|
کدخبر: 334258

زمان تحویل مسکن مهر پردیس مشخص شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد که دو هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس هنوز باقی مانده است و این واحدها تا پایان سال به تدریج تحویل داده خواهند شد.

اقتصاد زمان تحویل مسکن مهر پردیس مشخص شد

خلیل محبت خواه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پردیس، با اشاره به پیشرفت قابل توجه در تکمیل و اجرای پروژه‌های مسکن مهر نسبت به سال گذشته، اعلام کرد که حدود سه هزار و ۳۶۷ واحد مسکن مهر باقی‌مانده از گذشته در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه افزود: در بدو ورود به پردیس حدود ۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که در یک مرحله مهر ماه گذشته ۱۰ هزار واحد تحویل داده شد، اسفند ماه گذشته بیش از شش هزار واحد و در خرداد ماه هم بیش از سه هزار  واحد مسکن مهر در پردیس به بهره برداری رسید و در مجموع هشت هزار و ۱۳۷ واحد در این فازها باقی مانده که بنا داریم تا پایان سال تحویل شود.

محبت خواه تاکید  کرد: از ۸ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده حدود ۲هزار واحد هم آماده بهره‌برداری است که‌  در نیمه دوم امسال افتتاح خواهد شد‌.

وی در خصوص وضعیت انشعابات واحدهای تحویلی گفت: از لحاظ زیر ساخت‌ها از قبیل انشعاب گاز، آب و برق در ورودی بلوک‌ها تعبیه است که شرکت‌های خدمات رسان انشعاب را بعد از اینکه متقاضیان ساکن شوند به نام متقاضی انشعابات صادر و این وظیفه بر عهده خود متقاضی یا مدیران بلوک‌ها است که از شرکت‌های خدمات رسان پیگیری کنند.

مسکن-مهر

 تعاونی ها چند واحد مسکن مهر ساختند؟

درحالی نایب رئیس اتاق ایران گفته ۲ میلیون مسکن مهر را تعاونی‌ها ساختند که رقم واقعی مساکن احداث شده و عملکرد تعاونی‌ها در این طرح حدود ۵۰۰ هزار واحد است.

روز گذشته علی مطیع جهانی نائب رئیس اتاق تعاون با بیان این‌که در دولت سیزدهم با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم ۲۰۰ هزار واحد  توسط اتاق تعاون ساخته شود، اظهار کرد: در همین تفاهم تامین مصالح ساختمانی ۳۰۰ هزار واحد نیز توسط بخش تعاون انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ۴۰۰۰ تعاونی مسکن در کشور داریم، افزود: بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده است.

وی از تشکیل ۱۳ هزار پرونده در کل کشور برای تعاونی‌های مسکن خبر داد و گفت: آمار دقیقی در رابطه با تعداد واحدهایی که برای آنها پرونده تشکیل شده در اختیار ندارم.

 این در حالی است که بازخوانی اظهارات قائم مقام سابق وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر حکایت از اختلاف فاحش با ادعای نائب رئیس اتاق تعاون درباره ساخت واحدهای این طرح توسط تعاونی‌ها دارد.

اواخر مردادماه سال ۱۳۹۹ احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وقت وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که مجموع واحدهای مسکن مهر ۲.۲ میلیون واحد است، گفته بود: ۵۵۰ هزار واحد از این تعداد، در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه و ۵۴۰ هزار واحد نیز توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده  یا در حال تکمیل است. همچنین ۲۶۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۸۵۰ هزار واحد نیز تحت‌عنوان طرح خودمالکی ساخته شده است.

وی تصریح کرد:‌ از مجموع ۲.۲ میلیون واحد مسکن مهر، تاکنون ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد تکمیل شده است؛ حدود ۱۱۰ هزار واحد دارای معارض و در مراجع قضایی دارای پرونده است؛ تعدادی از واحدها نیز فاقد متقاضی است که بخشی از آن‌ها به دیگر طرح‌های مسکن انتقال داده می‌شوند. در این بخش با توجه به محدودیت منابع مالی مسکن مهر، از فرصت استفاده کرده‌ایم و با انتقال این واحدها به طرح اقدام ملی مسکن، از منابع این طرح برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده استفاده می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • حسین عابد ارسالی در

    بیشتر خانه هامتعلق به دلالان هست لطفانگذ اری به بهانه کمبود ویاآسانسور آنهارااحتک ارکنندبه آنهازمان اسباب‌کشی بدهید تاهرچه زودتر درآنجااسکان یابند ومشکل مستآجرین حل شود

  • ناشناس ارسالی در

    جناب رییس باعرض سلام این پروژه ایرا الب رز فاز 8واقع در بلوار امام رضا که هنوز 8 0درصد آن روی خاکه بیش از ده ساله متقاضیا ن منتظره تحویل واحد هستند که شده جولانگا ه دلالها وافراد سوجود رو کی تحویل میدید،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها