|
کدخبر: 334266

افزایش ۲۵ درصدی قیمت این ارز دیجیتال | ریپل هم قیمت دلار می شود ؟

قیمت ریپل در سال ۲۰۲۴ نسبت به سایر ارزهای دیجیتال عملکرد ضعیفی داشته و از ابتدای سال بیش از ۱۵٪ کاهش یافته است، در حالی که دیگر دارایی‌ها به طور کلی در همین بازه زمانی حدود ۲۰٪ افزایش را تجربه کرده‌اند. با این حال، ترکیبی از فرکتال‌ها و شاخص‌های تکنیکال حاکی از این است که احتمال بازگشت قوی قیمت ریپل در هفته‌های آینده وجود دارد.

اقتصاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت این ارز دیجیتال | ریپل هم قیمت دلار می شود ؟

نمودار هفتگی قیمت ریپل نیز نشانه‌هایی از یک بازگشت صعودی را نشان می‌دهد و الگوی «سر و شانه معکوس» در حال شکل‌گیری است.

این ستاپ تکنیکال شامل یک شانه چپ است که بین ماه می و دسامبر ۲۰۲۲ شکل گرفته، یک سر در ژوئن ۲۰۲۳ که پایین‌ترین نقطه را نشان می‌دهد و یک شانه راست که از آگوست ۲۰۲۴ در حال توسعه است.

خط گردن، یک خط روند نزولی است که سقف‌های شانه‌ها و سر را به هم متصل می‌کند و در نزدیکی محدوده ۰.۶۵ تا ۰.۶۶ دلار قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های تکنیکال، یک شکست موفقیت‌آمیز بالاتر از این منطقه می‌تواند منجر به رشد قیمت ریپل تا محدوده ۰.۹۰ تا ۱.۰۰ دلار در سال ۲۰۲۴ شود. این پیش‌بینی با اضافه کردن تفاوت بین خط گردن و پایین‌ترین نقطه سر (تقریباً ۰.۴۲ دلار) به نقطه شکست محاسبه می‌شود. این اهداف صعودی تقریباً ۱۰۰٪ بالاتر از قیمت‌های کنونی هستند.

نمودار-ریپل

علاوه بر این، ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (موج قرمز رنگ) و ۲۰۰ هفته‌ای (موج آبی رنگ) در حال معامله است. یک صعود قوی بالاتر از این سطوح می‌تواند روایت شکست را تقویت کند.

با این حال، خطرات نزولی همچنان وجود دارد اگر قیمت ریپل پس از یا قبل از آزمایش خط گردن به عنوان مقاومت، بازگشت کند. این سطح با یک خط روند نزولی چند ساله نیز مطابقت دارد.

الگوی مثلث متقارن در نمودار ماهانه ریپل

مثلث متقارن بزرگ در نمودار ماهانه، نشانه صعودی دیگر است. چارلز بولکاوسکی (Charles Bulkowski)، تحلیلگر قدیمی بازار، اظهار داشت که این الگوها اغلب به سودهای بزرگ منجر می‌شوند.

اگر ریپل از خط روند بالایی خود عبور کند، این می‌تواند نشانه‌ای از روند صعودی بزرگتر باشد. هدف صعودی می‌تواند با در نظر گرفتن ارتفاع مثلث در بلندترین نقطه‌اش (تقریباً تفاوت بین ۳.۹۰ دلار و ۰.۱۷ دلار یا ۳.۷۳ دلار) و افزودن آن به سطح شکست محاسبه شود.

قیمت-ریپل

بر اساس این محاسبات، یک شکست صعودی از سطح کنونی در حدود ۰.۵۳ دلار همان‌طور که توسط فیبوناچی اکستنشن در نمودار مشخص شده است، می‌تواند به هدفی نزدیک به ۴.۲۰ دلار یا بیشتر اشاره داشته باشد. نزدیک‌ترین مقاومت احتمالی در محدوده ۰.۷۱ دلار تا ۱.۰۵ دلار قرار دارد که با هدف بازگشت صعودی «سر و شانه معکوس» نیز همخوانی دارد.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ ماهه در سطح ۰.۵۲۶ دلار نیز به عنوان یک حمایت پویا عمل می‌کند. حفظ قیمت بالاتر از این سطح، احتمال رسیدن به ۱ دلار تا پایان ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ را تقویت می‌کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها