|
کدخبر: 334277

قیمت تور وان با قطار | ترکیه گردی چقدر هزینه دارد؟

ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را از طریق جذب توریست‌ها تأمین می‌کند. این کشور در گذشته با مشکلات جدی تورمی مواجه بود، اما به لطف سیاست‌های پولی و مالی مناسب، اخیراً وضعیت نسبتاً بهتری را تجربه کرده است.

اقتصاد قیمت تور وان با قطار | ترکیه گردی چقدر هزینه دارد؟

ترکیه یکی از همسایگان ایران و یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان به شمار می آید. این کشور به دلیل اینکه محل اتصال قاره اروپا و آسیا است از موقعیت استثنایی برخوردار است و به نوعی این مزیت مهم برای ترک ها به شمار می آید. از طرفی قرار گرفتن ترکیه در مجاورت دریای مدیترانه؛ دریای سیاه و مرمره، مزیت گردشگری و اقتصادی خوبی برای ترکیه به وجود آورده است. این کشور از نظر جغرافیایی شرایط خاصی دارد و اوراسیایی محسوب می شود زیرا قسمتی از آن در آسیا و قسمت دیگر آن درقاره اروپا قرار دارد.  جالب است بدانید که حکومت کشور ترکیه لاییک محسوب می شود ولی با این حال ۸۰ درصد مردم آن سنی و حدود ۲۰ درصد آن هم شیعه هستند.

این کشور در زمان قدیم یکی از پایگاه های اصلی حکومت عثمانی بوده که از عظیم تربن حکومت ها در جهان است و امروزه هم ترکیه از کشورهای اثرگذار و مهم خاورمیانه محسوب می شود.

هزینه زندگی در ترکیه چندان زیاد نیست و می توان گفت که در مواردی هزینه استانبول از تهران هم ارزان تر است. هر یک لیر ترکیه ۱۸۰۰ تومان ایران است.

تور وان

طبق  آمار بدست آمده ترکیه حدود ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۱۵ درصد از این آمار کرد  و بقیه ترک هستند.

آب و هوا

یکی از دلایل جذابیت ترکیه برای مسافران، آب و هوای خوب این کشور است. چون ترکیه هم دارای مناطق کوهستانی و مرتفع است و هم با ۳ دریا مجاورت دارد؛ آب و هوا در اکثر مناطق ترکیه ملایم و معتدل است. در بین شهر هلی مختلف ترکیه، شهر استانبول به داشتن هوای مدیترانه ای شهرت دارد. به طور کلی آب و هوای مناطق مختلف ترکیه، یکی از این سه حالت را دارد: مدیترانه ای، گرمسیری و مرطوب و اقیانوسی

پایتخت ترکیه، شهر آنکارا می‌باشد. آنکارا پس از استانبول، دومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود. نام قبلی این شهر «ان قره» بوده است. حدود ۶ میلیون نفر از جمعیت ترکیه در این شهر زندگی می‌کنند. آنکارا یکی از شهرهای جدید و پیشرفته ترکیه است که دارای مراکز فرهنگی و سیاسی مهمی است.

زبان رسمی و اصلی کشور ترکیه، ترکی استانبولی است. جالب است که تا قبل از جنگ جهانی اول و در زمان حکومت امپراتوری عثمانی، زبان ترکی با خط عربی نوشته می‌شد. اما پس از جنگ جهانی اول و تأسیس جمهوری ترکیه، نوشتار ترکی استانبولی به خط لاتین تغییر یافت.

گردشگری- ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

کشور ترکیه جاذبه های گردشگری مختلفی دارد که به بخش کوچکی از آن اشاره می کنیم.

منطقه سلطان احمد از جاهای دیدنی ترکیه؛ موزه ایاصوفیه کاخ توپکاپی؛ گالری فرش عثمانی؛ کلیسای چورا؛ خیابان استقلال و تقسیم؛ آرامگاه آتاتورک؛ موزه جمهوری؛ موزه تمدن آناتولی؛ پارک ملی آنتالیا؛ موزه آنتالیا؛ پارک ملی دلتای آیدین در جاهای دیدنی ترکیه؛ غار کاراجا؛ موزه باستان شناسی زیر آب؛ آمفی تئاتر بدروم؛ ساحل یاهسی؛ جزیره خرگوش ؛پارک آبی مارماریس و دیدنی های بسیار زیادی که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. 

شاید این روزها سفر خارجی معنای دیگه‌ای پیدا کرده باشه با گران شدن قیمت دلار شاید تور اروپا یا تور هوایی به چین و تور بالی و مالدیو، کمی دور از ذهن باشه، اما بعضی از مقاصد هستند که همچنان امکان سفر به آنها مقرون به صرفه است و خالی از لطف نیست.

شهر وان و تور زمینی به وان با توجه به اینکه پروزهای مستقیمی از تهران به وان نداریم می‌تواند بسیار جذاب باشد. حالا در کنار همه اینها اگر این سفر با قطار هم باشد این تجربه منحصر به فرد دو چندان جالب‌تر است.

تور- وان- لوگو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها