 را قبلا وارد بازار کرده است.اینبار نوبت به ورود خودروی شاسی بلند دیگری به نام هایما P6 است.

اقتصاد سورپرایزهای ایران خودرو تمامی ندارد | هایما P6 در را بازار ایران

ایران خودرو که قرار بود خیلی وقت پیش هایما p6 را وارد بازار خودرو ایران کند ولی ظاهرا با ورود آن مخالفت هایی شده و ورود آن به بازار لغو شد.حال پس گذشت مدت ها از این تصمیم ایران خودرو دوباره به تازگی این خودرو در کشور به چشم خودروه است و احتمال حضور ان را بیشتر کرده است.

پس از معرفی خودروهایی نظیر هایما S۷، S۵، ۸S و ۷X، اکنون ایران‌خودرو در نظر دارد تا محصول جدیدی از گروه هایما به نام ۶P را به بازار عرضه کند.  هایما 6P که قرار بود تا انتهای سال ۱۴۰۲ به خط تولید ایران خودرو برسد اما نرسید، همچنان یکی از گزینه‌های روی میز این شرکت محسوب می‌شود؛ خودرویی که بر پلتفرم هایما S5 ساخته شده اما هم ظاهر جذاب‌تری دارد و هم به لطف قوای محرکه پلاگین هیبریدی، مصرف سوختش با کاهش چشمگیری همراه شده شده است.

هایما

هایما 6P البته محصول کاملا جدیدی نیست و اگر بهتر بگوییم، همان نسل دوم هایما S5 است ولی با این تفاوت که به پیشرانه پلاگین هیبرید (PHEV) مجهز شده. هایما برای آنکه تفاوت ظاهری میان 6P و S5 جدید وجود داشته باشد، اول از همه، سقف خودرو را به رنگ مشکی درآورده تا هایما 6P ظاهری لوکس‌تر و اسپرت‌تری نسبت به S5 داشته باشد. البته این سقف مشکی، بصورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

هایما همچنین از رنگ آبی در برخی جزییات خودرو استفاده کرده؛ مثل لوگوی آبی‌رنگ 6P که سمت چپ صندوق نصب شده و همچنین قاب آبی رنگی که دور جلوپنجره را احاطه کرده.

همان‌طور که به نظر می‌رسد، هایما ۶P از پلتفرم مشترکی با مدل S۵ بهره می‌برد؛ این بدین معنی است که ما در اصل با نسل دوم و نسخه هیبریدی هایما S۵ که چند سالی است در ایران‌خودرو تولید می‌شود مواجه هستیم.

هایما-پی

درحالیکه هایما S5 جدید با دو موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه شده، اما هایما 6P را فقط می‌توان با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ (GA۱۲) سفارش داد که با گیربکس ۷ دنده دوکلاچه همراه شده است. قدرت تقریبی این موتور بنزینی به ۱۴۱ اسب بخار و گشتاورش نیز به 244 نیوتن متر می‌رسد. البته اگر موتور الکتریکی را هم حساب کنیم، حداکثر قدرت هایما 6P به 250 اسب بخار خواهد رسید.

حداکثر پیمایش هایما 6P در حالت تمام برقی حدود ۸۰ کیلومتر است. ضمن اینکه این پلاگین هیبرید چینی به شتاب صفر تا صد 7 ثانیه‌ای رسیده و مصرف سوختش در حالت هیبرید نیز به حدود ۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

طراحی ۶P به‌طورکلی نسبت به S۵ تغییر یافته و چهره‌ای مدرن‌تر و تهاجمی‌تر به خود گرفته است. به رسم بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار، در نمای جلویی با چراغ‌های دوتایی روبه‌رو هستیم. اطراف جلوپنجره بزرگ این خودرو رنگ آبی دیده می‌شود که تأکیدی بر هیبریدی بودن آن است.

منبع: خبر انلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها