|
کدخبر: 334268

کاردانو نیامده محبوب بازار ارز دیجیتال شد

پس از افزایش چشمگیر فعالیت کاربران در شبکه کاردانو به دلیل راه‌اندازی پلتفرم اسنک.فان (Snek.Fun)، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، از این پلتفرم میم کوین ستایش کرد.

اقتصاد کاردانو نیامده محبوب بازار ارز دیجیتال شد

 بلاکچین کاردانو پس از راه‌اندازی این پلتفرم، بالاترین سطح فعالیت معاملاتی ۲۴ ساعته خود را تجربه کرد که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه تعاملات در این شبکه است.

چگونه Snek.Fun باعث افزایش تعامل کاربران کاردانو شد؟

افزایش فعالیت کاربران در شبکه کاردانو در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) و پس از راه‌اندازی پلتفرم میم کوین اسنک.فان (Snek.Fun) اتفاق افتاد؛ پلتفرمی که توسط پروزه میم کوین SNEK و صرافی غیرمتمرکز اسپلش (Splash) به‌وجود آمده است. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که با پرداخت ۲۵ توکن ADA، اقدام به ساخت توکن‌های جدید کنند.

کاردانو

هنگامی که ۷۵٪ توکن‌های عرضه شده خریداری شدند و ارزش بازار این پلتفرم به ارزش ۴۲,۰۶۹ توکن ADA رسید، فعالیت کاربران افزیش یافت. در این مرحله، ۲۵٪ از عرضه توکن‌ها به استخر نقدینگی صرافی اسپلش منتقل شد. سپس این پلتفرم توکن‌های تامین‌کنندگان نقدینگی (LP tokens) را سوزاند تا از برداشت نقدینگی در این پلتفرم جلوگیری کند.

این رویکرد توجهات زیادی را به خود جلب کرد و باعث شد ۲۰۰,۰۰۰ کاربر در ۱۰ ثانیه ابتدایی راه‌اندازی این پلتفرم، شروع به تعامل با آن کنند. هرچند، هجوم این سطح از کاربران، این پلتفرم را با اختلالاتی روبرو کرد.

پروژه میم کوین اسنک درباره این اختلالات گفت: ما مسئولیت‌ تمام اختلالاتی که برای برخی از کیف پول‌ها و صرافی‌ها اتفاق افتاده را می‌پذیریم. اسنک.فان محصول ماست و مسئولیت آن نیز بر عهده ما خواهد بود. به‌خاطر این موضوع، کاردانو را مقصر ندانید.

بر خلاف چالش‌های ابتدایی، تیم پشتیبان اسنک.فان، به‌خوبی توانستند این پلتفرم را با توجه به حجم فعالیت‌ها بهینه کنند و در نتیجه، در ۲۴ ساعت ابتدایی ۲۰۰۰ توکن جدید ساخته شد و حجم معاملات این پلتفرم به ۵ میلیون ADA رسید.

تحلیل‌گران معتقدند که اسنک.فان می‌تواند به افزایش محبوبیت و تعداد مخاطبان و معاملات بلاکچین کاردانو کمک کند. آن‌ها تاثیر بالقوه این پلتفرم را با تاثیر پلتفرم‌های پامپ.فان (Pump.Fun) و سان.پامپ (Sun.Pump) در افزایش تعامل سولانا و ترون مقایسه می‌کنند.

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی تپ‌تولز (Taptools)، اسنک.فان می‌تواند به‌اندازه این دو پلتفرم، تاثیرگذار باشد. این پلتفرم موانع اولیه برای پروژه‌های جدید را کاهش می‌دهد و تجربه‌های جدید را در اکوسیستم ترویج می‌کند. همچنین این پلتفرم می‌تواند به‌عنوان الگویی برای ابتکارهای جامعه‌محور آتی در بلاکچین کاردانو باشد.

تحلیل‌گران تپ‌تولز می‌گویند: اسنک.فان می‌تواند کاربران جدید را به بلاکچین کاردانو بیاورد و فعالیت آنچین اکوسیستم را افزایش دهد. این موضوع هم می‌تواند از طریق راه‌اندازی یک توکن جدید و یا همکاری این پلتفرم در راه‌اندازی توکن‌های جدید اتفاق بیفتد.

اگرچه استور اوپتیمال (Store Optimal)، یکی از تحلیل‌گران کریپتو، ابراز نگرانی کرده است و اعتقاد دارد که این پلتفرم برای موفقیت در بلندمدت‌، باید ویژگی‌های متفاوتی مانند حفظ حقوق سازندگان و سیستم پیامرسانی را اجرا کند. او می‌گوید:

به‌نظر من پلتفرم اسنک.فان نمی‌تواند هیچ‌کدام از این موفقیت‌ها را حفظ کند. به‌دلیل این‌که مشوق‌هایی مانند حقوق سازندگان در آن وجود ندارد. هرچند این‌ها صرفا نظر من است و اگر می‌توانید، نظرم را تغییر دهید.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها