|
کدخبر: 334291

آیفون ۱۶ یک سورپرایز برای خریداران دارد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون ۱۶، مارک گورمن، تحلیلگر معروف بلومبرگ، اطلاعات جدیدی درباره این مدل از گوشی‌های اپل منتشر کرده است.

اقتصاد آیفون ۱۶ یک سورپرایز برای خریداران دارد

به نقل از phonearena، طبق اطلاعات منتشر شده توسط گورمن، مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۶ قرار است تغییرات بیشتری در رنگ‌ها نسبت به نسخه‌های پرو داشته باشند. با این وجود، طراحی کلی این گوشی‌ها همچنان به آیفون ۱۵ شباهت خواهد داشت و تنها یک دکمه جدید برای دوربین به آن‌ها اضافه خواهد شد.

شایعاتی که درباره رنگ جدید آیفون ۱۶ پرو مطرح شده بود، به‌نظر می‌رسد صحیح باشد. گورمن تأیید کرده که این رنگ جدید به‌جای برنزی، بیشتر به رنگ طلایی نزدیک است و جایگزین رنگ آبی زیبای آیفون ۱۵ خواهد شد. در کنار این رنگ جدید، رنگ‌های سیاه، سفید و تیتانیوم طبیعی همچنان در مدل‌های پرو بدون تغییر باقی خواهند ماند.

اما مدل‌های غیر پرو شامل نسخه‌های پایه و پلاس، علاوه بر تغییر رنگ زرد به سفید، قرار است با رنگ‌های جدیدی نیز عرضه شوند. این رنگ‌های جدید شامل طیف‌های تازه‌ای از آبی، سبز و صورتی خواهد بود. این تغییرات می‌تواند نظر بسیاری از علاقه‌مندان به آیفون را جلب کند که به دنبال تنوع بیشتر در طراحی و ظاهر گوشی‌های خود هستند.

آیفون-۱۶

حافظه آیفون ۱۶ پرو دو برابر می‌شود

یکی از عمده دلایلی که باعث می‌شود آیفون‌بازها سراغ مدل پرو نروند، حافظه کم آن است. اما خبر خوب اینکه این‌بار اپل این سیاست را تغییر داده و حافظه آیفون ۱۶ پرو را بیشتر کرده است.

به گزارش gizmochina و شرکت تحقیقات بازار تایوانی TrendForce (که از طریق وب‌سایت MacRumors نیز بازتاب یافته است)، اپل احتمالاً در مدل آینده آیفون ۱۶ پرو، حافظه پایه ۱۲۸ گیگابایتی را حذف کرده و آن را به ۲۵۶ گیگابایت افزایش خواهد داد.

این تغییر چندان غافلگیرکننده نیست؛ زیرا اپل سال گذشته حافظه پایه آیفون ۱۵ پرو مکس را به ۲۵۶ گیگابایت رسانده بود. بنابراین انتظار می‌رود که مدل پرو نیز در سری آیفون ۱۶ از این روند پیروی کند. البته افزایش حافظه ممکن است منجر به افزایش قیمت پایه آیفون ۱۶ پرو نیز شود.

افزایش حافظه آیفون ۱۶ پرو

شرکت TrendForce اشاره کرده که این افزایش قیمت احتمالاً به دلیل افزودن لنز زوم تتراپریسم به آیفون ۱۶ پرو خواهد بود؛ لنزی که پیش‌تر فقط در مدل پرو مکس موجود بود. اپل سال گذشته نیز چنین رویکردی را در پیش گرفت؛ لنز زوم تتراپریسم را به آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرد که باعث افزایش قیمت شد، اما این افزایش قیمت با افزایش حافظه پایه از ۱۲۸ گیگابایت به ۲۵۶ گیگابایت قابل توجیه بود.

علاوه بر تغییرات در حافظه و دوربین، گزارش‌ها جزئیات دیگری را نیز تأیید کرده‌اند. انتظار می‌رود که مدل‌های غیر پرو از تراشه A۱۸ استفاده کنند، در حالی که مدل‌های پرو به تراشه قدرتمندتر A۱۸ Pro مجهز خواهند شد.

همچنین، احتمال دارد که اپل در مدل‌های غیر پرو میزان رم را از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل باشد.

نکته اینکه تمامی مطالبی که تاکنون درباره‌ی سری جدید آیفون منتشر شده در حد حدس و گمان است و باید تا زمان معرفی رسمی در ۹ سپتامبر منتظر ماند.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها