|
کدخبر: 334387

قیمت اتریوم ریخت

کیف پول‌های مرتبط با بنیاد اتریوم و ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به طور گسترده در حال فروش ETH هستند که این امر به کاهش قیمت اتریوم منجر شده است.

اقتصاد قیمت اتریوم ریخت

در هفته گذشته، قیمت اتریوم به ۲۱۵۰ دلار رسید و در این مدت، احساسات سرمایه‌گذاران به شدت منفی شده است. فروش مداوم این کیف پول‌ها به همراه عوامل دیگر می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت اتریوم وارد کرده و احتمال سقوط آن به زیر ۲۰۰۰ دلار را افزایش دهد.

فروش گسترده توسط بنیاد اتریوم و ویتالیک بوترین

در هفته گذشته، قیمت اتریوم به ۲٬۱۵۰ دلار کاهش یافت و پس از آن کمی بهبود پیدا کرد، اما با این حال باز هم فروش اتریوم به طور گسترده ادامه داشت. اتریوم همچنان در تلاش است تا قیمت خود را افزایش دهد، در حالی که تحلیلگران در مورد عملکرد آینده قیمت اتریوم تردید دارند. این موضوع باعث احساسات نزولی سرمایه‌گذاران نسبت به اتریوم می‌شود.

براساس داده‌های Arkham Intelligence، کیف پول بنیاد اتریوم در ساعات اخیر مقادیر زیادی اتریوم را منتقل کرده است. از زمانی که ETFهای اسپات اتریوم راه‌اندازی شد، بنیاد اتریوم به طور مداوم در حال فروش ETH بوده است.

از سوی دیگر، کیف پول‌های مرتبط با ویتالیک بوترین نیز در حال فروش ETH هستند. بر اساس داده‌های Spot On Chain، یک کیف پول چندامضایی که مقادیر زیادی اتریوم از بوترین دریافت کرده، به طور فعال در حال فروش دارایی‌های خود است.

در دو تراکنشی که در ۹ آگوست و ۳۰ آگوست انجام شد، این کیف پول از ویتالیک بوترین ۳,۸۰۰ اتریوم (به ارزش تقریبی ۹.۹۹ میلیون دلار) دریافت کرد. از آن پس این کیف پول به تدریج دارایی‌های خود را فروخته است. با وجود کاهش موجودی بنیان‌گذار اتریوم، هفته گذشته ویتالیک بوترین شایعات فروش دارایی‌های اتریوم خود را تکذیب کرد.

تاکنون، کیف پولی که از بوترین اتریوم دریافت کرده بود، ۷۶۰ اتریوم را به ارزش ۱.۸۳۵ میلیون USDC فروخته است. این بدان معناست که هر اتریوم با قیمت میانگین ۲,۴۱۴ دلار فروخته شده است. این موضوع، به‌همراه فروش‌های بنیاد اتریوم می‌تواند به خرس‌های اتریوم کمک کند.

از سوی دیگر، هکرهای کریپتو نیز ETHهای خود را به Tornado Cash منتقل کردند و به فشار فروش اتریوم افزودند.

افت قیمت ETH و افزایش نقدینگی نهنگ‌ها

پس از اینکه قیمت اتریوم در ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) سقوط کرد، یک نهنگ اتریوم برای تسویه بدهی‌های معوق خود، حدود ۲۸,۵۵۴ اتریوم به ارزش ۶۴.۴ میلیون دلار را در پلتفرم Aave فروخت. این نهنگ که بین دسامبر ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۴ حدود ۳۰,۵۰۰ اتریوم را با قیمت میانگین ۲,۸۵۰ دلار خریداری کرده بود، با این فروش زیانی بیش از ۱۷ میلیون دلار متحمل شد.

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر مشهور کریپتو، اعلام کرد که نهنگ‌های اتریوم از ماه جولای دیگر اتریوم بیشتری انباشت نکردند و از آن پس به بعد در حال فروش دارایی‌های خود هستند.

نهنگ‌های اتریوم از ابتدای ماه جولای دست از انباشت ETH برداشته‌اند. آن‌ها از آن پس مشغول فروش دارایی‌های ETH بودند.

علاوه بر بنیاد اتریوم و ویتالیک بوترین، نهادهای مهم دیگری نیز در روزهای اخیر به فروش اتریوم ادامه داده‌اند. ساعاتی پیش، Metalpha مقدار ۱۰,۰۰۰ اتریوم به ارزش ۲۳ میلیون دلار را به صرافی Binance منتقل کرد. Metalpha در طی سه روز گذشته، مجموعاً ۲۳,۵۸۹ اتریوم به ارزش تقریبی ۵۴.۱ میلیون دلار را به این صرافی منتقل کرده است.

در حال حاضر، اتریوم با قیمت ۲,۳۲۸ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به ۲۸۰.۰۳۳ میلیارد دلار رسیده است. اگر فشار فروش ادامه‌دار باشد ممکن است پیش از آنکه اتریوم روند صعودی‌ خود را شروع کند به زیر ۲,۰۰۰ دلار کاهش یابد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها